بزودی؛

بهره مندی معلولین خاشی از خدمات بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی خاش گفت: معلول‌های در صف انتظار بزودی خاش از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ادریس تمندانی رئیس اداره بهزیستی خاش گفت: ۲ هزار و ۲۶ معلول نیازمند پشت نوبت و در صف انتظار در بخش امور اجتماعی و معلولان با حمایت‌های نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بزودی از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.

ادریس تمندانی اظهار داشت: هم اینک حدود ۸۶۰ معلول، ۳۱ بیمار روانی و ۳۳ معلول ذهنی از خدمات بهزیستی خاش بهره‌مند هستند.

وی افزود: پرداخت هزینه تحصیلی به دانشجویان و تامین کمک هزینه‌های درمانی افراد زیر پوشش بهزیستی در دستور کار این نهاد در حوزه توان بخشی است.

تمندانی بیان کرد: ۵۷ خانوار دارای ۲ معلول در خاش شناسایی شده اند که کار ساخت منزل برای ۲۹ نفر از آنان آغاز شده و برای افراد باقیمانده نیز پیگیر تخصیص اعتبارات لازم هستیم.

وی تصریح کرد: ۹۲۴ زن سرپرست خانوار و ۵۳ روستا مهد در خاش از خدمات اجتماعی بهزیستی بهره مند می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی خاش گفت: افزون بر ۳۰۰ زن سرپرست خانوار زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند که ماهانه زیر ۵۰ هزار تومان حق بیمه می‌پردازند.

وی معاینه چشم هزار و ۲۰۰ کودک، غربالگری شنوایی حدود ۲ هزار و ۹۰۰ کودک با همکاری بیمارستان خاش، پرداخت یارانه به مرکز مشاوره در خصوص ازدواج و آموزش در مبحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، پرداخت کمک هزینه و ودیعه مسکن و معافیت سربازی فرزندان مددجو، تامین هزینه لوازم ضروری زندگی و ... از جمله خدمات بهزیستی این شهرستان به مددجویان است.

انتهای پیام/گ

معلولین خاش سیستان وبلوچستان

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.