کشوری که خودکشی مهم‌ترین معضل دانشجویانش است!

وزارت علوم و تحقیقات چین با تکیه بر آمار وزارت بهداشت این کشوراعلام کرده است: در حال حاضر مهم‌ترین معضل جامعه چین، افزایش نرخ تلاش به خودکشی و خودکشی دانشجویان است.

«خودکشی»؛ مهم‌ترین معضل دانشجویان چینیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت علوم و تحقیقات چین با تکیه بر آمار وزارتخانه بهداشت این کشور اعلام کرده است: در حال حاضر مهم‌ترین معضل جامعه چین، افزایش نرخ تلاش به خودکشی و خودکشی دانشجویان است.

کارشناس روانشناسی از دانشگاه جنوب غربی چین در ارتباط با دلایل خودکشی در کشور می‌گوید: «علت‌ خودکشی در بین دانشجویان متفاوت است و هر کدام از‌ آنها از مشکلی رنج می‌برند که قادر به حل آن نیستند و در نهایت خودکشی را به عنوان آخرین راه و بهترین راه انتخاب می‌کنند».

براساس داده‌های موجود، نرخ خودکشی در میان دانشجویانی که برای تحصیل به خارج از مرزهای چین سفر می‌کنند؛ به میزان قابل توجهی زیاد است.

پژوهشگران باور دارند، خودکشی به عنوان راهی برای حل مشکلات در چین دیده می‌شود؛ ضمن اینکه 72 درصد‌ آنهایی که خودکشی کرده‌اند از افسردگی رنج می‌بردند.

تحقیقی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از خودکشی دانشگاه هنگ‌کنگ صورت پذیرفت، نشان داد، آمار خودکشی در چین بین سال‌های 2009 تا 2011 کاهش چشمگیری داشته و بعد از آن مجدداً روند صعودی خود را طی کرده که این افزایش بیشتر مربوط به دانشجویان دختر این کشور است.

بر اساس داده‌های موجود، 25 درصد از کل خودکشی‌هایی که در جهان رخ می‌دهد، مربوط به کشور چین است.

مؤسسات آموزشی باید بخش زیادی از مسئولیت مشاوره دانشجویان خود را به عهده گیرند و قبل از هر اتفاقی به آنها آمادگی کامل جسمی و روحی بدهند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار