بازی Halo 5:Guardians را بیشتر بشناسید +تصاویر

کنسول های مختلف برای خود بازی های خاص و بی نظیری را ابداع کرده اند که تنها برای همان کنسول قابل عرضه و اجرا است و بنوعی بازی ها انحصاری خاص خودشان طراحی کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنسول های مختلف برای خود بازی های خاص و بی نظیری را ابداع کرده اند که تنها برای همان کنسول قابل عرضه و اجرا است و بنوعی بازی ها انحصاری خاص خودشان طراحی و ساخته اند تا بتوانند مخاطبانشان را به راحتی جذب نمایند.

یکی از این بازی ها که مایکروسافت برای کنسول Xbox One خود تعبیه و طراحی کرده ، بازی Halo 5:Guardians است که بهترین تجربه را برای گیمرها رقم می زند و از سری بازی هایی محسوب می شود که لقب برترین شوتر اول شخص را یدک می کشد.

در همین راستا، باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا توضیحاتی پیرامون بازی Halo 5:Guardians برای آن دسته از افرادی که با آن آشناییتی ندارند ارائه دهد، پس با ما همراه باشید.

بازی Halo 5:Guardians را بیشتر بشناسید +تصاویر

بازی Halo 5:Guardians

اگر از طرفداران کنسول ایکس باکس باشید مطمئنا با معروف‌ترین شوتر اول شخص آن هم آشنایت دارید، بله درست حدس زدید سری Halo. بازی Halo  از ابتدا دارای داستان و گیم پلی خیلی خوب بود که سبب محبوبیت و معروفیت این بازی شد و آخرین نسخه از این بازی که Halo 5:Guardians نام دارد می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخصی شود که شما تا به حال بازی کرده اید.


بیشتر بخوانید: بازیهای نسل اول ایکس باکس روی Xbox One اجرا می شوند 


مایکروسافت امید زیادی به این عنوان بسته بود و تصمیم داشت تاریخ را بار دیگر تکرار کند و همان‌طور که نخستین نسخه از سری هیلو٬ کنسول ایکس باکس را به اوج خود رساند٬ هیلو ۵ نیز در نقش ناجی اکس باکس‌وان باشد. بازی Halo ۵: Guardians اولین نسخه از سری هیلو است که تنها برای ایکس باکس‌ وان منتشر شده است و از پایه براساس سخت افزار این کنسول توسعه پیدا کرده است.

مهم‌ترین نقطه مثبت بازی‌های هیلو داستان آن است، اما روایت آن می‌تواند به یک نقطه منفی تبدیل شود که متاسفانه شده است! داستان به‌شدت برروی کتاب‌ها٬ کمیک‌ها٬ سریال‌ها و انیمیشن‌های جهان Halo  تکیه کرده است و سازندگان این‌طور گمان می‌کنند که شما تمامی آن‌ها را مطالعه و مشاهده کرده‌اید که نتیجه آن عدم پرداختن به شخصیت‌های بازی است٬ خصوصا اسپارتان‌های Blue Team که در بازی هیچ‌گونه شخصیت‌پردازی برای آن‌ها شکل نمی‌گیرد، زیرا ۳۴۳i به‌شخصیت آن‌ها در رمان Halo: Fall of Reach پرداخته است.

بازی Halo 5:Guardians را بیشتر بشناسید +تصاویر

شخصیت لاک در Halo ۵ نیز به‌خوبی معرفی نمی‌شود و بسیاری از مکالمات او با دیگر شخصیت‌ها و اشاراتی که انجام می‌گیرد٬ ابهام برانگیز است، زیرا از دیدگاه داستان سرایی ۳۴۳i شما سریال Halo: Nightfall را مشاهده کرده‌اید؛ بنابراین شخصی که تنها چهارگانه قبلی بازی را تجربه کرده است با سوالات و ابهامات بسیاری روبه‌رو می‌شود.

از طرف دیگر بخش داستانی هیلو ۵ بیشتر شبیه یک پیش‌برآمد٬ جهت تجربه هیلو ۶ است و در آخر با انبوهی از سوالات و ابهامات شما را تشنه نسخه بعدی خود می‌کند.

اگر شما با دیگر داستان‌ها٬ سریال‌ها و البته عناوین فرعی جهان هیلو آشنایی دارید٬ هنگام تجربه هیلو ۵ از بسیاری نقل قول‌ها و یاد‌آوری‌ها لذت می‌برید؛ گرچه بازهم داستان آن رضایت بخش نخواهد بود، اما اگر آشنایی با این عناوین فرعی را نداشته باشید٬ داستان هیلو ۵ پیچیده و ابهام‌آمیز خواهد بود.


بیشتر بخوانید: عناوین رایگان ایکس‌باکس وان در ماه جولای 2018 مشخص شد 


به جرات می‌توان گفت٬ گیم‌پلی هیلو ۵ بهترین گیم‌پلی سری را عرضه می‌کند. چندین ویژگی جدید به بازی اضافه شده است که می‌توان به قابلیت‌های جدید اسپارتان‌ها و همچنین یکی از ویژگی‌هایی مهمی که سری هیلو از آن بهره نمی‌برد٬ یعنی قابلیت زوم با هر اسلحه‌ای٬ اشاره کرد.

یکی از ویژگی قابلیت‌های اسپارتان‌ها٬ افزایش سرعت کلی بازی است. Ground Pound که یکی از قابلیت‌های اسپارتان‌ها است٬ به شما اجازه می‌دهد هنگامی که در هوا معلق هستید٬ برروی منطقه موردنظرتان با تمامی قدرت بکوبید و هر دشمنی که در آن‌جا حضور دارد را بکشید.

بعید است که مدت‌ها منتظر بازی Halo ۵: Guardians نشسته باشید و نام Warzone یا منطقه جنگ را نشنیده باشید. بخش Warzone دارای نقشه‌های بسیار عظیم و بزرگ است که دو گروه ۱۲ نفره آبی و قرمز را مقابل یک‌دیگر قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید: آپدیت ماه جولای ایکس باکس وان با قابلیت FastStart عرضه شد 


از ابتدای عرضه بازی‌های Halo تا به امروز، Warzone را باید عظیم‌ترین بخش چند نفره این سری دانست، چرا که همه چیز در آن اتفاق می‌افتد.

این بخش از یک مقر کوچک شروع می‌شود و ۱۲ نفر از یک تیم باید ابتدا پرومیسیون‌ها یا کاوننت‌هایی که در آن حضور دارند را نابود کنند تا این که درب‌های این مقر باز شود و وارد نقشه اصلی شوند. هر نقشه دارای سه مقر اصلی است که دو تیم آبی یا قرمز باید برای کسب امتیاز، این نقاط را به دست آورند و از آن در برابر نیرو‌های مقابل محافظت کنند.

اما همه چیز به این سادگی نیست و کسب امتیاز از راه‌های فراوانی به دست می‌آید. هر از چند گاهی در یک گوشه نقشه، گروهی از دار و دسته پرومیسیون‌ها یا کاوننت‌ها وارد نقشه می‌شوند و در گوشه‌ای از نقشه سنگر می‌گیرند تا به آن‌ها حمله کنید.

هر یک از این گروه‌ها شامل چندین و چند سرباز می‌شوند و در راس آن‌ها یک شوالیه یا یک رییس «Warden» قرار دارد و با کشتن آن‌ها امتیاز کسب می‌کنید. اما بخش جذاب Warzone استفاده هر بازیکن از انواع و اقسام ابزار جنگی است.

بازی Halo 5:Guardians را بیشتر بشناسید +تصاویر

این بازی در بخش صداگذاری و موسیقی عالی ظاهر شده و ساختار صدای ۷.۱ کاناله را در میدان صوتی بازیکن ارایه می‌دهد. صدای هر یک از اسلحه‌ها، بسته به نوع و سبک تیراندازی افکت‌های صوتی خاص خود را در فضا تولید می‌کنند و اگر یک هدست قدرتمند داشته باشید، ضرب گلوله‌ها در گوشتان به رقص در می‌آیند و انفجار‌ها کاملا حس جذاب خود را از طریق صدا به بازیکن منتقل می‌کند.


یادبگیرید: سرعت ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 را افزایش دهید 


از طرفی دیگر، موسیقی بازی بدون شک یکی از بهترین‌ها در این سری است که تِم کهنه و دل نشین بازی Halo از ابتدای منوی استارت تا انتهای بازی قابل شنیدن است و آرامش را با خود به همراه دارد.

کار ساخت موسیقی این قسمت بر عهده‌ی کازوما جینوچی، آهنگساز قسمت قبل و همچنین بازی‌های بزرگی مانند Metal Gear Solid ۴ بوده است. در کنار آن انواع و اقسام موسیقی‌های پُر شور، با شکوه و حتی آرام به گوش شنوده رسیده می‌شود که البته این موسیقی در برخی از اوقات بازی زیر صدای رگبار اسلحه‌ها مخفی می‌شوند.

هیلو ۵ یک بازی شوتر خوب با گرافیک و جزئیات زیبا و گیم پلی بسیار عالی و همینطور داستانش می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های شما تبدیل شود، ولی حیف که استودیو سازنده شیوه غلطی را برای روایت داستان برگزیده است. این بازی مخصوص کنسول Xbox One است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار