روش های شگفت انگیز برای افزایش قدرت یادگیری

بسیاری از افراد از سخت بودن مطالب درسی یا دوره‌های آموزشی نگران هستند، اما با راهکاری ساده می‌توانید مفاهیم پیچیده را در ذهن خود جای دهید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به افرادی که در یادگیری مطالب درسی و علمی جدید دچار مشکل هستند و مطالب را به سرعت فرا نمی‌گیرند، توصیه می‌کنند به مدت 15 دقیقه پس از پایان مطالعه یا اتمام جلسه آموزشی به ورزش بپردازند.

محققان اعتفاد دارند ورزش در این بازه زمانی سبب ماندگاری بهتر مطالب درسی در مغز و سهولت در یادگیری می‌شود.

افراد می توانند در این بازه زمانی به انجام ورزش‌های مختلف و مورد علاقه خود چون دوچرخه سواری، پیاده روی، دو، ورزش‌های با توپ، شنا یا مواردی از این دست بپردازند.

پژوهش درباره رابطه مستقیم انجام ورزش با افزایش سطح یادگیری و بالا رفتن توان حافظه به وسیله دانشمندان دانشگاه مک گیل انجام شده است.

برای بررسی این نظریه، دانشمندان مک گیل داوطلبان را به دو دسته تقسیم کرده اند، دسته اول پس از اتمام مطالعه درس‌ها به مدت 15 دقیقه به ورزش پرداخته اند درحالی که دسته دوم فعالیت خاصی انجام نداده اند.

در زمان انجام ورزش، فعالیت مغزی داوطلبان کاهش یافت و پس از آن در یادآوری مطالب و تست حافظه موفق تر از دسته دوم ظاهر شدند.

کارشناسان اعتقاد دارند ورزش سبب قرار گرفتن اطلاعات در سلول‌های حافظه مغز و بهبود قدرت یادگیری می‌شود،  ورزش سبب کاهش فعالیت عصبی مغز و کمک به پردازش بهتر اطلاعات می‌شود.

افزون بر ورزش، داشتن خواب مناسب پس از مطالعه درس و مطالب علمی هم سبب به یادآوردن بهتر مطالب و تسلط بیشتر می‌شود.

کارشناسان به افرادی که می‌خواهند دوره‌های درسی و تخصصی را با موفقیت پشت سربگذارند توصیه می‌کنند در کنار تمرکز، تمرین و پرسیدن اشکال‌های درسی اهمیت ویژه‌ای به ساعت استراحت خود بدهند و برای موفقیت بیشتر بعد از اتمام مطالعه ورزش کنند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

راهکاری فوق العاده برای یادگیری سخت ترین مطالب درسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار