شهردار ارومیه؛

تحقق ۸۰ درصد درآمد پایدار شهرداری‌ها منوط به اصلاح قوانین در مجلس است

شهردار ارومیه در پنجمین نشست معاونین مالی و اقتصادی شهرداری کلانشهر‌های کشور گفت: تحقق ۸۰ درصد درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها منوط به اصلاح قوانین در مجلس است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در پنجمین نشست مشترک شورای هماهنگی معاونین مالی اقتصادی و کارگروه درآمد شهرداری کلانشهر‌های کشور در ارومیه با بیان اینکه شهرداری‌ها نقش زیادی در مطالبه گری مردم ایران دارند، بیان کرد: در حوزه قوانین شهرداری‌ها با نقص‌ها اساسی مواجه هستیم و درآمد سنتی شهرداری مانند صدور پروانه دیگر جوابگوی نیاز‌ها نیست؛

وی با اعلام اینکه تحقق ۸۰ درصد درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها منوط به اصلاح قوانین در مجلس است گفت: درآمد شهرداری از مشارکت مردم در سایر کشور‌ها  چند ده برابر ایران است و اقدامات عمرانی گسترده شهرداری‌ها باعث شده است نگاه دولت به این بخش تقابلی باشد.
حضرت پور بیان کرد: امروزه مجموعه مالی شهرداری‌ها با چالش‌های اساسی مواجه هستند.
وی شناخت از شرایط کشور را اولین اولویت معاونت‌های مالی شهرداری‌های کشور دانست و گفت: برنامه معاونت‌ها باید به گونه‌ای باشد که جوابگوی نیاز‌های حاضر شهرداری باشد.
حضرت پور عنوان کرد: ۱۲۰۰ شهر کشور نگاهشان امروز به حوزه مالی است.
وی بیان کرد: از زمان انقلاب شهرداری‌ها در بخش‌های مختلف نقش آفرینی کرده اند و تاثیر شهرداری‌ها در حوزه سیاسی، عمرانی و فرهنگی فراتر از سایر ارگان‌ها به چشم می‌خورد.
انتهای پیام/ح


برگزاری نشست معاونین مالی و اقتصادی شهرداری کلانشهر‌های کشور در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.