۳۰ هزار هلالی آبگیردر بوشکان دشتستان احداث شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۳۰ هزار هلالی آبگیر و ۱۸۰ مورد بندر خاکی در قالب پروژه ۳۸۲ هکتاری مدیریت رواناب در قلعه یالی بوشکان از توابع شهرستان دشتستان احداث شده است.

۳۰ هزار هلالی آبگیردر بوشکان دشتستان احداث شدبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سهیل مهاجری روز پنج شنبه در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری و فنی حوزه‌های طلحه و فاریاب دشتستان افزود: برای اجرای این پروژه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را کنترل سیل، مدیریت رواناب، افزایش نفوذپذیری خاک، تقویت پوشش گیاهی و بیابانزدایی عنوان کرد.

مهاجری اضافه کرد: اگر حجم آبگیری هر هلال را حدود سه مترمکعب و با فرض سه بار آبگیری در سال حدود ۱۰ مترمکعب آب در هر هلالی آب جمع آوری و استحصال می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه مدیریت رواناب در سطح ۲۳۵ هکتاری زمین‌های مرتعی و بیابانی تپ کفتارو بوشکان اظهار داشت: این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال اعتبار در حال اجراست.

وی جنگل کاری ۱۰۰ هکتاری روستای چهوک، ۱۵۰ هکتاری منطقه دهرود بوشکان با گونه کنار و احداث چهار مورد بند سنگی سیمانی به حجم چهار هزارو ۹۰۰ مترمکعب با ۱۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شهرستان دشتستان عنوان کرد.

مهاجری اضافه کرد: هدف از اجرای این پروژه‌ها در شرایط سخت آب و هوایی و مشکلات مالی توسعه فضای سبز، ترسیب کربن، افزایش تاج پوشش گیاهی و بیابانزدایی معرفی کرد.

انتهای پیام/م

۱۸۰ مورد بندر خاکی در دشتستان احداث شده است

برچسب ها: آب و هوا ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.