سیف مطرح کرد؛

کاهش وابستگی در حوزه غذایی طی ۱۰ سال اخیر/ رکورد ۱۲۳ ساله قندو شکر شکست

مدیرعامل بازرگانی دولتی تأکید کرد: وابستگی غذایی به واردات در ۱۰ سال گذشته به حداقل خود رسیده است.

کاهش وابستگی در حوزه غذایی طی ۱۰ سال اخیر/ رکورد ۱۲۳ ساله قندو شکر شکستهبه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یزدان سیف مدیرعامل بازرگانی دولتی در آیین رونمایی و آغاز جشنواره عکس خوشه با تأکید بر اینکه سال گذشته میزان واردات گندم صفر بود، اظهار کرد: امسال برای مصرف داخل نیازی به واردات نداریم که این امر بیانگر برکات الهی،کاهش خروج ارز و وابستگی به خارج است.

وی افزود: علی‌رغم آنکه گندم مصرفی مورد نیاز از تولید داخل است، اما کیفیت نان قابل مقایسه با ۱۰ سال گذشته نیست.

به گفته سیف امروز نان خشکی‌های کمتری در کوچه و خیابان دیده می‌شود که این امر ناشی از سیاست قیمتی و نوسازی نانوایی‌هاست تا اثبات کنیم که کیفیت گندم داخلی قادر به تولید نان کیفی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وابستگی غذایی به واردات در ۱۰ سال گذشته به حداقل خود رسیده است، افزود: با توجه به کاهش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی، بهره وری افزایش یافته است که در نهایت این امر موجب شد که سال گذشته با تولید ۲ میلیون و ۱۵ هزارتن شکر، رکورد ۱۲۳ ساله قندو شکر شکسته شود.

وی با بیان اینکه هر نانوا برای سه ساعت کار در نانوایی ۳۲۰۰ کالری می سوزاند،گفت: نان تولیدی حاصل از زحمات بالای یک میلیون نفر است که در بخش های مختلف کار می‌کنند تا در نهایت نان کیفی در سفره خانوار قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امروز به گونه‌ای رفتار شده که همه احاد جامعه رفع مشکلات را از مسئولان تقاضا دارند در حالیکه مسئولان تا زمانی که مردم در کنارشان نباشند، قادر به حل مشکلات نخواهند بود و این همان موضوعی است که امروز دشمن روی آن کلید کرده است.

به گفته سیف یک روزی تمامی وزرا و رئیس جمهور می گفتند اجازه ندهید مردم ناامید شوند در حالیکه یک عده تلاش می کردند ناامیدی را درون مردم تزریق کنند و داشته‌هایمان را ناداشته جلوه دهند که به همین دلیل از اصحاب رسانه تقاضا دارم که با زبان امیدوارانه با مردم صحبت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه مسئولان برای بهبود روند کنونی دل در گرو کشور دادند، بیان کرد: البته تا امید و همدلی مردم نباشد تمامی این تلاش ها بی نتیجه و پوچ خواهد بود.

وی با بیان اینکه درگیری سوریه از آب شروع شد و به اینجا رسید، اظهار کرد: این درگیری ها تنها مختص ما نیست و مربوط به همه کشورهاست و تنها باید تدبیر به خرج دهیم تا بتوانیم امید را به عنوان مهم ترین عنصر توسعه در مردم ایجاد کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود با بیان ابنکه زبان عکس و فیلم ماندگار است،گفت: براین اساس می تواند پیام های متعددی برای تمامی اقشار جامعه داشته باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار