فرمانده پلیس راه خبر داد؛

کاهش چشم‌گیر تلفات جاده‌ای در کشور

فرمانده پلیس راه کشور گفت: طی ۱۰ سال گذشته تعداد تلفات جاده‌ای در این از ۲۸هزار نفر به میانگین ۱۶ هزار نفر رسیده است.

کاهش چشم‌گیر تلفات جاده‌ای در کشوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار محمدحسین حمیدی فرمانده پلیس راه کشور صبح پنجشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های گیلان با اشاره به روند کاهشی تصادفات جاده ای در کشور طی ۱۰ سال گذشته، گفت: تعداد تلفات جاده‌ای در این سال ها از ۲۸هزار نفر به میانگین ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این سال‌ها برای کاهش میزان تصادفات جاده‌ای در کشور، گفت: اصلاح قانون، اقدامات بازدارنده، تقویت بهداشت و درمان، امداد و نجات از جمله اقداماتی بوده که در راستای کاهش تعداد کشته‌ها و مجروحان ناشی از تصادفات در سطح کشور انجام شده است.

میانگین تلفات جانی به۱۶ هزار نفر رسید

فرمانده پلیس راه کشور در ادامه آمار‌های تلفات جاده‌ای کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد تلفات جانی ناشی از تصادفات در سال ۸۴ حدود ۲۸ هزار نفر بوده که این آمار در چند سال اخیر به میانگین ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین عوامل تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سفر‌ها در سال‌های اخیر باید اقدامات مناسب در حوزه زیرساختی و خدمات دهی صورت گیرد.

آمار تصادفات موتورسیکلت در این استان بالاتر از میانگین کشوری است

سردار حمیدی با اشاره اینکه باید با فرهنگ سازی و آموزش زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای را فراهم کنیم، تصریح کرد: استان گیلان با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود هرساله شاهد حضور مسافران و گردشگران زیادی است.

وی به همکاری مسئولان ارشد گیلان در راستای کاهش تصادفات در این استان اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود با توجه به این شرایط شاهد ارتقا و تقویت زیرساخت‌ها جاده‌ای و خدمات دهی بیشتر به گردشگران در استان باشیم.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین در ادامه به آمار بالای تصادف موتورسیکلت در استان گیلان اشاره کرد و گفت: آمار تصادفات موتورسیکلت در این استان بالاتر از میانگین کشوری است که اصلا مناسب نمی‌باشد.

وی بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه نیز اشاره و تأکید کرد: باید با تقویت زیرساخت‌ها و نصب علائم جاده‌ای در مناطق حادثه خیز و متناسب با هر منطقه در راستای کاهش تلفات جاده‌ای گام برداریم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.