رئیس تامین اجتماعی تربت جام :

حفظ و صیانت از حقوق بیمه شدگان همراه با قانون مداری است

رئیس تامین اجتماعی تربت جام گفت: حفظ و صیانت از حقوق بیمه شدگان تامین اجتماعی زمانی به خوبی انجام می‌شود که همراه با قانون و قانون مداری باشد.

حفظ و صیانت از حقوق بیمه شدگان همراه با قانون مداری استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی اعتمادی پور در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه افزود: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.

وی ادامه داد: براساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها با مشارکت بیمه شده و کارفرما تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست.

رئیس تامین اجتماعی تربت جام خاطرنشان کرد: تکیه‌گاه اصلی این سازمان مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاستگذاری، تصمیم‌گیری‌های کلان و تأمین منابع مالی است.

اعتمادی پور با اشاره به تایید مشاغل سخت و زیان اور گفت: تایید مشاغل سخت و زیان اور از سوی نهاد‌های مرتبط با اعمال سلایق انجام گرفته و رویه یکسانی وجود ندارد و پس از مرحله تایید سازمان با مشکل وصول 4 درصد حق بیمه مربوطه مواجه می‌شود که این وضعیت فرایند وصول بدهی را با چالش همراه می‌سازد.

وی افزود: برخی کار فرمایان در بحث تحت پوشش قرار دادن کارگران خود با سازمان همکاری ندارند و علیرغم میل و حق کارگران اقدام به بیمه نمودن انان می‌کنند و در صورت اعتراض کارگر او را اخراج می‌کنند که با وجود این مشکلات سازمان باید بنا به رسالت و تعهدات خود به درخواست‌های بیمه شدگان تحت پوشش پاسخگو باشند.

رئیس تامین اجتماعی تربت جام گفت: سازمان تامین اجتماعی برا‌ی کارفرمایانی که به دلیل تحریم‌ها و اوضاع بد اقتصادی با مشکل پرداخت حق بیمه کارگران مواجه شده بود با صدور دستورالعمل اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه کارفرمایان خوش حساب اقدام نمود.

اعتمادی پور افزود: در طرح بخشودگی جرائم بیمه کارفرمایان خوش حساب تعداد 258 کارفرما درخواست بخوشدگی نمودند که پس از بررسی تعدا 250 کارگاه مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به امار کارگاه‌های فعال و نیمه فعال تامین اجتماعی  گفت: تعداد 4 هزار و 911 کارگاه فعال و 2 هزار 588 کارگاه نیمه فعال داریم و تاکنون تعداد 20 جلسه جهت رفع مشکلات در زمینه رفع موانع تسهیلات به کارفرمایان با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان انجام شده است.

رئیس تامین اجتماعی تربت جام با اشاره به بیمه‌های مشمول یارانه افزود: بیش از 500 نفر قالی باف بیمه شده داریم که 50 درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و تعداد 597 نفر زنان زنان سرپرست خانوار که با معرفی نامه کمیته امداد به پرداخت 8 درصد حق بیمه هستند.

اعتمادی پور ادامه داد: تعداد 35 نفر از مددجویان با پرداخت 8 درصد حق بیمه، 226 نفر از خادمین مساجد، هزار 360 نفر کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای، تعداد 2 هزار 428 نفر از رانندگان برون شهری و تعداد 675 نفر رانندگان درون شهری شامل بیمه‌های مشمول یارانه هستند.

وی با اشاره به دیگر دستاورد‌های تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: ارسال لیست الکترونیک توسط کارفرمایان کارگاه‌های صنفی به میزان 98 درصد، ابلاغ الکترونیک اعلامیه‌ها به کارگاه‌های فعال توسط شعبه به میزان 99 درصد و حذف بیش از 10 میلیارد ریال بدهی از کارفرمایان خوش حساب در طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای در سال 97 از دستاورد‌های تامین اجتماعی است.

رئیس تامین اجتماعی تربت جام با اشاره به پویایی سازمان در زمینه‌های مختلف افزود: پرداخت فیش حق بیمه از طریق سایت سازمان دفاتر پیشخوان، صدور فیش حق بیمه شدگان به صورت اینترنتی، ارسال لیست حق بیمه کارگاه‌ها به صورت اینترنتی و ابلاغ الکترونیکی صورتحساب بدهی اخطاریه و اجرائیه‌های کارفرمایان به جهت کاهش حجم مراجعات به شعبه تامین اجتماعی و تسریع در اجرای امور کارفرمایان اعم از حقیقی و حقوقی بر پویایی سازمان افزوده است.

انتهای پیام //ز. ج.


نشست خبری رئیس تامین اجتماعی تربت جام با خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.