مدیرکل دفتر بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گرگان:

اعتیاد در نوزادان یکی از پدیده‌های پیچیده امروز است

مصطفی هادی زاده گفت: انتقال مواد مخدر از طریق رحم و جنین به نوزادان یکی از موضوعات بسیار نگران کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی هادی زاده مدیرکل دفتر بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر ظهر چهارشنبه در یادواره ۸۳ شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر استان گلستان، اعتیاد در نوزادان را یکی از پدیده‌ها و موضوعات پیچیده امروز دانست و اظهار کرد: انتقال مواد مخدر از طریق رحم و جنین به نوزادان یکی از موضوعات بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر سه میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران اسلامی مبتلا به مواد مخدر هستند، افزود: از ۱۰ سال پیش تاکنون علی رغم همه تلاش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در حوزه مقابله با عرضه و تلاش‌های مختصر در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد به ویژه در بین سنین کودکان، نوجوانان و جوانان شاهد کاهش سن اعتیاد و افزایش ورود افراد تحصیل کرده به چرخه اعتیاد هستیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و هماهنگی امور استان‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق آمارهای اعلام شده در حال حاضر ۲۳ درصد از معتادین ما دارای تحصیلات بالای دیپلم و ۶۴ درصد آن‌ها متاهل هستند.

وی با اشاره آمارهایی که در بحث اعتیاد وجود دارد، اعتیاد را یک تهدید جدی برای کشور دانست و تصریح کرد: سال‌ها است که اعتیاد از مرزهای ما عبور کرده و دیگر نه شهری، نه روستایی، نه فقیر و نه غنی می شناسد.

 هادی زاده با بیان اینکه یک چهارم مصرف کنندگان، مواد مخدر صنعتی مصرف می‌کنند، افزود: طبق آخرین تحقیقاتی که در سطح ملی انجام شده است نگرش یک چهارم از جمعیت نسبت به مواد مخدر نگاه سنتی است و گمان می‌کنند که مواد مخدر در جاهایی می‌تواند مفید و موثر واقع شود.

مدیرکل دفتر بازرسی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: با ورود غربی‌ها به کشور افغانستان شاهد رشد کشت مواد مخدر در این کشور هستیم، به طوری که ۵۰۰ هزار افغان در کشت مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ میزان چهار هزار و ۸۰۰ تن مواد مخدر در افغانستان تولید شد، تصریح کرد: در سال ۹۶ این میزان به ۹ هزار تن رسید که یک رشد ۸۰ درصدی را به همراه داشت.

هادی زاده با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال کشت مواد مخدر در افغانستان به ۱۰ هزار تن برسد، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از این میزان مواد مخدر تولید شده وارد کشور می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به تلاش‌هایی که از سوی دستگاه‌های قضایی صورت می‌گیرد این گام‌ها زمانی می‌تواند مفید واقع شود که بتوانیم کودکان و نوجوانان خود را توانمند و به آن ها آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیرکل دفتر بازرسی و هماهنگی امور استان‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در گرگان

برچسب ها: اعتیاد ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.