همزمان با سفر رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس؛

ضرب‌وشتم دیپلمات سابق انگلیسی حامی ترامپ

همزمان با سفر رئیس‌جمهور آمریکا به لندن، سفیر سابق انگلیس در واشنگتن به شدت مورد ضرب‌وشتم افراد ناشناس قرار گرفت.

دیپلمات سابق انگلیس و حامی ترامپ به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک کریستوفر میر، سفیر سابق انگلیس در آمریکا که بارها از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، حمایت کرده است، همزمان با سفر ترامپ به این کشور به شدت  مورد ضرب وشتم افراد ناشناس قرار گرفت. وقوع این حادثه گمانه‌زنی‌ها را درباره انگیزه سیاسی مرتکبان حادثه افزایش داده است.

کریستوفر میر 74 ساله که در فاصله زمانی 1997 تا 2003 سفیر انگلیس در آمریکا بود به علت جراحات در ناحیه چشم چپ، بینی و دهان در بیمارستان سنت مری پدینگتون بستری شد. عکس گرفته شده از سفیر سابق انگلیس در بیمارستان چهره‌ی خونین و چشمان متورم او را نشان می‌دهد.

همسر میر به نشریه تایمز اعلام کرد: «اوضاع او بسیار وحشتناک به نظر می‌رسد. چشم چپ او به اندازه یک توپ گلف شده و خونریزی دارد. به نظرمی‌رسد از ناحیه بینی دچار شکستگی شده است. این میزان از خشونت واقعا مرا شوکه کرده است. او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. این واقعا وحشتناک است. هنوز از او عکسبرداری نشده است. او هیچ چیز را به خاطر نمی‌آورد».

بنا به اعلام سخنگوی پلیس انگلیس یک پسر نوجوان 16 ساله از منطقه هیلینگدون و یک دختر نوجوان 15 ساله از منطقه کرویدون لندن به اتهام دست داشتن در این حادثه دستگیر شده اند و تحقیقات پلیس درباره علت  این حادثه همچنان ادامه دارد. همسر میر تاکید کرد  به اعتقاد او انگیزه سیاسی عامل این حادثه، که همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس صورت گرفت، بوده است اما پلیس لندن اعتقاد دارد دزدی انگیزه عاملان حادثه بوده است. این در حالی است که چیزی از لوازم همراه میر به سرقت نرفته است.

رئیس حزب استقلال پادشاهی متحد، از احزاب سیاسی راست انگلیس، نیز با تائید اظهارات همسر میر در توئیتر خود انگیزه سیاسی را علت این حادثه می‌داند. چند ساعت پیش از این حادثه سفیر سابق انگلیس مطلبی درباره سفر ترامپ به انگلیس برای تایمز نوشت. سفیر سابق انگلیس در مطلبی جداگانه برای ایندیپندنت نوشت: آمریکا تنها شریک و متحد مهم ما است و چه این موضوع خوشایند انگلیسی‌ها باشد و چه نه، ترامپ رئیس جمهور منتخب دموکراتیک این کشور است. با تمام این ذهنیت‌ها، دیدار ترامپ و می باید یکی از مهمترین نشست‌های سران آمریکا و انگلیس از سال 1945 تاکنون باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار