مدیر کل بهزیستی استان تهران خبر داد

رشد ۱۴۰ درصدی خدمات پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی در مراکز بازپروری

بیات نژاد از رشد ۱۴۰ درصدی خدمات پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی در مراکز بازپروری بهزیستی استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران، در جشنواره دختران؛ حمایت‌های روانی_اجتماعی، توسعه پایدار که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری خدمات پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی با رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۸۵ مورد پذیرش در خانه‌های امن بهزیستی استان تهران داشته‌ایم و این آمار نسبت به سال گذشته با رشد ۴۱ درصدی همراه بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه یادآور شد: آموزش مهارت‌های زندگی در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار دارد و هدف از این آموزش‌ها فراهم کردن شرایط زندگی عزتمند و با کرامت سایر افراد در جامعه است.

بیات نژاد همچنین اضافه کرد: پذیرش آسیب‌دیدگان در خانه‌های سلامت سازمان بهزیستی نسبت به آمار سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: مونث بودن به عنوان شاخص حفاظتی در مقابل آسیب‌ها به شمار می‌رود و میزان وقوع مشکلات در بین زنان در مقایسه با مردان جامعه کمتر است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه تصریح کرد: وقوع هر یک از آسیب‌های اجتماعی برای دختران و زنان، نسبت به مردان خطرات بیشتری را برای آنان به همراه دارد.

بیات نژاد با تاکید بر موضوع پیشگیری افزود: موضوع پیشگیری و درمان و مداخله به هنگام و همچنین توجه به موضوع توانمندسازی امری ضروری در حوزه دختران و زنان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: مسئله توجه به جنسیت، انگ اجتماعی و موانع فرهنگی، مشکلات دختران را در جامعه پیچیده‌تر می‌کند و سازمان بهزیستی به دنبال انجام اقدامات به هنگام بوده و اقدامات حمایتی از زنان و دختران آسیب دیده بعد از ترخیص را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار