میز خدمت یکی از محمل های خوب در ایجاد تدبیر و امید است

فرماندار کاشان گفت: میز خدمت یکی از محمل های خوب در ایجاد امید و تدبیر رضایتمندی مردم است.

حمیدرضا مومنیان، در حاشیه نخستین نشست میز خدمت فرمانداری کاشان که در راستای اجرای دستور ریاست محترم جمهور مبنی بر تشکیل میز خدمت در دستگاه های اجرایی در ارایه خدمات سریع و آسان به ارباب رجوع برگزارشد در گفتگوی اختصاصی با   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با تاکید بر اینکه میز خدمت یکی از محمل های خوب در ایجاد تدبیر و امید است گفت: تشکیل میز خدمت در دستگاه های اجرایی به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایتمندی آنان از عملکرد ادارات دولتی عملیاتی شد.

وی تشکیل میز خدمت را بر اساس ابلاغیه شماره 1538588 مورخ 07/09/96سازمان اداری و استخدامی کشور یادآورشد و افزود: پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان‌های اداری، پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی و مفسده آمیز با کارکنان دولت و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد از دیگر دلائل استقرار این میز در دستگاه های اجرایی است.

 تشکیل میز خدمت در ابتدا از فرمانداری کاشان/ برخی تنگناهای قانونی در حل مشکلات

به گفته وی، تشکیل میز خدمت را در ابتدا از فرمانداری کاشان شروع کردند تا با حضور متمرکز و منسجم مدیران دستگاه های اداری و تعامل آنها مشکلات ارباب رجوع سریع تر و بهتر رسیدگی شود.

فرماندار کاشان، با اشاره به حضور مدیران اجرایی و ادارات خدماتی در محل فرمانداری و میز خدمت به عنوان یک نقطه متمرکز در دریافت مشکلات شهروندان تصریح کرد: مدیران مرتبط ادارات و نهادهای عمومی به تناسب دریافت مشکلات و تقاضاهای مردمی، در روزهای چهارشنبه با حضور در محل فرمانداری و میزخدمت از نزدیک پاسخگوی مراجعین هستند.

مومنیان، شناسایی گلوگاه هایی سرمایه‌گذاری و اشتغال را در اولویت اقدامات فرمانداری کاشان و رسیدگی به مشکلات مطروحه بر اساس سال اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و تولید و امسال نیز با عنوان حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: متاسفانه بعضی از مواردی که توسط ارباب رجوع در میز خدمت ارائه شد مربوط به برخی مطالبات مردم و مشکلاتی است که در اثر تنگناهای قانونی که داریم نتوانستیم رسیدگی کنیم اما امیدواریم با پیداکردن راهکار قانونی بتوان مشکلات آنها را از طریق میز خدمت و تعامل دستگاه های اداری با یکدیگر برطرف کرد.

وی با تاکید بر اینکه تفویض اختیارات استانی به شهرستان نیز بسیاری از مشکلات را سریع تر، بهتر و بیشتر برطرف می کند کند گفت: همانطور که استاندار محترم نیز در سفر به کاشان گفتند ام الامراض در این استان بروکراسی اداری است بطوریکه بسیاری از موارد حل مشکل پول نمی خواهد بلکه با تفویض اختیار می توان آن را گشایش بخشید.

فرماندار نماینده عالی نظام است که همه جوانب را در شهرستان باید تدبیر و دوراندیشی کند

وی در ادامه با اشاره به انتقاداتی که برخی از سایت ها یا کانال های خبری در مورد سفر اخیر وی به لندن با موضوع سیلک در زمان وجود مشکلات صنایع شهرستان داشتند و با فعالیت نماینده در این خصوص مقایسه کردندگفت: فرماندار نماینده عالی نظام است که همه جوانب را در شهرستان باید تدبیر و دوراندیشی کند همانطور که در خصوص صنایع کاشان نیز جلسه خصوصی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته است و دستور وزیر مبنی بر رفع بحران کاشان در صنعت نساجی و فرش ماشینی را بصورت ویژه و اختصاص اعتبارات خاص صادر شده است.

به گفته وی، وظایف فرماندار با نماینده متفاوت است بطوریکه امنیت شهرو بسیاری از مسائل دیگر را از فرماندار می خواهند و از دیگر مسوولان شهرستان طلب نمی کنند.

فرماندار کاشان ، همچنین در خصوص ایراد انتقادات به وی برای شرکت در جشنواره پشم چینی در روستاها نیز گفت: برگزاری این جشنواره های بومی، سنتی و محلی بویژه جشنواره های غذاها و بازی های محلی نیز گامی درراستای ایجاد شادابی و نشاط جمعی در بین مردم و گامی درراستای اشتغالزایی است.

مومنیان با تاکید بر اینکه ما نماینده دولت تدبیر و امید هستیم که باید امید و شادابی و روحیه با نشاط را تدبیر کنیم گفت: میز خدمت یکی از محمل های دولت تدبیر و امیددر ایجاد شادابی و رضایتمندی و آرامش خاطر و رفاه مردم است.

بر سر مصالح مردم با کسی تعارف نداریم

وی با اشاره به اینکه بر سر مصالح مردم با کسی تعارف نداریم گفت: هیچ ملاحظه سیاسی در رفع مشکلات مردم ندارم و همه تلاش خود و مجموعه اداری شهرستان را در حل مسائل و مشکلات بویژه از طریق میز خدمت انجام خواهم داد.

به گفته وی، همانطور که رئیس جمهور نیز در سخنانش گفت «کسانیکه بدنبال استعفای دولت هستند آب در هاون می کوبند» بدانند که دولت حتی در بدترین شرایط مردانه پای کار ایستاده است و ما نیز در مجموعه مدیریتی و اداری در انجام خدمت کوتاهی نخواهیم کرد .

مومنیان، با اشاره به نظارت و بازرسی خود از حضور منظم مدیران و کارمندان ادارات شهرستان در خصوص اجرای ساعت کاری ادارات از ساعت 6:30 دقیقه را نیز یادآورشد و گفت: تغییر ساعت کاری با توجه به گرما در منطقه کویر و خشک کاشان علاوه بر بحث صرفه جویی در انرژی، وقت و کاهش آلودگی هوا بیشتر درراستای تامین رضایتمندی مردم است.

ضرورت مدیریت بهینه منابع و مصرف آب

وی، مباحث خشکسالی، گرمای هوا و کمبود آب در دشت کاشان را خاطرنشان کرد و گفت: با توجه به اینکه ما در منطقه گرم و خشک زندگی می کنیم اولویت و راهکار اصلی ضرورت مدیریت بهینه منابع و مصرف آب و کنترل توزیع آب بین بخشی است که با مشکل مواجه شده است.

به گفته وی، هم اکنون آب پشت سد زاینده رود نیز از خط قرمز پایین تر رفته و میزان آب انتقال به کاشان 100 لیتر بر ثانیه کمتر از سال گذشته شده است.

مومنیان در پایان تصریح کرد: ما حتی یک قطره آب را هم نباید به راحتی از دست دهیم و نهایت مدیریت مصرف و صرفه جویی را برای حفظ این مایع حیاتی برای آیندگان داشته باشیم.

شایان ذکر است: نخستین نشست میز خدمت با حضور 10 نفر از مدیران دستگاه های اداری شهرستان از جملهآبفا، برق، گاز ، مخابرات، کمیته امداد، بهزیستی، میراث فرهنگی، اتاق اصناف، بانک کشاورزی و نماینده شهرداردر اتاق میز خدمت فرمانداری ویژه کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: فرمانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.