کاهش 11 درصدی جابجایی مسافر در محورهای همدان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از کاهش 11 درصدی جابجایی مسافر در محورهای همدان خبر داد.

کاهش 11 درصدی جابجایی مسافر در محورهای همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و 229 هزار و 360 مسافر در سفر‌های برون استانی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شدند.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال 96 یک میلیون و 383 هزار و 123 مسافر جابه‌جا شدند، افزود: امسال میزان جابه‌جایی مسافر 11 درصد کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: استفاده مسافران از خودروی شخصی و جابه‌جایی مسافران برون ‌شهری با وسایل نقلیه پلاک شخصی از مهمترین عوامل کاهش سفر در استان بوده است.

وی با بیان اینکه امسال در سه ماهه نخست 129 هزار و 474 سفر در استان همدان ثبت شد، یادآور شد: این در حالی است که در مدت مشابه سال 96 این میزان 133 هزار و 875 سفر بوده است.

پناهنده به تجهیز 100 درصدی سامانه «سپهتن» بر روی همه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری اشاره و خاطرنشان کرد: سامانه «سپهتن»، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است که درون خودرو نصب می‌شود و اطلاعات خودرو از جمله سرعت، مشخصات راننده و ساعت کارکرد را به مراکز پلیس راهور ارسال می‌کند.

وی ارتقای بهره‌وری حمل و نقل عمومی، افزایش ایمنی، سطح کنترل و پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی را از اهداف راه‌اندازی طرح «سپهتن» بیان کرد و گفت: 80 درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان ویژه است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: با همکاری پلیس راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، طرح کنترل نامحسوس نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران انجام می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

کاهش سفرهای برو شهری در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.