امام جمعه کرمان؛

جنگ اقتصادی علیه ایران 15سال آغاز شده است/ به نسخه غربی هااعتماد نشود

نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان گفت: سابقه فعالیت اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران به 15سال قبل برمی گردد.

جنگ اقتصادی علیه ایران 15سال آغاز شده استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه های نمازجمعه این هفته کرمان که در مصلی امام علی(ع) کرمان برگزار شد گفت: برای مقابله باجنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران تنها با تحمل شرایط ونیز حذف نگاه به بیرون می توان موفق بود.

وی افزود: به نسخه‌های غربی‌ها بی اعتماد باشیم چراکه آنها بدعهد بوده و به نفع خود شفاف‌ترین قوانین را تصویب می‌کنند اما برای دیگر دنیا دیگر ناامیدکننده ارائه نظر می دهند.

وی برجام را یکی از سندهای بدعهدی و نامردی غربی‌ها دانست وگفت:آمریکاییها اتاق جنگ را علیه ایران با همه ظرفیت خود مدیریت کرده و هزینه گزافی می‌کنند تا با جنگ روانی به نتیجه خود در جنگ اقتصادی برسند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین اظهارداشت:  برای برون‌رفت  جنگ اقتصادی ، ایثارها و گذشت‌ها نیاز است و باید باور کنیم برای حل مشکلات کشور نگاه به بیرون نتیجه نمی‌دهد و باید استعدادها و ظرفیت‌های داخل کشور به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر بیان کرد: حضرت معصومه عالمه غیرمعلمه و اهل توجه بودند و به همیاری و کمک دیگرانمی‌شتافند و امیدواریم دختران جامعه از ایشان الگو بگیرند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به سالروز تاسیس نهاد ، شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: این نهاد خدمات ارزشمند و ارزنده‌ای را در این کشور ارائه داده است وبخشی از ماموریت شورای نگهبان نظارت بر مصوبه‌های مجلس است واین نهاد نگهبانی هوشمند برای عدم مغایرت قوانین با اصول اسلامی است.

خطیب جمعه کرمان افزود: یکی دیگر از رسالت‌های شورا نظارت بر انتخابات‌ها به ویژه مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان است، نظارتی جامع و کامل و امین و عادلانه که از اولین روزهای انتخابات تا اتمام انتخابات انجام می شود.

وی تصریح کرد:  پرونده شورای نگهبان موفق و معدلی قابل دفاع و عادلانه در تعیین صلاحیت افراد ونظارت برانتخابات است.

علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: به میدان آمدن جدی قوای سه‌گانه کشور و استفاده ازظرفیت‌های علمی و مردمی برای عبور از شرایط ایجاد شده در جنگ اقتصادی نیاز است ، مردم باید در صحنه بوده و مسوولان نیز با مردم  شفاف وبی پرده صحبت کنند.

امام جمعه کرمان گفت: همه باید کنار هم بسیج شوند و توجه داشته باشیم گفت‌وگو با مستکبران نه سازنده است و نه امیدبخش و فقط وقت‌ها را تلف می‌کند  زیرا آنها بیشتر دنبال ضربه زدن به ما ویا منفعت طلبی خود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بر ضرورت مدیریت مصرف آب و برق در کشور بخصوص در ماههای گرم سال تاکید کرد و گفت: ما سه برابردیگر مردم جهان برق مصرف و جزو 25 کشور اول جهان هستیم .
حجت الاسلام علیدادی اذعان کرد: اگر 10 درصد مصرف برق را مدیریت کنیم می توانیم 6 کارخانه 800 مگاواتی تاسیس کنیم ، قطعا باید به تغییر سبک زندگی و کاهش مصارف غیرضرور باشیم.

امام جمعه کرمان افزود: در بخش آب مشکلات ما کم نیست، خشکسالی‌های پی در پی و نزولات آسمانی کم در پهنه گسترده کشور را داریم و دولت و مردم در مدیریت مصرف آب هوشمندانه عمل کنند و در مصرف‌های خانگی رعایت کنیم که بخشی از مشکلات حل می‌شود.

وی گفت: پیامبران الهی هم معلم و هم مربی بودند   ودرتعدیل امیال به انسان ها راه نشان می دادند و ما به عنوان انسان هم نیازمند تعلیم و هم تربیت هستیم.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: ما نباید میل‌ها و گرایش‌ها را تعطیل کنیم چون برای کمال روح به آن نیاز داریم اما باید آنها را کنترل کرد افراط و تفریط در رابطه با غرائض ممنوع است و هر دو نقطه مقابل کمال است و در قرآن کریم انسان‌هایی که فقط به غریضه‌ها و میل‌ها توجه دارند را پست دانسته است.

انتهای پیام/ح

جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران با جنگ روانی مدیریت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار