دکتر فرهاد رهبر در جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان واحد قزوین:

استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی در کنار مردم بودن و حل مشکلات جامعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استراتژی دانشگاه این است که از این پس بتواند در کنار مردم برای حل مشکلات جامعه قدمی بردارد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد قزوین، جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان و طرح های درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز فناوری و نوآوری سینتک این دانشگاه برگزار شد و طرح های پژوهشی، دانش بنیان و اقتصادی که قابلیت درآمدزایی دارند، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دکتر فرهاد رهبر در این جلسه با بررسی طرح های دانش بنیان و اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: در مسائل اقتصادی و کسب درآمد، حفظ شان دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مهمتر از درآمدزایی است و ما نباید به هر قیمتی به منابع مالی و درآمد دست یابیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با تاکید بر رقابت مثبت و مؤثر در طرح های اقتصادی به خصوص با شرکت های خارجی، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نباید در موقعیتی قرار گیرد که با مردم رقابت کند، باید در همه طرح ها اعم از آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و ... در کنار مردم قرار بگیریم و زمینه را برای رفاه و بهره مندی مردم مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به نرخ رشد جمعیت و کاهش دانشجو، برای آن که دانشگاه آزاد اسلامی بتواند به حیات خود ادامه داده و پا برجا بماند باید در خصوص درآمدهای غیرشهریه ای تفکر کنیم.

دکتر فرهاد رهبر ادامه داد: با توان علمی و دانشی که در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است و با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داریم اعم از آزمایشگاه ها، اعضای هیات علمی و دانشجویانی که می توانند در این مسیر کمک کنند، قطعاً خلق ثروت خیلی مشکل نخواهد بود.

استراتژی دانشگاه حل مشکلات مردم و جامعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استراتژی دانشگاه این است که از این پس بتواند در کنار مردم برای حل مشکلات جامعه قدمی بردارد و حل مشکل نیاز به فکر، اندیشه، تدبیر و تحقیق دارد و محل این مسائل هم دانشگاه است، امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی از این فرصت ها استفاده کند و همه ما در راه رسیدن به هدف در کنار هم و دست در دست هم با قدرت پیش برویم.

دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و توسعه شرکت های دانش بنیان پرداخت.

دکتر موسی خانی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، دکتر فرهاد رهبر و دکتر رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، سعی کرده ایم نخبگان و استعدادهای کشور را حفظ کرده و در راستای رشد و توسعه کشور گام برداریم.

وی پس از تشریح طرح های دانش بنیان و همچنین اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: امیدواریم تا با استفاده از رهنمودها و حمایت های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر همکارانشان، در جلسه آتی شورای استان با دستاوردها و سربلندی بیشتر به ارائه گزارش های خود بپردازیم.

در ادامه این جلسه، دکتر شعبان نژاد رئیس منطقه جنوب و غرب دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز به ارائه طرح های دانش بنیان و اقتصادی در دانشگاه های این منطقه پرداخت.

در حاشیه این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت همراه از مرکز شتاب دهنده سورس و دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به خصوص در زمینه رباتیک بازدید کردند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.