تشریح برنامه‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در دهه کرامت

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۱۵۰ نمایش خیابانی و اجرای نمایش‌های رضوی برای کودکان و نوجوانان و جشن خورشید ویژه کودکان در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) از برنامه‌های نمایشی این مؤسسه در ایام دهه کرامت است.

تشریح برنامه‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در دهه کرامتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدعلی چمی‌گو مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی شب شعر‌های ملکوت هشتم، رونمایی از کتاب‌های فاخر ادبی و هنری و آوا‌ها و نماهنگ‌های رضوی را از عمده‌ترین فعالیت‌های موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی برشمرد و افزود: شهر‌های بهبهان، شیراز، سبزوار، گلستان، اهواز، زنجان، بجنورد، اردبیل، طبس، اصفهان و مشهد، امسال میزبان شعرای آیینی کشور در شب‌های شعر ملکوت هشتم خواهند بود.

وی تصریح کرد: مشاعره رضوی از دیگر برنامه‌های ادبی این مؤسسه است که هم‌اکنون توسط اسماعیل آذر؛ مجری معروف برنامه‌های مشاعره صدا و سیمای کشور در حال تولید است و در ایام دهه کرامت از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از رونمایی چندین اثر فاخر ادبی و هنری خبر داد و گفت: در این ایام از بیش از هشت عنوان کتاب، شش کلیپ و آکاپلا، ۲۹ نماهنگ آوای محلی و سه سرود رضوی رونمایی خواهد شد.

محمدعلی چمی گو با اشاره به برگزاری چندین برنامه نمایشی در سطح خراسان رضوی، افزود: اجرای نمایش آیینی در تالار قدس حرم مطهر رضوی به مدت ۱۰ شب، صد مجلس پرده‌خوانی، برگزاری بیش از ۱۵۰ نمایش خیابانی و اجرای نمایش‌های رضوی برای کودکان و نوجوانان و جشن خورشید ویژه کودکان در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) از جمله برنامه‌های نمایشی این مؤسسه در ایام دهه کرامت است.

وی تصریح کرد: بخش آوای رضوان این مؤسسه هنری نیز با دعوت از گروه‌های سرودی از سراسر ایران اسلامی، بیش از چهار هزار اجرا در سطح کشور را در برنامه خود دارد. همچنین این گروه در حال آماده‌سازی هشت ترک آوایی به زبان‌های مختلف از جمله پاکستانی، افغانستانی، عربی و ترکی است که در ایام دهه کرامت رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه و کارگاه هنر‌های تجسمی توسط نگارخانه رضوان گفت: برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی رضوی در نگارخانه رضوان و موزه حرم و نمایشگاه آثار منتخب جشنواره ملی عکس خانه دوست در حرم مطهر رضوی، از جمله برنامه‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت رضوی است.

چمی گو افزود:از دیگر برنامه‌های ویژه دهه کرامت این مؤسسه می‌توان به برپایی دو کارگاه حصن حصین و کارگاه تصویرسازی فراز‌هایی از زندگانی امام رضا (ع) با حضور ۴۰ تصویرساز در نگارخانه رضوان و موزه مرکزی آستان قدس رضوی اشاره کرد.

گفتنی است دهه کرامت از ۲۴ تیر ۱۳۹۷ هم‌زمان با میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و تا سوم مرداد سالروز میلاد باسعادت حضرت رضا (ع) ادامه خواهد داشت.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.