درج جنسیت دام بر روی لیبل در کشتارگاه دام

طرح درج جنسیت دام بر روی لیبل در کشتارگاه دام شهرستان قاین آغاز شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ محمودی زاوه سرپرست شبکه دامپزشکی قاین گفت: تمامی لاشه های استحصالی دام در کشتارگاه علاوه بر لیبل گذاری قبلی تعیین جنسیتی می شوند. 

وی  افزود: لیبل بر روی لاشه های دام های سنگین چهار عدد و در دام های سبک دو عدد است که به عنوان شناسنامه لاشه دام که دارای مشخصات، نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ مصرف و شرایط نگهداری است، درج شده است.

 محمودی زاوه اظهار کرد: براساس تصمیماتی که در کمیسیون تنظیم بازار شهرستان اتخاذ شده و رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام علاوه بر موارد مذکور نوع جنسیت دام ذبح شده بر روی لیبل درج می شود. 

سرپرست شبکه دامپزشکی قاین بیان کرد: این طرح به ا انجام نظارت های دقیق و کنترل لاشه های تولیدی و ایجاد امکان ردیابی و برخورد با موارد تخلف احتمالی در واحدهای عرضه شهرستان و جلوگیری از ورود لاشه های غیر بهداشتی کمک بسزایی می کند.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری شهرداری قاین  اجرا می شود، افزود: با این اقدام مردم شهرستان با اطمینان بیشتری نسبت به گذشته می توانند با مراجعه به واحدهای عرضه گوشت قرمز، گوشت بهداشتی مورد نیاز خود را فراهم کنند. 

محمودی زاوه از مردم خواست از خرید هرگونه گوشت بدون لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کنند و در صورت مشاهده لاشه فاقد شرایط ذکر شده به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام / ط آ

عدم خرید هرگونه گوشت بدون لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی

برچسب ها: دامپزشکی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار