صادرات پی وی سی پتروشیمی آبادان به خارج از کشور

مدیر عامل پتروشیمی آبادان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ هزار تن پی وی سی در این شرکت تولید که ۱۶ هزار آن به خارج کشور صادر شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛مسعود جبرائیلی مدیر عامل پتروشیمی آبادان گفت: با توجه به مرغوبیت پی‌وی‌سی تولید در آبادان و ارزآوری خوب آن این ظرفیت وجود دارد که تمام محصول تولیدی به خارج کشور صادر شود.

وی افزود: اولویت اول شرکت پتروشیمی آبادان با توجه به سیاست‌های ابلاغی تامین نیاز داخل و پس از آن صادرات است و بر همین اساس ۴۰ درصد محصول پی‌وی‌سی تولیدی در این شرکت به خارج کشور صادر می‌شود.

جبرائیلی گفت:ارز حاصل از فروش محصول تولیدی نیز با توجه به سیاست‌های دولت و طبق مقررات به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: در سال ۸۵ واحد جدید تولید پی‌وی‌سی باهدف جمع‌آوری واحد قدیمی در این مجتمع راه‌اندازی شد، ولی با بازسازی و نوسازی قدیمی این واحد دوباره وارد سرویس تولید قرار گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان گفت:سال گذشته در حدود ۶۰ هزار تن محصول پی‌وی‌سی در آبادان تولید شد که بر اساس پیش‌بینی در سال جاری تولید باید به ۷۰ هزار تن می‌رسید.

جبرائیلی افزود:مشکل پیش‌آمده برای واحد ۶۰۰ پتروشیمی که خوراک اصلی پی‌وی‌سی تولیدی این شرکت را تامین می‌کند باعث کاهش تولید شده است.

وی گفت:مکاتباتی با پتروشیمی‌های واحد اروند، الغدیر و بندر امام خمینی (ره) انجام‌شده تا مواد اولیه مورد نیاز را در اختیار پتروشیمی آبادان قرار دهند.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان افزود: به آغاز بازسازی و نوسازی واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان اشاره کرد و گفت:این واحد تا پایان سال جاری به‌طور کامل بازسازی و نوسازی و در مدار تولید قرار می‌گیرد.

جبرائیلی گفت: برای بازسازی و نوسازی واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان نیازی به کمک شرکت‌های خارجی نیست و تمام مراحل آن به دست متخصصان داخلی در حال انجام است.

مجتمع پتروشیمی آبادان با شروع جنگ رژیم بعث عراق به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق هدف اصابت راکت و موشک‌های عراقی قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.

انتهای پیام/ د

صادرات ۱۶ هزار تن پی وی سی به خارج از کشور

برچسب ها: صادرات ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.