رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

ضرورت تجهیز صنعت واکسن سازی به دانش روز دنیا/ واکسن‌های ضروری و مورد نیاز را در کشور تولید کنیم

اصغری گفت: صنایع تولیدی داخل کشور از جمله صنعت واکسن سازی باید خود را به دانش روز مجهز کنند.

ضرورت تجهیز صنعت واکسن سازی به دانش روز دنیا/ باید واکسن‌های ضروری و موردنیاز را در کشور تولید کنیم
به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از موسسه رازی با بیان اینکه صنایع تولیدی داخل کشور از جمله صنعت واکسن سازی باید خود را به دانش روز مجهز کنند و همگام با پیشرفت علوم مختلف توسعه یابند گفت: ظهور بیماری‌های جدید مستلزم تولید واکسن های جدید است و وزارت بهداشت به عنوان متولی تامین سلامت مردم، به دنبال تقویت ظرفیت های واکسن سازی در کشور است.

اصغری، واکسن را یکی از اقلام استراتژیک و بسیار ضروری حوزه سلامت نام برد و تاکید کرد: تولید واکسن های مورد نیاز در داخل کشور، وابستگی ما را به واکسن های خارجی کمتر می‌کند و باید بتوانیم تا جایی که ممکن است واکسن های ضروری و مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت موسسه رازی به عنوان قطب واکسن سازی کشور، بر حمایت و نگاه ویژه وزارت بهداشت به این مجموعه تاکید کرد و افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود این موسسه و تلاش برای رفع چالش ها و موانع پیش روی تولید واکسن، از اولویت های وزارت بهداشت است.

وی افزود: موسسه رازی تا کنون با تکیه بر توانمندی های خود، دانش بومی واکسن سازی و ظرفیت های ارزشمند تولید، جایگاه پرافتخاری را به دست آورده است و در شرایط و موقعیت های مختلف پشتوانه مطمئنی برای کشورمان خواهد بود.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو در  موسسه سرم سازی رازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار