خطیب جمعه سمنان:

عبور موفقیت آمیز ملت جمهوری اسلامی از انواع تهدیدات دشمن

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون انواع تهدیدات علیه جمهوری اسلامی وجود داشته است که مردم فهیم و بصیر میهن با همبستگی و اقتدار و عمل به فرامین امام راحل و رهبری توانستند از آن با موفقیت عبور کنند.

عبور موفقیت آمیز ملت جمهوری اسلامی از انواع تهدیدات دشمن  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد خطیب این هفته نماز جمعه سمنان گفت: مردم غیور و استکبار ستیز ایران اسلامی هرگز سرنوشت خود را به امضاء بیگانگان گِرِه نمی زنند.

وی با اشاره به برخورد یک بام و دو هوای اروپایی ها با برجام پس از خروج آمریکا تصریح کرد: اصل روی پای خود ایستادن و رسیدن به پیشرفت های علمی و تحقیقی در سایه امنیت و اقتدار نظامی، سرلوحه حقوق غیر قابل مذاکره و معامله ایران اسلامی است.

مهدوی نژاد مانع تراشی و بزرگ پنداشتن دشمن را از جمله صدمات داخلی موضوع برجام برشمرد و تاکید کرد : از ابتدای انقلاب تا کنون انواع تهدیدات علیه جمهوری اسلامی وجود داشته است که مردم فهیم و بصیر میهن با همبستگی و اقتدار و عمل به فرامین امام راحل و رهبری توانستند از آن با موفقیت عبور کنند.

وی با گرامیداشت 26 تیرماه ، سالروز تشکیل شورای نگهبان ، این نهاد را از ارکان مهم تصمیم سازی در کشور دانست و گفت : اهمیت شورای نگهبان از جمله و حاشیه سازی و دشمنی دائمی مستکبران و مخالفان نظام با مصوبات و یا اعضای آن مشهود است چرا که امام فرمودند هرگاه دشمن با یک فرد یا نهادی به شدت مخالفت کرد بدانید تاثیر عمل او در نظام مثبت و سازنده است.

خطیب جمعه سمنان همچنین با تبریک ولادت حضرت مصومه(س) و روز دختر تاکید کرد : دروغ بزرگ استکبار درباره آزادی زنان در قرن های گذشته حالا در کشورهای اروپایی نتیجه ای جز سوء استفاده و بردگی نوین زنان در پی نداشته است، در حالی که جایگاه زن در جامعه اسلامی در سایه عفت و پاکدامنی و حیاء عزت و بزرگی ماندگاری به زنان و دختران داده است.

وی تاکید کرد : تهدید دشمن در تخریب تدریجی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ما جدیست و باید مسئولان و خانواده ها هوشیارانه نسل جوان را در این خصوص راهنمایی کنند.

حجت الاسلام مهدوی نژاد با اشاره به فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت ، از برنامه ریزی مطلوب مردم سمنان برای برپایی موکب الرضا به منظور پذیرایی و میهمان نوازی ویژه از زائران حرم رضوی در این ایام خبر داد.

وی هفته فرهنگ مالیاتی را نیز یاد آور شد و گفت : مردم و صاحبان سرمایه که از خدمات نهادهای حکومتی و دولتی استفاده می کنند باید در خصوص پرداخت مالیات جدیت داشته باشند و مسئولان نیز با نهادینه کردن الگوی امانت داری و پاک دستی نباید به متخلفان اجازه دست اندازی به بیت المال و اختلاس بدهند.

حجت الاسلام مهدوی نژاد همچنین صرفه جویی را یک اصل مبتنی بر معارف اسلامی دانست و تصریح کرد: برای بهره مندی عادلانه عموم جامعه از آب و برق در شرایط پرمصرف تابستان، حتی کمتر استفاده کردن از یک لیوان آب و خاموش ماندن یک لامپ هم در کاهش مصرف خانگی تاثیرگذار است، اما مدیریت مصرف و هدررفت در بخش کشاورزی و صنعت باید در دستور کار روزانه مدیران قرار گیرد.

انتهای پیام / گ

صحبت های حجت الاسلام مهدوی نژاد در نماز جمعه سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار