دریادار آزاد:

همه ارتشی‌ها بسیجی هستند و این را در عمل نشان داده‌اند

امیر دریادار دوم حسین آزاد گفت: همه کارکنان ارتش بسیجی هستند و این موضوع را در عمل نشان دادند.

همه ارتشی‌ها بسیجی هستند و این را در عمل نشان داده‌اندبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم حسین آزاد، فرمانده پایگاه‌های بسیج ارتش، امروز (پنجشنبه 21 تیر) در حاشیه برگزاری اولین همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج شهرک های مسکونی ارتش گفت: به اعتقاد من، همه ارتشی‌ها بسیجی هستند و ریشه این موضوع در پیوستن ارتش به انقلاب، تبعیت از رهبری و مرجعیت دینی است.

وی با بیان این که بسیج، میراث گرانبهای امام(ره) است افزود: وقتی امام راحل (ره) مردم و ارتش را برای پیوستن انقلاب فراخواندند، نیروهای ارتشی با پیوستن به انقلاب در راستای تبعیت از مرجعیت دینی، اولین جرقه های بسجی بودن را روشن کردند.

دریادار دوم آزاد با اشاره به تلاش های استکبار و صهیونیسم جهانی برای اثرگذاری بر کم اثر کردن ابعاد فرهنگی و معنوی در انقلاب اسلامی، یادآور شد: امروزه فعالیت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم جهانی در مواجهه با آرمان های انقلاب و در تقابل با نظام جمهوری اسلامی است و شکل فعالیت های آمریکا و اسرائیل نسبت به چهار دهه گذشته تغییر محسوس و اثرگذاری داشته است.

ارتش و بسیجیان ارتش به نحو مطلوب در کم اثر کردن آن، نقش داشته و آن را خنثی کرده اند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف استکبار و صهیونیسم، کم اثر کردن ابعاد فرهنگی و معنوی است. آنچه که آن‌ها نشانه گرفته‌اند، هویت زدایی دینی و کم اثر کردن معنویت ها و ارزش ها است که ریشه در اعتقادات دینی و فرهنگی همه ملت و به خصوص جوانان و نیروهای مسلح دارد.

فرمانده پایگاه های بسیج ارتش همچنین درباره اهداف برگزاری اولین همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج شهرک های مسکونی ارتش گفت: این همایش به منظور تعامل و وحدت رویه در بین ائمه جماعات کوی های سازمانی و شهرک های مسکونی ارتش جمهوری اسلامی با فرماندهان بسیج و پایگاه های مقاومت است. یکی از اهداف اصلی این همایش وحدت رویه، تعامل و اثربخشی بیشتر در مواجهه با جبهه استکبار در بخش تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

امیر دریادار آزاد اضافه کرد: بحمدلله با برنامه ریزی های مدون و زمان بندی هدفمند در اجرای برنامه ها در طول سال، سعی در مواجهه با اقدامات استکبار و صهیونیسم جهانی داریم. در ایام تابستان تمرکز بسیج ارتش بر اجرای طرح های مختلف برای فرزندان و خانواده های کارکنان ارتش است. محور اجرایی این کار هم طرح های مصباح سازمان عقیدتی و به خصوص طرح مصباح شماره هفت است.

فرمانده پایگاه های بسیج ارتش درباره اجرای برنامه های جدید در ارتش نیز گفت: برگزاری کارگاه ها و گروه های تخصصی به منظور بهره گیری از خروجی های اتاق فکر بسیجیان و روحانیت معزز و شناسایی، انتخاب و هدفمند کردن آن ها برای آتیه، ابتکاری است که در اجرای این همایش به کار گرفته شده است. ما مسائل را شناسایی می کنیم و با توجه به تحرکات ضد فرهنگی دشمن و با تحلیل روند حرکات دشمن در بخش فرهنگی، هویت زدایی دینی و ... پیشگیری لازم را در این خصوص انجام می دهیم. به همین دلیل است که در جمع فرزندان و خانواده های نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آثار دفاع از نظام و همراهی با مرجعیت دینی و ولی فقیه در مقایسه با سایر بخش ها، بسیار پر رنگ تر و محسوس تر است.

وی ادامه داد: در حوادث مختلف، در بخش های جنگ سرد، جنگ نرم، آسیب های اجتماعی و فرهنگی و فتنه های مختلفی که در مملکت از سوی استکبار و صهیونیسم برنامه ریزی شده، خانواده ها و فرزندان غیور کارکنان آجا با نظام ولایی همراهی داشتند. آمار و ارقام موجود در بخش های مختلف دانش آموزی، دانشجویی و خانواده ها محسوس و قابل اعتنا است.

دریادار دوم آزاد درباره وضعیت بسیجِ ارتش نیز گفت: علاوه بر کارکنان ارتش، خانواده ها و فرزندان آن ها هم بسیجی هستند. با روندی که از ابتدای انقلاب رخ داد و ارتشی ها با ندای امام به انقلاب پیوستند و در جنگ رشادت ها کردند و پس از آن در مراحل مختلف فرهنگی از جمله تهاجم و شبیخون فرهنگی که حضرت آقا اشاره کردند، جامعه ارتش ضمن بری بودن از این آسیب ها، عمار گونه عمل کردند و همراهی خود را با نظام ولایی نشان دادند. امروز وضعیت بسیج ارتش به گونه ای است که در همه عرصه ها مانند عرصه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و ... دوشادوش بسیجی های بخش های مختلف مانند سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج متضعمین و ... گام بر می دارند.

فرمانده پایگاه بسیج ارتش در پایان تأکید کرد: معتقدیم توجه به بخش بسیج در ارتش نشات گرفته از تفکرات امیر فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است که در راستای به ثمر نشستن تدابیر فرماندهی کل قوا، در خصوص تشکیل و حرکت رو به رشد ارتش انقلابی، بصیرت محور، خدا ترس، شهادت طلب و رزمنده در بین خودشان و خانواده هایشان گام برداشته می شود و ان شاء‌الله این شجره طبیه که ارتش جمهوری اسلامی است در کنار تفکر بسیجی در معرض شمیم خوش بوی ولایت، این انقلاب را به صاحب اصلی آن یعنی آقا امام زمان(عج) می‌رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار