ماجرای اختلاس در «تعاونی نظام پرستاری» چیست؟

دبیر کل خانه پرستاری ایران درباره شایعات مطرح شده درخصوص اختلاس در تعاونی نظام پرستاری توضیحاتی داد.

ماجرای اختلاس در «تعاونی نظام پرستاری» چیست؟محمد شریفی مقدم دبیرکل‌ خانه پرستاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بااشاره به موضوعاتی که درخصوص  کلاهبرداری  تعاونی‌ اعتبار اعضای نظام پرستاری که در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است، اظهار کرد: برخی افراد در فضای مجازی و در بین سایر همکاران شایعه اختلاس در این تعاونی را پخش کرده‌اند که کاملا نادرست بوده و کذب محض است.

وی با بیان اینکه  به دلیل نوسانات قیمت ارز، مسکن و حتی طلا، ورودی به تعاونی اعتباری پرستاران امسال کاهش پیدا کرده است که این امری طبیعی است، مطرح کرد: فعالیت تعاونی‌ اعتبار اعضای نظام پرستاری استان تهران کاملاً قانونی و تحت نظارت بانک مرکزی است و همه اعضای‌ آن پرستاران استان تهران هستند.

پرداخت 76 میلیارد تومان تسهیلات به پرستاران در سال 96

وی ادامه داد: این تعاونی سال گذشته، 76 میلیارد تومان تسهیلات به پرستاران پرداخت کرده است و یکی از تعاونی‌های برتر کشور از این لحاظ محسوب می‌شود که از سال 96، 30 درصد سود سهام به پرستاران استان تهران که سهام‌دار هستند، پرداخت شده است.

عضویت 25 هزار  نفر در تعاونی نظام پرستاری

شریفی مقدم با اشاره به اینکه تعاونی سازمان نظام پرستاری استان تهران، 25 هزار عضو دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تراز مالی این تعاونی مثبت و در حساب‌رسی‌ها، وضعیت این صندوق مطلوب ارزیابی شده است.

دبیر کل خانه پرستاری ایران اظهار کرد: فعالیت این تعاونی سازمان نظام پرستاری سلامت است و من به همه اعضای آن اطمینان کامل می‌دهم که اموالشان‌ کاملاً محفوظ است و آنها تحت تأثیر شایعات قرار نگیرند.

وی گفت: در حال حاضر 76 میلیارد تومان تسهیلات در دست اعضاست و 52 میلیارد تومان سپرده مردم در این صندوق موجود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی از زنجان
۰۳:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنده هم نزدیک دو ونیم سال پیش سپرده گذاشتم ولی هنور وام نگرفتم یکسال پیش مدارک کامل ازم گرفتن کسر اقساط و سفته و... ولی وامم نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
سلام
ما در صندوق پرستاری سخاوت سپرده گذاشتیم 2 سال پیش و قرار بر این بود که سال گذشته وام رو با بازپرداخت 3 ساله دریافت کنیم، شانسی که آوردیم علیرقم اصرار مسئول صندوق مبنی بر عدم دریافت اصل سپرده، اصل رو گرفتیم. اما خیبری از وام نیست...
Iran (Islamic Republic of)
پرستار
۱۴:۴۲ ۲۴ تير ۱۳۹۷
همکاران محترم و عزیز پرستاری، مطمئن باشید که اگر در یک روز تعداد زیادی از سپرده گذاران یک بانک و موسسه مالی (هر چند قوی و با پشتوانه) برای برداشت سپرده و یا اخذ مطالباتشان مراجعه کنند، آن موسسه با مشکل مقطعی مواجه خواهد شد. همان بحرانی را که خود سپرده گذاران برخی موسسات مالی اعتباری خوب دارای مشکلات کوچک چند وقت قبل بر سر موسسات خود آوردند که فقط ناشی از یک جو روانی و هجمه تبلیغاتی بود.
حتی اگر تعاونی نظام پرستاری متاثر از مشکلات اقتصادی روز جامعه (ارز و طلا و کاهش سپرده گذاری بصورت مقطعی ) دچار مسئله شده باشد، هجوم و جوسازی و شایعه پراکنی و بی تابی ما اعضاء آن مشکل را به بحران تبدیل خواهد کرد.
با احترام کامل به نگرانی های بجای همه همکاران و اعضای ارجمند، استدعا دارم بار دیگر به همه ثابت کنیم که پرستار یعنی صبور و خویشتندار و مدبر.
آخرین اخبار