عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خبرداد:

ازبین رفتن ۳۵ تا ۴۰ میلیون قطعه مرغ بر اثرآنفلوآنزای مرغی /کمبود مرغ در بازار

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ۳۵ تا ۴۰ میلیون قطعه مرغ بر اثرآنفلوآنزای مرغی تلف شده اند که این موضوع در بلندمدت موجب کمبود مرغ در بازار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوسف داودی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه بخشی از التهابات بازار مرغ به آنفلوآنزای اخیر باز می‌گردد، اظهار داشت: قیمت مرغ در روز‌های اخیر با افزایش چشمگیری روبه‌رو شد؛ اما سؤال اینجاست که چگونه با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور همچنان قیمت مرغ در اوج سیر می‌کند.

وی ادامه داد: دولت از بیت‌المال یارانه‌ای را برای نهاده‌های دامی در نظر گرفته تا از افزایش فراوان قیمت مرغ جلوگیری کند؛ اما بخش خصوصی بیشتر به دنبال تامین منافع خود بوده و توجهی به کاهش قدرت خرید مردم ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون قطعه مرغ بر اثر آنفلوآنزای مرغ تلف شده‌اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت اعلام کرد که آنفولانزای مرغی در کشور کنترل شده است؛ اما به نظر می‌رسد این بیماری همچنان وجود داشته باشد، در استان‌هایی که اعلام شد آنفولانزا در آن مهار شده است دیگر طیوری برای تست مجدد وجود ندارد.

داودی افزود: وقتی حجم قابل توجهی از مرغ‌ها بر اثر آنفولانزا منهدم شده است، باید برنامه‌ریزی قابل توجهی برای جبران این کسری انجام می‌شد؛ اما در سه ماه اخیر بازار با کمبود جوجه ریزی مواجه شد.

وی گفت: التهابات ارزی بهانه‌ای بود تا بهترین بهره‌برداری از آن برای افزایش قیمت مرغ در بازار انجام شود، در حالی که دولت به واردکنندگان یارانه ارزی می‌دهد، اما بخش خصوصی تمایلی برای کاهش قیمت‌ها و حمایت تولیدکنندگان ندارد، بسیاری از تولیدکنندگان تولید و پرورش مرغ را به صرفه نمی‌دانند.

انتهای پیام/ی

 

تلف شدن ۳۵ تا ۴۰ میلیون قطعه مرغ بر اثرآنفلوآنزای مرغی

برچسب ها: حوادث ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار