طرح محرمانه دولت انگلیس برای ذخیره مواد غذایی در آستانه برگزیت

دولت انگلیس اقداماتی اضطراری برای سرپا نگه داشتن صنایع غذایی این کشور از جمله ذخیره مواد غذایی پیش از تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۹ که موعد خروج از اتحادیه اروپا است، را شروع کرده.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه سان انگلیس که از نشریات طرفدار خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) است، نوشت، دولت انگلیس اقداماتی اضطراری برای سرپا نگه داشتن صنایع غذایی این کشور از جمله ذخیره مواد غذایی پیش از تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۹ که موعد خروج از اتحادیه اروپا است، را شروع کرده.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه سان، وزرای طرفدار برگزیت در کابینه ترزا می، نخست وزیر انگلیس در نشست هفته قبل در اقامتگاه ییلاقی نخست وزیر خواستار آن شدند که اقدامات بیشتری در خصوص آمادگی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا انجام شود.

هر ساله حدود ۲۲ میلیون پوند مواد غذایی و نوشیدنی به انگلیس وارد می‌شود. دولت ترزا می‌طرح‌های محرمانه‌ای برای ذخیره مواد غذایی فرآوری شده تهیه کرده است تا در صورت عدم دستیابی این کشور به توافق با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت به این طرح‌ها متوسل شود.

صنایع غذا و نوشیدنی بزرگترین صنعت انگلیس هستند که گردش مالی سالانه آن تا ۹۰ میلیارد پوند (۱۱۹ میلیارد دلار) می‌رسد و با فراهم کردن اشتغال برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر به تنهایی نماینده ۱۵ درصد نیروی کار بخش تولید انگلیس است.

بر اساس گزارشی که روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در دسامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد، شرکت‌های مواد غذایی انگلیس به شدت خواستار آن هستند که همچنان تحت قوانین اتحادیه اروپا باقی بمانند. طرح‌های مشابهی برای ذخیره منابع پزشکی و دارویی به دنبال پیش بینی هرج و مرج در بنادر انگلیس طی سال آینده تهیه شده است.

انتهای پیام/

انگلیس در آستانه خروج از اتحادیه اروپا مواد غذایی ذخیره می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار