ترامپ: ایران نسبت به گذشته با احترام بیشتری با ما رفتار می‌کند!

رئیس جمهور آمریکا در روز پایانی اجلاس سران ناتو در بروکسل در ادامه توهمات قبلی خود مدعی شد ایرانی‌ها اکنون نسبت به گذشته با احترام بیشتری با آمریکا رفتار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس خبری خود در پایان نشست ناتو در بروکسل به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ترامپ که هفته گذشته نیز با ارسال یک توییت مدعی شده بود مزاحمت قایقهای ایرانی برای ناوهای جنگی آمریکا در دوره او به صفر رسیده است، در ادامه تصریح کرد: من باور ندارم که تنش میان ما و ایران افزایش یافته است. ایرانی‌ها اکنون در مقایسه با گذشته با احترام بیشتری با ما رفتار می‌کنند. می‌دانم که آن‌ها نهایتا در نقطه مشخصی با من تماس خواهند گرفت و ما با هم توافق خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین درباره نشست ناتو گفت: همه کشورها موافقت کردند که میزان تعهد و مشارکت خود را در بودجه نظامی ناتو به میزان قابل توجهی افزایش دهند. اعضای ناتو قبول کرده‌اند هزینه‌های نظامی خود را بیش از دو درصد تولید ناخالص داخلی خود افزایش دهند.  

او افزود: رفتار اعضای ناتو با ایالات متحده بسیار غیرمنصفانه بوده است. من به دنبال رفتار منصفانه با آمریکا هستم.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره خروج احتمالی آمریکا از ناتو گفت: فکر می کنم می توانم آمریکا را از این سازمان خارج کنم، اما نیازی به این کار نیست. نشست خوبی بود و مشکلی وجود ندارد.

وی در کنفرانس خبری خود به جنگ تجاری خود با اروپا نیز اشاره کرد و گفت: پدر و مادر من اروپایی هستند اما اروپایی‌ها در تجارت رفتار خوبی با ما ندارند البته این وضعیت تغییر خواهد کرد.

او همچنین گفت: مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا بیست و پنجم ژوئیه آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تهدید کرد اگر اروپایی‌ها با حسن نیت مذاکره نکنند، واشنگتن تدابیر لازم را در بخش خودروسازی اتخاذ خواهد کرد.

ترامپ درباره دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: پوتین دوست من نیست، دشمن من هم نیست. او یک رقیب و نماینده روسیه است. شاید در آینده ما دوست باشیم ولی الان هیچ چیزی در این رابطه نمی‌دانم.

وی ادامه داد: آنچه درباره شبه‌جزیره کریمه اتفاق افتاد رویکرد باراک اوباما بود. اگر من جای او بودم هرگز اجازه نمی‌دادم که این اتفاق بیفتد و کریمه به روسیه الحاق شود.

ترامپ درباره اعتراض مردم انگلیس به سفرش به لندن نیز گفت: ممکن است اعتراضاتی در انگلیس باشد، اما معتقدم مردم انگلیس، اسکاتلند، ایرلند من را خیلی دوست دارند و در مسئله برکسیت (خروج از اتحادیه اروپا) با من موافقند و به همین دلیل به برکسیت رای دادند.

وی همچنین با اذعان به طولانی شدن حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان مدعی شد پیشرفت‌های خوبی در این کشور صورت گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن فعلا در یک جنگ ناگوار تجاری با چین وارد شده است، اما در نهایت همه چیز روبراه خواهد شد. اگر امکان داشته باشد واشنگتن با چین برای انعقاد یک توافق نامه تجاری عادلانه گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

کنفرانس خبری ترامپ پس از نشست ناتو در بروکسل

برچسب ها: دونالد ترامپ ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۱ تير ۱۳۹۷
حرف نزنی میگن لالی؟
آخرین اخبار