چرا سگ نجس است؟ +بررسی نجاست سگ از دیدگاه اسلام و قرآن

چرا سگ نجس است از جمله سوالاتی است که بسیاری از افراد می پرسند. ما نیز در این خبر سعی کرده ایم دلایل نجاست سگ را در روایات و قرآن بررسی کنیم.

چرا سگ نجس است؟ +بررسی نجاست سگ از دیدگاه اسلام و قرآنسگ یکی از حیواناتی است که زیاد مورد توجه انسان  قرار می گیرد و به عنوان حیوان باوفا در میان آدمیان شناخته می شود. همه شما می دانید که سگ نجس است و به علت نجس بودن سگ شاید از زمان کودکی از این حیوان دوری کرده اید. در روایات و احادیث زیادی به  این مورد ، اشاره شده است. در واقع شاید علت اصلی نجاست سگ را نمی دانید و به طور کامل با این مسئله آشنا نشده اید. ما در این مقاله قصد داریم همه شما را با این مفهوم آشنا کنیم تا علت "نجاست سگ" را از نظر اسلام درک کنید. به این منظور با ما همراه باشید.

مفهوم نجس چیست؟

بهتر است قبل از پی بردن به نجس بودن سگ، در مورد کلمه نجس مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. معنای لغوی " نجس"، کثیف بودن، ناپاک بودن و پلیدی می باشد. هر چیزی را که اسلام نجس معرفی کرده باشد باید تمامی مسلمانان  از آن دوری کنند. راغب اصفهانی کلمه نجس را در نوع تعریف می کند:

  1. نجاستی که با حواس انسان ها قابل درک باشد.
  2. نوعی از آن که با دیده بصیرت قابل درک باشد.

در قرآن چه اشاره هایی به سگ شده است؟

خیلی از افراد علاقه مند هستند بدانند که در قرآن چه اشاره هایی به نجاست سگ شده است. در قرآن در برخی از بخش ها از سگ سخن گفته شده است، اما به نجس بودن یا طهارت آن اشاره ای نشده است.  به همین علت به چندین مورد اشاره    می کنیم:

  1. ماجرای اصحاف کهف، که خداوند در سوره کهف می فرماید:  سگشان بر آستانه ی غار دو دست خود را دراز کرده بود... در این بخش به طهارت یا نجاست سگ اشاره نشده است و تنها می توان چنان برداشت کرد که سگ نگهبانی برای اصحاف کهف بود.
  2. در سوره اعراف به ماجرای بلعم باعورا اشاره شده است که ماجرای دانشمند عالمی است که از راه حق انحراف پیدا می کند و به علت هوا پرستی به سگ تشبیه شده است.
  3. در ابتدای سوره مائده به حکم صید سگ شکارچی اشاره شده است. حیوانی که توسط سگ شکارچی صید می شود، گوشت حلالی دارد.

چرا سگ نجس است؟ +بررسی نجاست سگ از دیدگاه اسلام و قرآن

به چه علت در قرآن کریم به نجاست سگ اشاره ای نشده است؟

همان طور که مطالعه کردید قرآن کریم هیچ سخنی از نجاست یا طهارت سگ  به میان نیاورده است. زیرا قرآن کریم در مورد مسائل فقهی به کلیات اشاره کرده است و برای صحت نجس بودن سگ باید به روایات مراجعه کنیم. دلیل دوم آن، این است که قرآن دستور داده است علاوه بر مطالبی که در قرآن آورده شده است باید به احادیث و روایات پیامبران و امامان عمل کنیم.

روایتی که در آن به نجاست سگ اشاره شده است!

عذافر از امام صادق (ع) سوال کرد که نوشیدن و یا وضو گرفتن با آبی که پس مانده برخی حیوانات مانند گوسفند و شتر و اسب و ... می باشد چه حکمی دارد؟

امام پاسخ دادند: بنوش و وضو بگیر.

اما وقتی فرد راجع به سگ سوال کرد، امام فرمودند: نه.

فرد پرسید آیا او یک درنده مانند دیگر درندگان نیست؟

امام فرمودند: نه به خدا، او نجس است. نه به خدا، او نجس است.

روایت دوم در این زمینه: عبدالله بن ابی یعفور به نقل از امام صادق (ع)  می گوید: همانا خداوند نیافرید خلقی را که نجس تر از سگ است.

چرا سگ نجس است؟ +بررسی نجاست سگ از دیدگاه اسلام و قرآن

نجاست در انواع سگ های مختف، چه تفاوتی دارد؟

بسیاری از مردم گمان می کنند که تنها سگ هایی نجس هستند که از آن ها نگهداری نمی شود و در کوچه و خیابان ها سپری می کنند و سگ هایی که در خانه ها توسط اشخاصی نگهداری می شود تمیز می باشند. این نظریه کاملا اشتباه می باشد و در نجس بودن سگ ها هیچ فرقی نیست و همه آن ها نجس می باشند. تمامی سگ ها اعم از سگ های شکاری، نگهبان و ...نجس هستند و آب دهان و تمامی بدن آن ها نجس می باشد.

روایتی از امام علی (ع) در مورد نجاست سگ

همان طور که گفته شد روایات و احادیث زیادی در این زمینه وجود دارند. امام علی (ع)  در مورد نجاست سگ می فرمایند: از نزدیک شدن به سگ ها بپرهیزید و کسی که سگ مرطوبی را لمس کرد، لباسش را بشوید و چنان چه سگ خشک بود، بر لباسش آب بپاشد.

همچنین محمد بن مسلم از امام صادق(ع) در مورد سگ سلوقی که نوعی سگ شکاری معروفی می باشد سوال کرد. امام فرمودند: چنان چه که او را لمس کرده ای دستت را بشوی.

شیخ صدوق ( ره) در مورد سگ های شکاری فرموده است: مقداری آب به محل ملاقات بپاشید، کافی است و شستن لازم نیست اما با این حال باز هم سگ را نجس می دانند.

نگهداری از سگ در خانه چه پیامدهایی دارد؟

پیامبر (ص) فرموده اند: خانه ای که سگ در آن باشد، ملائکه الهی به آن در نمی آید.

امام علی(ع) می فرمایند: از نگهداری سگ در خانه بپرهیزید.

به علت آلوده بودن و انتقال دادن میکروب ها،  نگهداری این حیوان در خانه نهی شده است و برای رعایت بهداشت و نظافت های شخصی و عمومی و منزل و کودکان نباید سگ را در خانه نگهداری کرد.  با این حال برخی افراد سگ های آموزش دیده را برای کارهایی مانند نگهبانی  مزرعه ، کارخانه و ... نگهداری می کنند. چرا که امام علی (ع) می فرمایند: در نگهداری سگ خیری نیست، مگر در سگ شکاری برای نگهبانی و سگ همراه گله گوسفندان.

چرا سگ نجس است؟ +بررسی نجاست سگ از دیدگاه اسلام و قرآن

نجاست سگ در دیگر مذهب های اسلامی

تنها گروهی که سگ را نجس نمی دانند گروه "مالکی ها" می باشند که آن هم با این که سگ را نجس نمی دانند اما معتقد هستند که باید با سگ ها به صورت تعبدی عمل شود. یعنی اگرسگ از ظرفی آب و یا غذا خورده است باید آن ظرف را 7 مرتبه شست و شو دهند تا پاک شود.

کار هایی که اسلام انجام آن ها را منع کرده است یقینا به خیر مسلمانان می باشد، پس زمانی که نجاست سگ در روایات و احادیث فراوانی آمده است باید از آن دوری کنیم و به دستورات شرع عمل کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰۵
در انتظار بررسی: ۴۴
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۵:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
من عقل هیچ انسانی را کامل نمی دانم مگر معصومین علیه السلام و این هم قبول دا م که انسان باید بعد از امامش طابع مراجع تقلید باشد پس من هم طابع مرجع تقلید خود هستم که ایشان سگ را نجست می داند و من می دانم که سخن عالمان بر تر از سخن دیگران است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دوستان در خصوص نحس بودن سگ من چنتد ایراد دارم دقت کنید ? اولا در خصوص حدیث که فرمودید ؛ دقت کنید جاعلان حدیث بیش از ۵۰۰ هزار حدیث جعلی کرده اند( آیت الله امینی) پس نمیشود به هر حدیثی اعتماد ورد
دوما : مگر منبع استخراج احکام قرآن نیست ؟ در قرآن سه آیه در خصوص یک هست که هر سه آیه از یک تعریف شده ( اگر خداوند سگ را نجس میدانست چرا باید همراه اصحاب کهف قرار میداد )سوما: چگونه میشود باور کرد خداوتد حیوانی به این مهربانی و وفاداری بین انسانها خلق کند و بعد آنرا نحس نماید؟؟؟ چون طبق حدیث در موجود شر هیچ خیری نیست !!! پس چرا این همه خیر و برکت در یک وجود دارد؟ چهارم : چرا کفتار که مرده خوار است یا لاشخور که نحاستخوار است نحس نیست ولی سگ که موجودی اهلی و بین مردم است نحس باشد!!! پنج : متاسفانه یکسری آدم بیسواد بدون هیچ دلیل منطقی و قرآنی سگ‌را نحس میدانند و تنها به یک سری حدیث ضعیف استناد می کنند!!! در حالیکه در زمان پیامبر و اهل بیت تنها تلاش بر اعتقاد به خداوند و روز نفت و بوده و در خصوص مسائل عادی ( باد معده و با مای رایت رفتن دستشویی نحوه همبستر شدن به زن و یا موی سر زن و... ) اصلا صحبت نشده چون غرب شعورش به این‌چیزها نمی رسید.
ششیشم: کلا احکام ثانویه سوال برانگیز و صد ونقیض است ؛ مثلا چرا فرو بردن غبار در حلق روزه را باطل می کند ولی غیبت و تهمت که گناهی بزرک است روزه را باطل نمی کند !!! یا چرا عرق شتر نجاست خوار نحس است ولی فرق اسب یا هر حیوان دیگر که نجاست نی خورد نحس نیست و...

