اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی فرصت‌طلبانه است

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به دیدار اصلاح‌طلبان با روحانی گفت: این دیدار به خاطر فرصت‌طلبی‌ها و مطالبات جناحی صورت گرفته است.

 

حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی، حمایتی فرصت‌طلبانه استمحمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دیدار اخیر رئیس‌جمهور با اصلاح‌طلبان اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ به صورت جدی از روحانی حمایت کردند؛ هرچند بهانه‌ای در دوره اول داشتند که بگویند ما روحانی را نمی‌شناختیم و چون نامزد نداشتیم روحانی را در دوره اول حمایت کردیم اما حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی، حمایتی فرصت‌طلبانه بود.

وی ادامه داد: در حالی که جریان اصلاحات یک دوره از عملکرد ریاست جمهوری آقای روحانی را دیده بودند، ولی در انتخابات ۹۶ کاملا پشت سر روحانی ایستادند و همه چهره‌های اصلی اصلاح طلب از او حمایت کردند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به عدم پاسخگویی اصلاح‌طلبان از عملکرد روحانی تصریح کرد: انتخاب اصلاح‌طلب‌ها یک انتخاب آگاهانه بود، اما با یک فاصله کوتاهی از او تبری جستند و برای اینکه برای انتخابات ۱۴۰۰ بتوانند از نقاط ضعف روحانی اعلام برائت کنند و خودشان را در این شرایط  از مشکلات فعلی مبرا نشان می‌دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد دیدار جریان اصلاحات با رئیس جمهور تاکید کرد: این دیدار به خاطر فرصت‌طلبی‌ها و مطالبات باندی و جناحی صورت گرفته است و این در حالی که فاصله کمی به انتخابات مجلس مانده است.

وی در خصوص مدیریت چگونگی ورود به انتخابات مجلس اصلاح طلبان اظهار کرد: به نظر می‌رسد که نوع ادبیات اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات مجلس تغییر کرده و اگر آن‌ها به این نتیجه برسند که با سوار شدن بر موج انتقاد از دولت می‌توانند توفیقی در مجلس داشته باشند قطعا رفتاری تندتر و بدتر از آن چیزی که در انتخابات مجلس ششم با آقای هاشمی رفسنجانی که حامی آقای خاتمی در انتخابات ۷۶  بود، انجام خواهند داد.
اسلامی ادامه داد: اگر آن روزگار هاشمی رفسنجانی را با عناوینی همچون عالیجناب سرخ‌پوش خطاب کنند؛ امروز نیز روحانی با ادبیات تندی مواجهه خواهد شد، ولی به نظر می‌رسد آن‌ها به این نتیجه رسیده اند که بدون روحانی در انتخابات مجلس توفیقی نخواهند داشت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره عدم پاسخگویی اصلاح طلبان از روحانی اظهار کرد: جریان اصلاحات تنها راه کسب بخشی از صندلی‌های مجلس آینده را در هماهنگی بیشتر با دولت و همراهی با آن می‌دانند؛ اگرچه چنین برداشتی بین اصلاح طلبان تصویب شود، ولی بعید به نظر می‌رسد که دیگر از روحانی مطالبه پاسخگویی نکرده و بیشتر نوعی همراهی را با او شاهد خواهیم بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که آقای روحانی خیلی آماده پاسخگویی به حامیان انتخاباتی و نیز کسانی که به او رای دادند؛ نیست. حتی به چهره‌های سیاسی نزدیکی که حمایت آن‌ها باعث در قدرت قرار گرفتن او شد، این را می‌توان از مصاحبه اخیر مرعشی حزب کارگزاران به خوبی فهمید که اصلاح طلبان امیدی به دریافت پاسخ در قبال شیوه اداره کردن کشور از روحانی امیدی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار