اصناف نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد

رئیس اتاق اصناف آذربایجان غربی گفت:اصناف نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛همایش ملی اصناف و حمایت از کالای ایرانی امروز با حضور روسای ادارات اصناف و تشکل‌های سازمان‌های صنعت و تجارت در ارومیه برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف استان در این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش و کارگاه آموزشی نشان دادن آخرین تحولات اصناف استان و برنامه‌ریزی برای مرور نقاط قوت و بررسی و تجزیه و تحلیل نقاط ضعف اصناف است.

طاهری بیان کرد: با توجه به نام گذاری سال حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست فرمودند که کشور باید در برابر تکانه هایی که به آن وارد می‌شود مقاوم بوده و با هر موجی و تکانه اقتصادی و سیاسی نباید اقتصادمان دچار نوسان و تزلزل شود.

در این همایش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بی‌شک جایگاه اصناف در مناسبات و ابعاد کشوری بسیار تاثیرگذار و درخور توجه است.

جعفرصادق اسکندری با اشاره به اینکه ۱۷ تا ۲۰ درصد سهم ارزش افزوده بخش اقتصاد در حوزه اصناف است بیان کرد: آذربایجان‌غربی با ۱۲۰ هزار واحد صنفی بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه شاغلان اصناف در بخش ارزش افزوده نقش به‌سزایی دارند باید به توسعه واحد‌های صنفی و توانمندی اصناف توجه لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به مرز‌های استان گفت:آذربایجان غربی بیش از ٩٠٠ کیلومتر مرز با سه کشور همسایه دارد که می تواند از این پتانسیل در جهت توسعه ناوگان و ارائه خدمات و ارسال کالا استفاده کند.

در پایان این مراسم از ٣٨ نفر کار آفرین برتر و اتاق اصناف برتر استان همچنین اتحادیه‌های صنفی برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام/م

همایش روز ملی اصناف در ارومیه برگزار شد

 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.