با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور؛

راه‌اندازی مرکز اجتماع درمان‌مدار معتادان در مشگین‌شهر / ارائه تسهیلات ۴ درصدی به معتادان بهبود یافته

دومین مرکز اجتماع درمان‌مدار معتادان «تی‌سی» (TC) استان اردبیل با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرستان مشگین‌شهر راه‌اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین مرکز اجتماع درمان‌مدار معتادان «تی‌سی» (TC) استان اردبیل که عصر جمعه افتتاح شد، سی و هشتمین مرکز ترک اعتیاد اجتماع درمان مدار در سطح کشور بود.

پیش از این نیز اولین مرکز ترک اعتیاد اجتماع درمان مدار استان اردبیل در شهرستان پارس آباد افتتاح و راه اندازه شده بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح این مرکز طی سخنانی با اشاره به تاثیر این مراکز در درمان معتادان گفت: مرکز اجتماع درمان‌مدار بیشترین تاثیر را در درمان و ماندگاری ترک اعتیاد داشته است.

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه بررسی‌ها و پژوهش‌های انجام شده نشان داده این مراکز به مراتب از دیگر مراکز فعال در این زمینه تاثیرگذاری بیشتری داشته است، ادامه داد: در این مراکز تیم‌های اجتماع محور نظیر روانشناس، روانپزشک و مددکار اجتماعی اقدامات درمانی را اعمال می‌کنند.

وی بیشترین تاثیر این مراکز را حمایت‌های روانی برشمرد و متذکر شد: مرکز ترک اعتیاد اجتماع درمان مدار هم اکنون در مراکز تمامی استان‌ها راه اندازی شده و تلاش می‌شود امسال فعالیت‌های کمی و کیفی این مراکز توسعه یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در عین حال سیاست اصلی و اولویت این سازمان را پیشیگیری برشمرد و تصریح کرد: راهبرد بهزیستی پیشگیری در تمام زمینه‌ها و آسیب‌های اجتماعی است، اما در همین حال بحث درمان را نیز به شدت توسعه داده ایم تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

وی در این راستا با اشاره به اعمال بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی از معتادان نجات یافته بیان داشت: این بسته‌ها در زمینه‌های اشتغال، تسهیلات بانکی و مسکن تدوین و ارائه شده است.


بیشتر بخوانیدوام بازنشستگان یک میلیون تومان افزایش یافت


محسنی بندپی پرداخت حق بیمه معتادان پاک شده به کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی، ترغیب کارفرمایان برای بهره گیری از این افراد با ارائه تسهیلات چهار درصدی تا سقف بیش از ۱۰۰ میلیون تومان و واگذاری مسکن به فرد نجات یافته به شرط تداوم تا سه سال پاکی را از جمله این بسته‌های حمایتی برشمرد.

 

انتهای پیام/ی

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور در اردبیل

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار