برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان از آغاز هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از امروز در ۳۷ رشته مهارتی خبر داد.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه 4 هزار و 562 داوطلب برای شرکت در هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در مرحله شهرستانی ثبت نام کردند، بیان داشت: پس از برگزاری آزمون های تئوری و عملی 229 نفر به مرحله استانی راه یافتند و پس از غربالگری های لازم به منظور شناسایی افراد نخبه و دارای مهارت تعداد 17 نفر به مرحله کشوری اعزام شدند.

وی تصریح کرد: برای آماده سازی منتخبین شرکت در مسابقات ملی مهارت دوره های آموزشی در استان و خارج از استان تدارک دیده شد و دوره های آماده سازی آن ها از مردادماه سال گذشته آغاز شده اند و تاکنون ادامه داشتند.

سواعدی اذعان داشت: تیم اعزامی استان در 16 رشته تهویه، تراش، جوشکاری، کاشی کاری، نرم افزار، شبکه، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری خودرو، تاسیسات الکتریکی، مکاترونیک، طراحی صفحات وب، گرافیک، آشپزی، قنادی، خیاطی و گل آرایی در مسابقات حضور خواهند یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در ادامه افزود: مرحله کشوری هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از 24 تا 27 تیرماه سال جاری برگزار می شود و نخبگان مهارتی کشور نیز برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ به روسیه اعزام خواهند شد.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این مسابقات را تعیین سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن ها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت عنوان نمود.

عبدالنبی سواعدی اظهار داشت: برگزیدگان نهایی هجدهمین و نوزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی و گزینش نهایی در چند رشته منتخب به چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت 2019 روسیه (مسکو) اعزام می شوند.

انتهای پیام/گ

اعزام داوطلبان به مسابقات ملی مهارت

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.