ادامه برجام با اروپا امکان پذیر است / برای من سخت است که حرف دشمن را در خصوص ۲۵۰۰ گرین کارت باور کنم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:: عده‌ای در کشور هستند که هر چه آمریکا می‌گوید را قبول می‌کنند و هر چه دشمن می‌گوید به عنوان سند استفاده می‌کنند.

حیدر علی عابدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارکرد: عده ای در کشور هستند که هر چه آمریکا می گوید را قبول می کنند و هر چه دشمن می گوید به عنوان سند استفاده می کنند و بنده تا سند و مدرکی در این خصوص نبینم این ادعا را نمی پذیرم عده ای دیگر هم در کشور هستند که به مسئولان اعتماد دارند ، می دانند که مسئولان اهل خیانت نیستند ، برای من سخت است که حرف دشمن را باور کنم.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد : وقتی که رئیس جمهور با رهبران کشور های دیگر مذاکره می کند، نباید به دنبال کف خواسته باشد و باید در مذاکرات سقف خواسته مطرح شود .

وی بیان کرد : زمانی که رئیس جمهور بحث مطالبه گری را مطرح می کند ، دیگران نباید مانند صدا و سیما سوء استفاده کنند و مرتب از قول رئیس جمهور بگویند که بسته پیشنهادی مایوس کننده است .

عابدی تصریح کرد : ما در مصرف داخل باید حداقل خواسته ها که کارشناسی شده و عملگرا تر است را باید مورد عرض یابی قرار دهیم ولی در مذاکرات بین المللی حتما مسئولان ما باید از موضع مطالبه گری صحبت کنند .

وی افزود : ما نباید با این رفتار مسئولان را در حالت دفاعی قرار دهیم ، بگذاریم فضا باز باشد تا مسئولان با خیال راحت مواضع مطالبه گرانه خود را در سطح بین المللی مطرح کنند ، در داخل باید واقع بین باشیم و با کف خواسته ها حرکت کنیم.

حیدر علی عابدی در پایان گفت : ایران توانایی ماندن در برجام را دارد ، موضع آمریکا یک موضع باطل است مسئولان کمی تدبیر کنند تا ما از این مرحله عبور کنیم.

وی تاکید کرد: چهارچوب خواسته های ما از طرف اروپا در نظر گرفته شده ، آنچه که به عنوان کف خواسته های ما مطرح است این است که سیستم های بانکی ما تحریم نشوند ، به فروش نفت ما لطمه ای وارد نشود ، واردات و صادرات ما تحت تاثیر قرار نگیرد و این موارد باید وارد مرحله عملی شود.

وی ادامه داد: این برای ما مهم است که امریکا موقعیتی ندارد که بتواند ایران را به انزوا بکشاند و سایر کشور ها را بر علیه ما تحریک کند .

انتهای پیام/م

نظر نماینده مردم اصفهان درباره بسته پیشنهادی اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.