امام جمعه گرگان:

مردم صرفه جویی در مصرف بی رویه آب و برق را جدی بگیرند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان مردم را به کاهش مصرف بی رویه آب و برق و صرفه جویی فراخواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه گرگان گفت: سرانه مصرف آب در ایران سه برابر جمعیت ۸۰ میلیونی خود است.

وی ادامه داد: مصرف برق در جهان هزار کیلو وات است این درحالیست که در ایران این میزان دو هزار و ۹۰۰ کیلو وات است و باید چاره‌ای اندیشیده شود و مردم نیز با کاهش استفاده از برق در زمان اوج مصرف میتوانند تا ۲۰ درصد صرفه جویی و به ذخیره سازی انرژی کمک کنند.

آیت الله نورمفیدی افزود: ۱۰ هزار مگاوات از ۵۴ هزار مگاوت برق تولیدی از طریق نیروی آب انجام می‌شود که امسال به دلیل کاهش منابع آب این ظرفیت به ۵۰ درصد رسیده است و تولید برق به کمک سد‌ها کاهش چشمگیر داشته است.

وی ادامه داد: برای تولید هر کیلو وات برق سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید به کاهش مصرف و صرفه جویی توجه بیشتری کرد.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) اشاره کرد وگفت: همزمان با ولادت ایشان دهه کرامت آغاز میشود و استحکام رابطه حضرت معصومه (س) و برادر بزرگوارشان امام رضا (ع) میتواند الگوی عملی و اخلاقی برای قوی‌تر و عمیق‌تر شدن رابطه ما با پیامبر و خاندان ایشان باشد.

آیت الله نور مفیدی در خطبه دیگر نماز گفت: شرط آزادی همه انسان‌ها بندگی خدا است و قرآن نیز حجت خدا بر مردم و کتاب نور و هدایت برای زندگی است و نباید از آن استفاده ابزاری کرد و کسب درآمد از طریق تلاوت قرآن برسر قبور حرام است.

انتهای پیام/فا

 مصرف آب و برق بی رویه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.