دستگیری سارقان 30 میلیاردی منازل در اصفهان

رئيس پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسايی و دستگيری اعضای باند 4 نفره سارقان منزل که اقدام به سرقت 30 ميليارد ريال اموال مردم کرده بودند در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "سعيد سليميان "با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر سرقت منزلی در یکی از شهرک های اصفهان،بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار کارآگاهان پايگاه غرب پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي گفت: كارآگاهان پس از تحقیقات گسترده و انجام اقدامات علمی و تخصصي سرانجام موفق شدند اعضای باند 4نفره ای که به صورت حرفه ای از منازل مردم سرقت می کردند را شناسایی کنند.

سرهنگ سليميان بيان داشت:با شناسایی سارقان، مأموران طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه همگی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از خودروی آنها مقادیری طلاجات مسروقه را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف سارقان به 12 فقره سرقت منزل در سطح شهر اصفهان خاطر نشان كرد: با توجه به شکایت مالباختگان ارزش اموال مسروقه توسط اين سارقين بيش از 30 ميليارد ريال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه متهمان پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضایی تحویل شدند گفت: به شهروندان توصیه می کنیم به منظور پیشگیری از سرقت منازل خود از وسایل ایمنی مانند دوربين مداربسته و گاوصندوق کارگذاشته شده در ساختمان و از در هاي با ايمني بالا استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: شهروندان توجه داشته باشند ،پنجره هاي مشرف به کوچه داراي حفاظ و نرده باشند، در بالکن و پشت بام به قفل هاي مطمئن و حفاظ مجهز شده باشد و در صورت مشاهده افراد يا خودروهاي مشکوک که بصورت بي هدف و با چند سرنشين مبادرت به ديدزني از منازل مي کنند حساس شده و با پليس 110 تماس بگيرند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
3 روشی که سارقین منزل و محل کار را بیچاره میکند
۱۷:۳۵ ۲۴ تير ۱۳۹۷
برای پیشگیری از ورود سارقین به داخل خانه های ویلایی یا مجتمعهای آپارتمانی، اصلا مهم نیست درب مشاع ساختمان از چه نوعی و مجهز به چه قفلی است چون به هر حال سارقین از جایی مثل دیوار یا تحت عنوان پیک، مامور پست، آب، برق و ...وارد خواهند شد.

تنها نکته مهم در موضوع پیشگیری از سرقت منزل، غیر قابل نفوذ بودن قفل درب آپارتمانه و اصلا مهم نیست درب چوبی باشه یا از این دربهایی که به اسم ضد سرقت میفروشند، چون برای سارقین فقط قفلهای روی درب مهمه که بتونن از طریق یکی از روشهای رایج، از جمله، شاه کلید، هک، توپی زنی با پیچگوشتی یا انبر قفلی و همچنین دیلم زنی، باز یا تخریبش کنند، پس اگر روی درب واحد، قفل ضد دیلم مرد نگهبان که غیر قابل بازکردن با شاه کلید، هک، توپی زنی و دیلم زنی است نصب بشه دیگه سارقین بیچاره میشن.

نکته دیگه در موضوع پیشگیری از سرقت منزل و محل کار، ورود از طریق بالکن، نورگیر و پنجره هاست که تنها راه پیشگیری اینه که مقابل تمام این ورودیها، حفاظ فولادی نصب بشه که با توجه به طراحی و نصب آنها، امکان جدا کردن با جک یا بریدنشون با قیچی وجود نداشته باشه. توضیح اینکه با توجه به این مهم که حفاظهای بالکن، پنجره و نورگیر بسیار قابل نفوذ هستند و عموما به صورت سنتی ساخته میشوند، حتما از کسانی خرید کنید که ضمانت کتبی ارائه کنند که سارقین امکان ورود از طریق حفاظهایی که به شما فروخته اند را نداشته باشند.

و در مرحله آخر و معدودی از موارد، پیشگیری از ورود سارقین از طریق کانالهای کولر را باید مورد توجه قرار داد که برای این موضوع هم، لوله های پی وی سی به طول 20 تا 30 سانتیمتر و قطر حداکثر 10 سانتیمتر را با چسب مخصوص داخل کانال کولر بچسبونید.