همایش متمرکز زائرین حج 97 در دارالمومنین کاشان برگزارشد

همایش متمرکز زائرین حج 97 برای 673 نفر زائر کاشانی با حضور حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب مسوول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان در این همایش گفت: امسال 673 نفر از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زائرحج تمتع 97 برای تشرف به خانه خدا و حریم شریف نبوی می شوند که 338 نفر از زائران بانوان و 335 نفر از آنها آقایان هستند.

عباس نیکونیا، با اشاره به اینکه پیرترین زائرکاشانی عازم حج تمتع امسال یک مرد 95 ساله و جوان ترین آن یک بانوی 15ساله است گفت: زائران کاشانی در قالب 6 کاروان شامل 4 کاروان مدینه قبل و 2 کاروان مدینه بعد برای تشرف به حج ابراهیمی در سرزمین وحی از دو شهرستان اعزام می شوند.

به گفته وی، اولین گروه پروازی کاشان 27 تیرماه از فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد مدینه منوره ترک خواهند کرد.

ثبت نام اولیه از زائران بیت الله الحرام از اسفند ماه سال 96 آغاز و نام نویسی قطعی و مرحله دوم واریز وجه نیز تا 25 اردیبهشت ماه امسال نهایی شده است.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان، در خصوص خرید سوغات از کالای ایرانی نیز گفت: سازمان حج و زیارت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی با همکاری یک فروشگاه اینترنتی سازوکاری را فراهم دیده است تا حجاج خرید سوغات را از کالای ایرانی تهیه کنند.

نیکونیا،گفت: زایرین ایرانی می توانند ملزومات سفر و کالای مورد نیاز به ویژه سوغات خود را از « سامانه برکت به خانه » با کالاهای ایرانی تهیه نمایند.

وی با اشاره به اینکه این فروشگاه اینترنتی در پویش «ماندن برکت به خانه» با همراهی ۴ هزار کسب و کار فعال ایرانی و همکاری سازمان حج و زیارت تصمیم دارد دست چین اقلام منتخب سوغاتی را به حجاج ارائه کند گفت: برنامه ریزی های انجام شده است تا کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب برای زائران کشورمان عرضه شود.

شایان ذکر است: امسال تعداد 595 کاروان با 86 هزار و 300 زائر حج تمتع از سراسر کشور عازم سفر خانه خدا و حج ابراهیمی می شوند.

 

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.