اوپک درباره تأثیر منفی تنش‎های تجاری بر بازار نفت هشدار داد

اوپک اعلام کرد کاهش تقاضا برای نفت خام بر اثر تنش‎های تجاری در سطح بین المللی ممکن است تأثیرات منفی بر بازار نفت بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  سازمان اوپک روز چهارشنبه هشدار داد کاهش تقاضا برای نفت خام بر اثر تنش‎های تجاری در سطح بین المللی ممکن است تأثیرات منفی بر بازار نفت بگذارد.

سازمان اوپک در گزارش ماهانه خود در این باره اعلام کرد: تجارت جهانیِ شناور در سال‎های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به رشد اقتصادی و در نهایت به افزایش تقاضا برای نفت خام کمک کرده است. با این حال و با توجه به تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین این رشد ممکن است کاهش پیدا کند.

واشنگتن روز سه شنبه تهدید کرد تعرفه‎های گمرکی جدیدی را بر کالا‌های دیگری از چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار وضع خواهد کرد.

از سوی دیگر، پکن نیز اعلام کرد در برابر این اقدام آمریکا اقدامی متقابل انجام خواهد داد.

همچنین سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی برای نفت سال آینده کاهش می‌یابد.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) با انتشار گزارش ماهانه خود اعلام کرد با توجه به اینکه روند رشد مصرف نفت سال آینده مقداری کاهش خواهد یافت و از آن طرف تولید نفت تولید کنندگان غیر عضو این نهاد نیز در حال افزایش است، پیش بینی می‌شود تقاضای جهانی برای نفت این کارتل نفتی در سال آینده کاهش یابد.  

این پیش بینی در حالی قرار است برای اوپک محقق شود که این سازمان برای افزایش قیمت نفت در بازار جهانی تولید نفت خود را از سال ۲۰۱۷ مقداری کاهش داده بود.  

کشور‌های عضو سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۰ کشور غیر عضو آن به ویژه روسیه، از اوایل سال ۲۰۱۷ در چارچوب توافقنامه‌ای متعهد شدند به منظور برقراری توازن در عرضه و تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت ها تولید خود را کاهش دهند.

بر اساس گزارش جدید اوپک، تقاضای جهانی برای نفت اوپک سال آینده به طور مستقیم به ۳۲ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه خواهد رسید که ۷۶۰ هزار بشکه کمتر از امسال است.  

اوپک خاطرنشان کرد تولیدش در ماه ژوئن امسال به ۳۲ میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه در روز رسید که فراتر از پیش بینی هاست.

عربستان سعودی به درخواست برخی کشور‌های مصرف کننده نفت و برای جبران کاهش تولید برخی کشور‌های عضو این نهاد جهت جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت ها، تولید نفت خود را افزایش داده است.

انتهای پیام/

هشدار اوپک در گزارش ماهانه‌اش درباره تنش‌های تجاری بین المللی

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا ، اوپک ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار