۳۷۰ شرکت در حوزه‌های مختلف در عسلویه مستقر است

فرماندار عسلویه با بیان اینکه ۳۷۰ شرکت در حوزه‌های مختلف در عسلویه مستقر است گفت: در راستای تحقق مطالبات مردم، شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در عسلویه را اجرایی کنند.

۳۷۰ شرکت در حوزه‌های مختلف در عسلویه مستقر استبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالنبی یوسفی پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر در عسلویه با قدردانی از اتحاد و همبستگی مردم همیشه در صحنه شهرستان عسلویه اظهار داشت: اتحاد و وحدت مردم این شهرستان نماد همبستگی شیعه و سنی است که این مهم زمینه توسعه و پیشرفت این شهرستان را بیش از پیش فراهم کرده است.

وی با اشاره به میزبانی مردم عسلویه از صنایع عظیم نفت و گاز پارس جنوبی گفت: مردم این شهرستان به خوبی میزبانی خود را از تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی نشان داده‌اند که لازم است تحقق مطالبات مردم مورد توجه مسئولان این صنایع قرار بگیرد.

فرماندار عسلویه مطالبات مردم این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: هوشمندسازی کلاس‌های درس، توسعه فضا‌های ورزشی و تفریحی، حل مشکل ترخیص کالای ملوانی، لایروبی اسکله تجاری و صیادی، حل مشکل تامین آب و اجرای طرح‌های آبخیزداری و استقرار نمایندگی ادارات استان بوشهر در این شهرستان در اولویت نخست مطالبات مردم عسلویه است.

یوسفی، با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در منطقه چاه مبارک افزود: اجرای طرح‌های هادی روستایی، توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی و تسریع در تکمیل بیمارستان ۳۲ تختی سپاه از مطالبات مردم چاه مبارک است.

وی، با تاکید بر تسریع در تکمیل بزرگراه عسلویه به بندر خمیر استان هرمزگان گفت: ۱۹ کیلومتر این بزرگراه اسفالت شده که اگر ۲ کیلومتر از ۷ کیلومتر باقیمانده تکمیل شود بزرگراه عسلویه به بندر خمیر متصل می‌شود.

فرماندار عسلویه با تاکید بر تامین اشتغال جوانان عسلویه‌ای خاطر نشان کرد: برای حل مشکل اشتغال جوانان این شهرستان اقدامات مهمی از سوی مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی انجام شده که در این راستا از اول تیرماه امسال تعدادی از جوانان به شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی برای اشتغال معرفی شده‌اند.

یوسفی با بیان اینکه ۳۷۰ شرکت در منطقه پارس جنوبی و عسلویه مستقر است گفت: مسئولان این شرکت‌ها کمک کنند تا اشتغال جوانان معرفی شده، فراهم شود.

وی با تاکید بر اجرایی شدن پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در منطقه عسلویه و پارس جنوبی تصریح کرد: در راستای تحقق مطالبات مردم، شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در عسلویه را اجرایی کنند.

فرماندار عسلویه با قدردانی از همکاری صنایع گوناگون پارس جنوبی در اجرای پروژه‌های مورد نیاز مردم عسلویه گفت: تاکنون پروژه‌های مختلفی در حوزه مدرسه‌سازی، مرکز درمانی و رفع مشکلات زیست محیطی انجام شده که لازم است در راستای تحقق مطالبات مردم بر اساس پیوست‌های فرهنگی اجتماعی این پروژه‌ها به ویژه رفع معضلات زیست محیطی ادامه یابد.

یوسفی وضعیت تامین آب آشامیدنی عسلویه را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در هفته یک یا دو بار آب در شبکه آبرسانی عسلویه و نخل تقی توزیع می‌شود که لازم است حل این مشکل در دستور کار قرار بگیرد.

وی، عسلویه را منبع بزرگ تامین درآمد ملی دانست و تاکید کرد: نقش عسلویه و پارس جنوبی در درآمدزایی ملی بر هیچ کس پوشیده نیست و میزبانی خوب مردم این شهرستان نیز اجرای طرح‌های پیوست فرهنگی اجتماعی را مضاغف کرده است.

فرماندار عسلویه اعتبارات عمرانی این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۷۷ میلیارد تومان سال گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی مصوب شد که ۳۹ درصد اعتبارات تملک دارایی تخصیص یافت این در حالی است که اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و شرکت‌های نفت و گاز تخصیص ۱۰۰ درصدی داشت.

یوسفی، ظرفیت گردشگری عسلویه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این شهرستان از ظرفیت مهم گردشگردی در حوزه ساحلی، صنعتی، چشمه‌ها، کوهستان و ماسه‌های دریایی خلیج فارس برخوردار است که ظرفیت تبدیل به منطقه گردشگری دارد.

انتهای پیام/م

صنایع پارس جنوبی پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در عسلویه اجرایی کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.