کمبود بیش از ۸ هزار معلم در فارس

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: اداره کل آموزش و پرورش فارس، امسال با کمبود بیش از ۸ هزار نیروی انسانی مواجه است.

کمبود بیش از ۸ هزار معلم در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرسول احمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در شورای این اداره گفت: با توجه به بازنشسته شدن بخش قابل توجهی از فرهنگیان استان و افزایش پایه دوازدهم نظام جدید، این اداره کل با کمبود بیش از ۸ هزار نیروی انسانی در سال جاری مواجه است.

وی افزود: استخدام‌های اخیر و نیرو‌های تربیت شده دانشگاه تربیت معلم هم پاسخگوی جبران این کمبود نبوده و لازم است برای بهره گیری مناسب‌تر از نیروی انسانی موجود برنامه ریزی مطلوبی انجام شود.

احمدی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان و به ویژه شیراز، گفت: کمبود فضای آموزشی موجب افزایش تراکم دانش آموزی در سایر مدارس شده است.

وی اظهار داشت: حمایت از بخش خصوصی برای راه اندازی مدارس غیر دولتی، یکی از راه کار‌های مهم در این زمینه است، به نحوی که هم اکنون نیز حدود ۳۰ درصد از دانش آموزان استان و به ویژه شهر شیراز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

استاندار فارس هم گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی برای راه اندازی مدراس غیر دولتی، می‌تواند بخش مهمی از کمبود‌های آموزش و پرورش را در زمینه تامین نیروی انسانی و کمبود فضا‌های آموزشی جبران کند.

تبادار تاکید کرد: کمبود و نامناسب بودن فضا‌های آموزشی دولتی و بویژه غیر دولتی در سراسر استان، در آینده میتواند زمینه بروز بسیاری از مشکلات جسمی و حرکتی را برای دانش آموزان فراهم کند و لازم است استاندارد‌های مطلوب مدارس دولتی در مدارس غیر دولتی هم اعمال شود.

وی همچنین بر توزیع مناسب نیروی انسانی در همه مدارس استان و جلوگیری از تمرکز نیرو‌های توانمند آموزش و پرورش در مدراس خاص تاکید کرد.
انتهای پیام/ر

کمبود بیش از ۸ هزار نیروی انسانی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار