میانگین افزایش 15 درصدی مصرف برق در کاشان بالاتر از کشور شد

مدیر امور برق شهرستان کاشان از میانگین افزایش 15 درصدی مصرف برق با استفاده از کولرهای گازی در کاشان بالاتر از کشور و اعمال خاموشی های اضطراری ناشی از این مصرف برق در شهرستان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا عرب بیگی در جمع خبرنگاران گفت: سونامی هجوم کولرهای گازی بی کیفیت در جامعه بویژه در شهرکاشان متاسفانه میانگین افزایش مصرف برق کاشان را ۱۵ درصد افزایش داده که این عدد در بالاترین رنج آماری خود در کشور ۹ درصد می باشد.

وی اظهارداشت:همشهریان عزیز نهایت دقت، حساسیت و توجه کافی در موقع خرید به کم مصرف بودن ، گرمسیری بودن، و اینورتر دار بودن کولر گازی خود را از نوع t3 را داشته باشند.

عرب بیگی، تنها مصرف صحیح انرژی برق را راه کاهش خاموشی ها تاکیدکرد و افزود: با رعایت کاهش مصرف برق توسط همشهریان مبی توان کاهش خاموشی هارا محقق کرد.

به گفته وی، متاسفانه باتوجه به صرفه جویی شدید از سوی برخی از مردم و البته متاسفانه عدم توجه از سوی بعضی دیگر صرفه جویی نتوانست عامل جایگزینی برای این کمبود باشد لذا خاموشی های اضطراری ناشی از اضافه مصرف جهت تامین انرژی اعمال شد.

لزوم تنظیم ساعت استفاده از انرژی برق در مدیریت مصرف

مدیر امور برق شهرستان کاشان وی، مدیریت مصرف بهینه از انرژزی برق را از راههای مهم صرفه جویی دانست و گفت: تنظیم ساعت استفاده از انرژی یکی از راه های مدیریت مصرف برق است بطوریکه اگر همه مشترکین برق در ساعات اوج مصرف(۱۱ الی ۱۹) تنها از وسائل سرمایشی استفاده کنند و دیگر از وسیله دیگری استفاده نکنند مطمئنا گام بلندی در تامین و برقرار ماندن شبکه های توزیع برق اتفاق خواهد افتاد.

عرب بیگی، اظهارداشت: هموطنان عزیز اگر مصارف خود از قبیل ماشین لباسشویی ، اتو ، جارو برقی، روشنایی منازل را در این ساعت به صفر برسانند حتما ثمرات کار خود را در کم شدن ساعات خاموشی خواهند دید.

کمبود شدید منابع آب پشت سدها نیروگاههای آبی و سیکل ترکیبی را از مدار خارج کرده است

وی تامین ۹ هزار مگاوات از نیاز هر ساله برق کشور در اوج مصرف از از نیروگاههای آبی و شرایط موجود در سدهای آبی کشور را تاکیدکرد و گفت: با توجه به کمبود شدید منابع آب پشت سدها امسال امکان به کار گیری درصد زیادی از نیروگاههای آبی وجود ندارد و بعلاوه نیروگاههای سیکل ترکیبی نیز که جهت خنک کنندگی احتیاج به آب دارند نیز بعضا از مدار تولید خارج شده است.

به گفته وی، علت اصلی کمبود انرژی از مدار خارج شدن نیروگاههای آبی و سیکل ترکیبی را یادآورشد و گفت: بنابراین صرفه جویی و اعمال خاموشی ها تنها راهکارهای تامین این کمبود است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.