نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری ضروری است

نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ازسرمایه‌گذاران این حوزه به صورت جدی حمایت کرد و اگر موانعی برای سرمایه گذاری آنها هست، این موانع را رفع کرد.

حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر خجسته، نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید ازهتل کتیبه و هتل امیران به قابلیت‌های استان در حوزه اشتغال وبخش گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد وافزود:حمایت از سرمایه‌گذار، ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد با هدف افزایش تأسیسات اقامتی برای حوزه گردشگری همدان حیاتی است.

وی تصریح کرد: حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه در امور گردشگری وظیفه دستگاه‌های اجرایی استان و ضرورت برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده حداکثری از آن در اولویت است چرا که با این مهم راه‌ها در حوزه توسعه گردشگری همدان هموار خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به این مهم که صنعت گردشگری می‌تواند نقش به سزایی در رونق اقتصادی همدان داشته باشد، گفت: در حال حاضر افزوده شدن هتل کتیبه و دو هتل امیران 1 و 2 به چرخه اقامتی استان همدان یک فرصت بی‌بدیل برای کسب درآمد است.

وی اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌های استان در حوزه اشتغال بخش گردشگری و صنایع‌دستی باید از سرمایه‌گذاران این حوزه به صورت جدی حمایت کرد و اگر موانعی برای به بار نشستن سرمایه آنها هست، این موانع را رفع کرد.

خجسته بیان کرد: بدون‌ شک صنعت گردشگری پس از جذب سرمایه‌گذار در ایجاد اشتغال دارای مزیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه است که همدان با توجه به استعدادهای موجود می‌تواند از آن بهره‌مند شود هرچند باید شرایط برای اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذار در زمینه بازگشت سرمایه مهیا باشد و راه برای صرف سرمایه‌ها هموار باشد.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری یک اشتغال پایدار است، گفت: گردشگری به عنوان اشتغال پایدار هیچگاه به پایان نمی‌رسد و اشتغال خوبی را در استان ایجاد می‌کند و با ورود هر گردشگر 8 شغل ایجاد می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یکی از مزیت‌های متمایز صنعت گردشگری در مقایسه با صنایع دیگر را ایجاد شغل به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم دانست و گفت: در قبال هر شغل مستقیم در زمینه گردشگری چندین شغل وابسته و پیرامونی ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی در شهر همدان هدف گردشگری، امکانات زیرساختی مانند مکان مناسب اقامتی، مجتمع پذیرایی و دیگر تأسیسات و تجهیزات لازم برای جذب گردشگر احداث شود، علاوه‌ بر ایجاد اشتغال مستقیم در حوزه خدمات گردشگری، موجب رونق کسب‌وکار بسیاری از فروشندگان صنایع‌دستی، تولیدکنندگان مواد غذایی و پوشاک، رانندگان، رستوران‌داران و ده‌ها شغل در استان خواهد شد.

خجسته با بیان اینکه از دیگر مزیت‌های گردشگری نیاز به سرمایه اندک برای ایجاد شغل است، یادآور شد: اگر در حوزه صنایع مادر یا پتروشیمی برای ایجاد هر شغل باید صدها میلیون تومان هزینه شود در حوزه گردشگری با 40 تا 50 میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد.

وی خاطر نشان کرد:  در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری در بخش اقامتی با منطقی‌ترین هزینه بیشترین بازده و ارزش افزوده را دارد، چرا که تقریباً مهم‌ترین امکانات اولیه همچون جاذبه گردشگری و مکان اقامتی و پذیرایی فراهم است و فقط با سرمایه‌گذاری در تجهیز و ساماندهی می‌توان برای ده‌ها نفر به‌ طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: 2018 سال تاریخی برای رونق گردشگری همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا است و افزایش ظرفیت اقامتی در همدان یک فرصت بی‌بدیل برای همدان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه تاریخی و گردشگری همدان شایسته معرفی هرچه بیشتر در عرصه بین‌الملل است، گفت: بر همین اساس باید از 2018 به عنوان فرصت طلایی در شناساندن این استان تاریخی استفاده کرد.

خجسته با بیان اینکه در راستای پیگیری رویدادهای بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ نشست مسئولان استان با وزیر امور خارجه برگزار شد، گفت: امسال سال طلایی گردشگری ایران به واسطه میزبانی دو رویداد بین‌المللی توسط همدان است.

وی افزود: در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته زیرساخت‌های جذب توریست تا حد مناسبی مهیا شده و باید در همین مدت کوتاه جبران مافات گذشته صورت گیرد.

انتهای پیام/ج

سرمایه گذاران بخش گردشگری حمایت شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.