موهبتی در شیراز:

توقف بیمه سلامت رایگان در کشور تکذیب می‌شود/بیماران خاص از پوشش بیمه‌ای خارج نشده اند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: هیچ برنامه‌ای برای توقف بیمه سلامت رایگان در کشور وجود ندارد.

توقف بیمه سلامت رایگان در کشور تکذیب می‌شود/ارائه خدمت به بیماران خاص در صورت نبودن منابع مالی با چالش مواجه استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان امشب در حاشیه سفر به شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: هم اکنون حدود ۳۴ میلیون نفر از طرح بیمه رایگان سلامت در کشور بهره‌مند می‌شوند و توقف آن را به شدت تکذیب می‌کنم و همواره سعی بر آن است که بیمه رایگان ادامه یابد و افرادی که تمکن مالی ندارند تحت پوشش آن قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون نفر در کشور زیرپوشش بیمه سلامت هستند، افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آن در استان فارس هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان با بیان اینکه بر اساس آمار موجود استان فارس در طرح بیمه سلامت ایرانیان ۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، ادامه داد: جمعیت این استان بیشترین خدمات را از بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

بیش از ۷ هزار میلیارد تومان، بدهی بیمه سلامت ایرانیان در کشور است

موهبتی با اشاره به ارائه آماری از آخرین وضعیت بدهی بیمه سلامت ایرانیان در کشور، تصریح کرد: مبلغ کل این بدهی ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: از ابتدای امسال توانسته‌ایم مطالبات داروخانه‌های خصوصی را به روز و بخشی از مطالبات مراکز درمانی دولتی را نیز همانند مطالبات داروخانه پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان تصریح کرد: در بخش دانشگاهی مطالبه‌ها از ۱۳ ماه به ۸ ماه کاهش یافته و مطالبات داروخانه‌ها نیز به روز شده است و تلاش می‌کنیم مطالبات پزشکان خانواده هر ماه به روز باشد.

مدیرعامل بیمه سلامت در مورد پزشک خانواده و نظام ارجاع معتقد است این طرح باید به صورت فراگیر در کشور اجرایی شود و در این راه نیز سازمان بیمه سلامت کمک یار اجرای این طرح است.

وی با اشاره به طرح هم‌پوشانی دفترچه‌های بیمه افزود: به دنبال حذف هم‌پوشانی‌ها هستیم و در این زمینه نیز تمام سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تامین اجتماعی، کمیته و نیرو‌های مسلح از سیستم یکپارچه استفاده می‌کنند.

موهبتی اضافه کرد: هم اینک در ۵۸۰ بیمارستان کشور افراد تحت پوشش بیمه سلامت بدون استفاده از دفترچه می‌توانند خدمات بیمه‌ای دریافت کنند.

هیچ یک از دارو‌های بیماران خاص از پوشش بیمه‌ای خارج نشده است

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به افزایش جمعیت بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت ادامه داد: هیچ یک از دارو‌های بیماران خاص را از پوشش بیمه‌ای خارج نکرده‌ایم و ۹۰ درصد هزینه‌ها از سوی این بیمه پرداخت می‌شود، ولی همچنان با کمبود بودجه مواجه هستیم.

موهبتی به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر اینکه بیماران متابولیک، پروانه‌ای و اوتیسم تحت پوشش بیمه‌ای بیماران خاص قرار گرفته‌اند، افزود: ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب‌العلاج جدید به تامین منابع مالی نیازمند است و در صورت فراهم نشدن منابع مالی، ارائه خدمت به این گروه بیماران با چالش مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۶ هزار نفر از بیماران خاص در کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان هستند، تصریح کرد: سالانه یک هزار میلیارد تومان برای درمان آنان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ن

 

برچسب ها: بیمه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار