اعزام مهارت‌آموزان استان بوشهر به مسابقات ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اعزام مهارت‌آموزان استان بوشهر به هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت گفت: تیم ۱۶ نفره بوشهردر ۱۵ رشته مهارتی در هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با نخبگان مهارتی کشور به رقابت می‌پردازد.

اعزام مهارت‌آموزان استان بوشهر به هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارتبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در نشست با کارشناسان و کارآموزان اعزامی به هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت اظهار داشت: فعالیت جوانان ایرانی در مسابقات ملی مهارت بسیار چشمگیر بوده و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سرمایه بزرگی برای نیل به قله پیشرفت، توسعه و تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه کارآموزان از سنین پایین باید برای حضور در مسابقات ملی مهارت آماده شوند تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه کارآفرینی و اشتغال تبدیل ایده‌ها به نوآوری است که با تقویت آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و برگزاری این‌گونه مسابقات مهارتی و برقراری پیوند بین آموزش‌های مهارتی با آموزش و پرورش و دانشگاهها، می‌توان چشم انداز خوبی را برای توسعه کشور در نظر گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه هر یک از مراکز آموزشی استان در سال آینده برای یک رشته مهارتی برای حضور در مسابقات مهارت با تجهیزات بروز مجهز می‌شود افزود: تیم ۱۶ نفره بوشهر در ۱۵ رشته مهارتی در هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با نخبگان مهارتی کشور به رقابت می‌پردازد که امیدواریم با تعامل دوسویه کارشناسان و کارآموزان سبب مدال آفرینی بیشتری نسبت به سال‌های قبل شود.

دراهکی با اشاره به اینکه مرحله کشوری هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت ۲۴ تا ۲۷ تیر در استان البرز برگزار می‌شود اظهار کرد: شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، کشف استعداد‌های حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت برای شکوفائی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش برای جوانان برای کسب مهارت و ارتقا سطح استاندارد‌های مهارت در سطح کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر با وجود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین نیروگاه اتمی ظرفیت مناسبی برای تربیت نیروی ماهر برای حضور در مسابقات ملی مهارت دارد، افزود:جوانان استان بوشهر ظرفیت خوبی برای کسب عناوین برتر کشور در مسابقات ملی مهارت دارند.

انتهای پیام/م

تیم ۱۶ نفره بوشهر به هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت اعزام می‌شود

برچسب ها: جوانان ، صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.