آئین مذهبی باداراک در قره کلیسای چالدران برگزار می‌شود / قره کلیسا میزبان هزاران زائر ارمنی

مراسم مذهبی باداراک با حضور هزاران نفر از مسیحیان ایران و جهان روز شنبه در کلیسای تاریخی طاطائوس مقدس در شهرستان چالدران در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

اسقف گری گور چیفچیان رییس شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: مراسم مذهبی سالانه قره کلیسا با عنوان عشای ربانی یا باداراک با حضور هزاران نفر از ارامنه ایران و جهان از جمله ارامنه ساکن در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، تهران و دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

آئین مذهبی باداراک در قره کلیسای چالدران برگزار می‌شود / کلیسای ۳۵۰۰ ساله میزبان هزاران زائر ارمنی

وی افزود: در این مراسم مذهبی هموطنان مسیحی ارمنی و جمعی از ارامنه کشور‌های استرالیا، اتریش، ارمنستان، دانمارک، ایتالیا، نروژ، کشور‌های حوزه خلیج فارس و امریکا از امروز مستقر می‌شوند و با هدف گرامیداشت سالروز شهادت طاطائوس مقدس یکی از حواریوین حضرت عیسی مسیح (ع) در بنای تاریخی قره کلیساائین مذهبی عشای ربانی را روز شنبه برگزار می‌کنند.

اسقف چیفچیان اضافه کرد: در این مراسم که با حضور بیش از پنج هزار زائر برگزار می‌شود، شرکت کنندگان در قره کلیسا با انجام اعمال مختلف مذهبی از جمله راز و نیاز با خداوند، روشن کردن شمع، قربانی کردن گوسفند و غسل تعمید نوزادان، نامگذاری کودکان و عقد و ازدواج جوانان این روز را گرامی می‌دارند.

رییس شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان با بیان این که ایران اسلامی به عنوان کشور صلح و دوستی و حامی حقوق بشر است گفت: در سایه رهنمود‌های مقام معظم رهبری و همدلی ملت ایران اسلامی، تمام اقوام و مذاهب در این کشور در کنار هم با صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند.

آئین مذهبی باداراک در قره کلیسای چالدران برگزار می‌شود / کلیسای ۳۵۰۰ ساله میزبان هزاران زائر ارمنی

وی به خاطر فراهم ساختن زمینه برگزاری آیین مذهبی باداراک در قره کلیسا، از مسئولان جمهوری اسلامی به ویژه مسئولان انتظامی و امنیتی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین میراث فرهنگی و گردشگری قدردانی کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این آیین هر سال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود که نشانگر توجه مسئولان به حقوق اقلیت‌های مذهبی به خصوص ارامنه است.

همه ساله در هفته اول مردادماه که مصادف با شهادت طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت عیسی مسیح (ع) است، گروهی از ارامنه ایران و جهان برای زیارت مرقد طاطائوس مقدس و برگزاری آیین‌های مذهبی در قره کلیسای چالدران تجمع می‌کنند.


بیشتر بخوانید: سفر به کلیسای ۳۵۰۰ ساله در چالدران /قره کلیسا شاهکاری از معماری 




قره کلیسا یا کلیسای طاطائوس که به عنوان نهمین اثر کشور در ردیف آثار جهانی به ثبت رسیده است، در بین ارامنه جهان به طاطائوس مقدس معروف است.

آئین مذهبی باداراک در قره کلیسای چالدران برگزار می‌شود / کلیسای ۳۵۰۰ ساله میزبان هزاران زائر ارمنی

کلیسای تاریخی قره کلیسا در ۲۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان چالدران بر روی مزار طاطائوس حواری حضرت مسیح (ع) بنا شده است قدمت آن به قرن‌های هفتم و دوازدهم میلادی می‌رسد.

مسیحیان ارمنی بر این باور هستند که، کلیسای طاطائوس نخستین کلیسایی است که توسط مبشرین مسیح در دنیا ساخته شده است.

شهرستان چالدران در ۲۲۰ کیلومتری شمال ارومیه مرکز آذربایجان غربی واقع است.

 

انتهای پیام/ی

 

برگزاری آئین مذهبی باداراک

برچسب ها: جوانان ، سخن بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.