استاندار آذربایجان شرقی:

صادرات برق ایران به ارمنستان کذب است

استاندار آذربایجان شرقی، صادرات برق ایران به ارمنستان را خبر کذب فضای مجازی عنوان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در جمع بانوان فعال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان، نوسانات ارزی، خروج آمریکا از برجام، مسایل سیاسی و اقتصادی طی ماه‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمنان  همواره دنبال تضعیف  جمهوری اسلامی ایران بودند ولی  هیچوقت به هدف خود نخواهند رسید.

در روز‌های اخیر به دنبال قطعی برق در تبریز، اخباری مبنی بر صادرات برق کشورمان به جمهوری ارمنستان در فضای مجازی منتشر شد.

استاندار آذربایجان شرقی، فعالیت‌های غیرواقع و بی وقفه فضای مجازی علیه دولت را از جمله توطئه‌های دشمنان برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی، حملات فوق العاده‌ای علیه دولت انجام می‌گیرد و دروغ‌هایی به دولت نسبت و به سرعت نشر داده می‌شود.

خدابخش، امیدبخشی به آحاد مردم را از جمله ضروریات کنونی کشور خواند و گفت: هرچند در کشور مشکلاتی وجود دارد، اما نباید تنها به انتشار اخبار منفی تمرکز و از پرداختن به بسیاری از اتفاقات مثبت پرهیز شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از هر گونه انتقاد و پیشنهاد سازنده استقبال می‌کند، اظهار داشت:، اما در این میان برخی از مدیران متاسفانه عقل خود را تعطیل و مثل رباط فکر می‌کنند و تصمیم می‌گیرند.

وی، بهره مندی از ظرفیت‌های وسیع احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را فرض لازم مدیریت‌های دولتی خواند و افزود: این گروه‌ها در حقیقت نیرو‌های فکری دولت به شمار می‌روند که باید در حوزه‌های مربوطه برنامه‌ها و پیشنهادات علمی خود را ارایه کنند.

وی اضافه کرد: ما به احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های مردمی به شدت نیاز داریم و استانداری آذربایجان شرقی به صورت ۲۴ ساعته در اختیار این تشکل‌ها است تا با همفکری و تعامل، ضمن امیدآفرینی در کشور با عزت و سربلندی از مشکلات عبور کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور، نسخه اصلی حل و فصل و رفع این مشکلات را مدیریت بر مبنای تکنوکراسی عنوان کرد.

وی تکنوکراسی را یافتن راه حل‌های مناسب برای مشکلات مختلف برمبنای تخصص‌های مورد نظر تعریف کرد و افزود: اگر به تجربیات کشور‌های مختلف جهان در مقابله با مشکلات توجه کنیم، در می‌یابیم که تنها راهکار رفع این معضلات بهره مندی از مدیریت تکنوکرات بوده است.

وی به بحران اقتصادی سال ۱۳۴۰ در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در آن دوره نیز که کشور با رکود بزرگی مواجه شد و کارخانجات در حال تعطیلی بود، وزیر بازرگانی وقت با مدیریت تکنوکرات و شعار تولید ثروت از طریق بخش خصوصی توانست با اعمال سیاست‌های مناسب بر مشکلات چیره شود و بحران را رفع کند.

در این نشست تعدادی از نمایندگان تشکل‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیرامون مسایل مختلف اظهار نظر کرده و خواستار توجه بیشتر دولت به بهره مندی از تواتمندی‌های بانوان در عرصه‌های مدیریتی، تصمیم گیری و تصمیم سازی شدند.

غیرفعال بودن احزاب سیاسی، لزوم توجه به توسعه فرهنگی و سیاسی، انتقاد از پایین بودن میزان ورودی بانوان به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی، بهره گیری از بانوان در بخش‌های اقتصادی، لزوم تغییر نگرش‌ها در اقتصاد، رعایت حقوق کودکان، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، توجه به مساله حاشیه نشینی در تبریز و توانمدسازی محلات حاشیه‌ای از جمله موارد مطرح شده توسط بانوان فعال در حوزه‌های سیاسی، اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی بود.

انتهای پیام /ی

 

صادرات برق از شایعه تا واقعیت

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۱ تير ۱۳۹۷
ایشالا همینطور است