همدان میزبان سفرای کشورهای آسیایی مقیم تهران در همدان

استاندار همدان گفت: فردا همدان میزبان سفرای کشورهای آسیایی مقیم تهران در همدان است و تاکنون نیز برای شرکت در این جلسه 28 سفیر اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات استان با دید باز و افزایش توسعه استان تاکنون راهکارهای خوبی را به دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات ارائه داده است، اظهار کرد: تا 31 تیرماه دستگاه‌هایی که نتوانسته‌اند اوراق و اعتبارات دستگاه خود را جذب کنند باید طی جلساتی که با هماهنگی برنامه و بودجه و استانداری برگزار می کنند این اعتبارات را جذب کنند.

وی افزود: هدف شخص من و مسئولان استان این است که به دنبال کار و رضایت مردم باشیم چراکه اگر نتوانیم این مسئولیت را به درستی انجام دهیم حق معطلی کار را نداریم اما اگر مسئولیتی را پذیرفته‌ایم آن را باید به درستی انجام دهیم.

استاندار همدان با بیان اینکه در خیلی از جاها و شرایط از مدیران استان دفاع کرده‌ام، ادامه داد: اما اگر مدیری وظایف ذاتی خود را انجام ندهد باید روبروی او بایستم و باید به شخص بنده حق بدهید که از این مدیر دفاع نکنم.

وی گفت: در هر حال اجازه نمی‌دهم هیچ فرد و تشکیلاتی در حق مدیران استان ظلمی و یا پاپوشی درست کند چراکه من آدم بی‌مرامی نیستم اما همین مرام حکم می‌کند که همین امانت مردم صرف هزینه و توسعه استان شود و برای انجام این وظیفه خود به هیچ وجه کوتاهی نمی‌کنم.

نیکبخت با ابراز ناخرسندی از بی‌تفاوتی برخی دستگاه‌ها در جذب اعتبارات خاطرنشان کرد: مدیر دستگاهی که نتواند اعتبار معین شده را تا تاریخ 31 تیرماه جذب کند خدا را گواه می‌گیرم او را از رتبه و مسئولیت استانی بیرون می‌کنم.

وی اضافه کرد: با تمام نداری‌ها دولت این اعتبارات را در اختیار دستگاه‌ها قرار داده اما اگر اعتبارات جذب نشود این چنین مدیرانی به درد استان نمی‌خورند.

استاندار همدان با اظهار گله‌مندی از معاون اقتصادی استانداری در جذب نکردن اعتبارات اختصاص یافته به استانداری تصریح کرد: باید زودتر از همه جا استانداری بتواند این اعتبارات را جذب کند چون در غیر این صورت چنین کوتاهی هایی قابل گذشت و چشم پوشی نیست.

وی با اشاره گزارش کمیته اقتصادی کارگروه اقتصادی بیان کرد: این کمیته تا پایان خردادماه توانسته به غیر از مسکن 24 هزار و 835 شغل در استان ایجاد کند و با ایجاد 3 هزار و 500 شغل در زمینه مسکن 28 هزار و 335 شغل در مجموع در استان همدان ایجاد شده است.

نیکبخت به عملکرد خوب کمیته فرهنگی در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و افزود: برای تدارکات دو رویداد بزرگ گردشگری 2018 در همدان فردا همدان میزبان سفرای کشورهای آسیایی مقیم تهران در همدان است و تاکنون نیز برای شرکت در این جلسه 28 سفیر اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی درباره پیگیری بازگشایی دفتر وزارت امور خارجه در همدان نیز گفت: طی تماس و پیگیری‌های استانداری همدان متعاقباً محل بازگشایی دفتر کنسولگری وزارت خارجه در همدان اطلاع رسانی می‌شود.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد برای جذب اعتبارات باقی مانده دستگاه هایی که این آمادگی را دارند از اعتبارات سایر دستگاه‌هایی که توان جذب ندارند با ارسال درخواست کتبی موافقت صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

صحبت های استاندار همدان درباره  همدان میزبان سفرای کشورهای آسیایی مقیم تهران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.