دیدار اشرف غنی و موگرینی در حاشیه نشست بروکسل

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در حاشیه نشست بروکسل با فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی و نمایندۀ ویژه اتحادیه اروپا دیدار کرد.

دیدار اشرف غنی و موگرینی در حاشیه نشست بروکسلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در حاشیه نشست بروکسل با فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی و نمایندۀ ویژه اتحادیه اروپا دیدار کرد.

در این دیدار دو جانب پیرامون موضوعات مختلف به‌ویژه انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها، آموزش‌های حرفه ای، حمایت از زنان، مبارزه با تروریسم و شبکه‌های اقتصاد جرمی بحث و تبادل نظر کردند.

موگرینی اعلان آتش بس از سوی اشرف غنی در جهت تأمین صلح و ثبات را گامی ارزنده خواند و گفت: اتحادیه اروپا از پروسه صلح به‌رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند و در کنار حکومت و مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

وی دستاوردها و تلاش‌های حکومت افغانستان در بخش‌های مختلف، به‌خصوص تحرک و اتصال منطقه ای، ترانزیت، همکاری‌های اقتصادی، پروژه‌های بزرگ و توسعۀ تجارت را قابل ستایش دانست.

رئیس جمهور افغانستان نیز از حمایت موگرینی تشکر کرد و همچنین از کمک و همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان قدردانی‌ نمود. وی حضور ناظرین بین‌المللی را به منظور شفافیت روند برگزاری انتخابات مهم‌خواند و در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.