آغاز اجرای طرح دفع و جمع‌آوری فاضلاب در دزفول

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: طرح اجرای سامانه جمع‌آوری و دفع فاضلاب ۲ منطقه دزفول با ۲ ایستگاه پمپاژ با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دست پیگیری و اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  صادق حقیقی‌پور،  مدیرعامل شركت آبفا خوزستان بیان داشت: طرح دفع و جمع‌آوری فاضلاب کوی طالقانی و مدرس در دزفول  درحال اجرا است که امروز طرح اجرای سامانه جمع‌آوری و دفع فاضلاب 2 منطقه دزفول با 2 ایستگاه پمپاژ با 350 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دست پیگیری و اجرا است چرا که 760 کیلومتر شبکه توزیع آب در شهر دزفول وجود دارد که شبکه‌ای پیچیده است و عمر بالا و قدمت بالایی دارد.

وی با اشاره به اعتبار بخش آب و فاضلاب در دزفول افزود: از سال 71 تا 95 حدود 800 میلیارد ریال اعتبار در شهر دزفول در بخش‌های آب و فاضلاب هزینه شده در حالی که در سال 96-97 به‌ تنهایی بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار در دزفول هزینه شده است.

حقیقی پور عنوان کرد: از سال 71 تا 95، کمتر از 146 کیلومتر از شبکه فاضلاب دزفول اصلاح‌شده بود که میانگین آن اصلاح 6 کیلومتر شبکه در سال است درحالی‌که در سال 96- 97 رقمی معادل 37 کیلومتر از شبکه آب دزفول اصلاح‌شده است.

وی افزود: طرح اصلاح شبکه آب تیپ 292 زرهی دزفول از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده که اکنون با 62 درصد پیشرفت در حال اجرا است و تاکنون 11 کیلومتر آن اجرا شده است و تنها یک کیلومتر دیگر باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: اصلاح شبکه توزیع آب و انتقال آب شرب به پایگاه چهارم شکاری دزفول نیز از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اجرای شبکه اصلی تأمین آب شهر شمس‌آباد و روستای انجیرک دزفول نیز که  9 کیلومتر است آغاز شد.

حقیقی پور عنوان کرد: در شهرستان دزفول 650 شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود 80 کیلومتر آن لوله‌های بزرگ است و برنامه داریم در مدت 3 سال آینده 60 درصد شبکه فاضلاب شهر دزفول را اجرا کنیم .

انتهای پیام/م

جمع آوری فاضلاب سطحی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.