کره شمالی، ژاپن را به اعزام نیرو‌های مسلح به خارج از مرز‌های خود متهم کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی، ژاپن را متهم کرد که به بهانه همکاری با ناتو، نیرو‌های مسلح بیشتری به خارج از مرز‌های خود اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز سه شنبه، ژاپن را متهم کرد که به بهانه همکاری با ناتو، نیرو‌های مسلح بیشتری به خارج از مرز‌های خود اعزام می‌کند.

این خبرگزاری اعلام کرد دولت شینزو آبه در حال تلاش برای ایجاد مأموریتی در ناتو به منظور همکاری جهت تأمین امنیت منطقه‌ای با کمک کشور‌های عضو این سازمان است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در تفسیری که به این موضوع اختصاص داده است، نوشت: «در صورتی که این طرح عملی شود، ژاپن قادر خواهد به جاه طلبی‌های خود جامه عمل بپوشاند و نیروهایش را حتی در اروپا تحت عنوان همکاری با ناتو مستقر کند و متقابلاً نیرو‌های ناتو را به آسیا بکشاند.»

از سوی دیگر؛ دولت ژاپن تصمیم گرفته است حوزه عملیاتی نیرو‌های مسلح خود را به بهانه شرکت در عملیات صلح سازمان ملل، به کل آسیا گسترش دهد.

این نیرو‌ها قبلاً در آفریقا حضور داشتند. ژاپن از سال ۲۰۱۲ نیرو‌های مسلح خود را در ستاد مأموریت سازمان ملل در سودان جنوبی مستقر کرده است. به رغم پایان رسمی مأموریت پنج ساله نیرو‌های ژاپنی در سودان جنوبی در سال ۲۰۱۷، دولت این کشور مأموریت چهار عضو از نیرو‌های خود را تا روز ۳۱ مه ۲۰۱۹ در این منطقه از آفریقا تمدید کرد.

بر اساس قانون اساسی ژاپن، تا امروز اسقرار و هر گونه عملیات نیرو‌های مسلح ژاپن در خارج محدود بوده است. با اینهمه، پس از رأی مثبت در مجلسین ژاپن به لایحه امنیتی جنجالی و به اجرا گذاشته شدن آن در سال ۲۰۱۶، دولت شینزو آبه موفق شد نقش نیرو‌های مسلح کشور خود را در خارج تقویت کند.

انتهای پیام/

کره شمالی مدعی شد ژاپن با فرستادن بیشتر نیروهای خود به خارج از مرزها پای نیروهای ناتو به آسیا را باز می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار