اعلام نتایج جشنواره آشپزی در کرمانشاه

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی که در کرمانشاه در سه بخش برگزار شد با اعلام نتایج به کار خود پایان داد.

بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: :جشنواره آشپزی در سه بخش برگزار شد که در بخش اول جشنواره مسابقات استعدادیابی را برگزار کردیم و حدود 100 خانواده کرمانشاهی شرکت کردند.

وی گفت : نفرات برتر بخش استعدادیابی پس از گذراندن یک دوره آموزش کوتاه مدت به اداره کل میراث فرهنگی استان معرفی می شوند تا زمینه ای برای اشتغال آنان یا بصورت خوداشتغالی یا فعالیت در واحدهای پذیرایی یا رستوران های مراکز اقامتی استان فراهم شود.

بالایی افزود : در بخش آشپزی حرفه ای  30 نفر از سرآشپزهای رستوران های استانشرکت کردند که این نفرات جهت ارتقاء رتبه به اداره کل میراث فرهنگی استان معرفی می کنیم.

وی افزود : بخش سوم مسابقات مربوط به انتخاب برترین واحدهای پذیرایی استان بود که طی بازدیدی که داوران ملی آشپزی ایران از این واحدها داشتند بر اساس شاخص هایی امتیازاتی به این واحدها داده شد.

بالایی گفت : در پایان جشنواره از نفرات برتر بخش استعدادیابی تقدیر و پنج نفر از برگزیدگان بخش آشپزی حرفه ای نیز به جشنواره ملی آشپزی که بهمن امسال با حضور 155 آشپز برتر ایرانی برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت و علاوه براین، اطلاعات رستوران ها، کیفیت غذا و رتبه بندی آنها را ثبت کرده ایم تا در دایره المعارف آشپزی ایرانی وارد شوند.

وی با بیان اینکه امروز برای ارتقاء گردشگری استان نیازمند این هستیم که رویداد بسازیم، تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهایی همدلی، تقویت امید و ایجاد نشاط را بین مردم استان در پی دارد.

بالایی خاطرنشان کرد: البته درکنار این مسئله باید استانداردسازی، سلامت غذا، تقویت آن و فراهم کردن وشناسایی غذاهای بومی و محلی استان را در دستور کار قرار دهیم و تلاش کنیم غذاهای بومی کرمانشاه در منوی رستورانهای استان قرار گیرند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در آینده همانگونه که دنده کباب و خورش خلال در منوی رستوران های استان قرار گرفته و به برند تبدیل شده اند، شاهد باشیم سایر غذاهایی که به نام کرمانشاه هستند را نیز به گردشگران معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید براینکه توسعه گردشگری نیازمند همت جمعی است، گفت: بزرگترین عاملی که می تواند به ارتقاء آن کمک کند حمایت و همراهی مردم است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

پایان جشنواری هنر آشپزی در کرمانشاه

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار