برگزاری مسابقات دادرس در خراسان جنوبی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری ششمین مرحله استانی مسابقات دادرس در استان خبر داد.

شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: طرح دادرس ( دانش آموز آماده در روزهای سخت) با هدف ترویج و توسعه ظرفیت‌های خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش‌آموزان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان برای ششمین المپیاد آماده مرحله شهرستانی ازبهمن ماه سال گذشته به رقابت پرداختند گفت: در مجموع ۲هزار و ۱۰۰ دانش آموز برای فراگیری مهارت های امدادی در قالب ۱۵۰ تیم ۱۴ نفره آموزش دیده اند.

شهریاری گفت: هم اکنون از این تعداد ۳۰۸ نفر از ۱۱ شهرستان استان در قالب ۲۲ تیم در دو بخش دختران و پسران در ۸ آیتم امدادی به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه این مسابقات ویژه دانش آموزان پایه هشتم است افزود: دانش آموزان در این رقابت ها در زمینه مهارت‌هایی شامل اسکان اضطراری ، اطفاء حریق، حمل مصدوم، احیاء قلبی ریوی، پناه گیری و خروج ایمن، شکستگی و آتل بندی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و خونریزی، پانسمان و بانداژ مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

وی گفت: اجرای این طرح عامل کاهش خطرپذیری در مدارس است، چرا که دانش‌آموزان بیشتر اوقات خود را در مدارس هستند و برای مواجهه با خطر باید همیشه آماده باشند.

شهریاری در پایان با بیان اینکه بخش اول مسابقات استانی ویژه پسران ۲۱ تیر ماه و بخش دوم ویژه دختران ۲۴ تیر ماه برگزار خواهد شد افزود: تیم های اول در هر بخش شهریور ماه امسال به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد..
انتهای پیام/ک

مسابقات دادرس در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.