در پایان
اسلام دین عقلی است و هرچیزی خلاف عقل بیان شد نباید قبول کرد
موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
خیلی چیزها هست که انسان علت اون دستورات رو نمیدونه
وقتی یه چیزی رو نمیدونی از پایه که نمیشه اونو رد کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه داشتم وقت گرانبهامو میزاشتم کامنتارو میخوندم و خواستم جواب بدم دیدم چقدر از علم بدور هستیم و چه حرفایی رو فقط عده کوچکی از موجودات خدا بنام ادم تو ایران نسبت میدن به خدا و از قولش میگن سگ نجس ،،، چرا درگیر این بحثا میشید کسایی که قبول دارن نجس هست به سبک ۱۴۰۰ سال پیش(حتی فکر نمیکنم اون زمانم انقدر مردم گول این حرفارو میخوردن )زندگی کنید
کساییم که نجس بودن سگ رو قبول ندارن یعنی خرافاتی نیستن و با علم آگاهی بروز هستند اما هنوزم از کشورهای مدرن خیلی عقب هستیم ....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
این همه بیماری را که سگ عاملش است آیا نمی بینی آیا شما در 1400 سال پیش بودید که این چنین مطمئن حرف می زنی که مردم گول این حرفها را خوردن فردای قیامت چطور می خواهی جواب آنها را بدهید
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسن
۰۹:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
خیلی بد است
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۰۰:۰۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
جالبه بدونید که توی یک مقاله علمی نوشته بود بدن سگ پروتئین هایی ترشح میکنه که این پروتئین ها در زبان و مو و ادرارش هم وجود دارند و باعث بروز حساسیت ها توی افراد میشن و اسیب های زیادی در دراز مدت دارند و در بر خی موارد باعث نازایی هم میشن
بعضی از ضررهای این ترشحات : پوست افرادی که سگ آن‌ها را لیسیده است، قرمز می‌شود؛
قسمت‌هایی چون بینی و چشم ملتهب شده و احساس خارش دارند؛
ظاهرشدن دانه‌های ریز پوستی روی قسمت‌هایی چون صورت، سینه و گردن؛
خس‌خس کردن سینه و بروز تنگی نفس به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه؛
بروز اگزما و حتی التهاب‌های دردناک بویژه در کودکان؛
ایجاد حملات شدید آسمی در مبتلایان به این بیماری.
و بد تر از این وجود ویروس توکسوپلاسموز در سگ ها باعث نازایی در خانم ها میشه. قضاوت با خودتون که ببینم منطقی نگاه میکنید یا بر اساس گارد گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
شما اول یه مقاله بخون که توکسوپلاسما انگل هست نه ویروس بعد بیا نظراتی که تو هیچ مقاله نیستش رو بده. کل دنیا از نگهداری سگ دارن حمایت میکنن و باعث پیشرفتشون شده تو هر زمینه ،شما ها به خودتون بقبولونید که مشکل داره..۹۰درصد بیماریهای واگیر دار فقط انسان به انسان هست و ۱۰درصد بیماری های زئونوز قابل انتقال از حیوانات به انسان و نه فقط سگ همون گوسفندی که گوشتشو میخوری احتمال الودگی های انگلیش بسیار بالاتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۳۰ دی ۱۴۰۲
باسلام ،من سگ دارم عاشقشم هستم ازبچه های خودم با وفاتر ومهربونتره
نمازمم میخونم عبادتمم میکنم سگمم توبغلم می‌خوابه باهم غذا میخوریم نه مریض شدم نه هنوز مردم.
من چون به این نظر معتقدم که خداوند پاک است وهرچه ی که آفریده پاک است واصلا دلیلی نداره که خدا موجودی رونجست بیافریند که باعث این همه درد سر مریضی بخواد بشه .خدامگه بیکاربوده که موجودی نجست بیافریند.تصلا خدا که خو ش پاک هست وآری ازهرگونه نجاست چه دلیلی داشته که موجودی نجست بوجود بیاورد.
چراهمین سگ برای شکار ...برای پیدا کردن موادمخدر....برای پیداکردن مردم اززیرآوار.....برای خیلی ازکارها که به نفع خودشونه استفاده میکنن واونجا نجس نیست ولی یکی مثل من که یک سگ دارم که بهش جا دادم غذا دادم بهش رسیدگی میکنم نمیزارم کسی بهش آسیب برسونه نجس شدم دیگه .چراوقتی باسگ کارهاتون راه میافته نجس نیست لی وقتی میخواین ازش نگهداری کنین نجس میشه ،عقل من همینقدرکارمیکنه وباتمام وجود عاشق سگها هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
دوست عزیز دوست داشتن سگ ها هیچ مشکلی نداره اما وقتی حدیث از امام صادق هست که سگ رو اگه برای شکارم می خوای باید بین تو و اون در باشه یعنی محل زندگی اون از محل زندگی شما جدا باشه یعنی برای شکار می تونی ازش استفاده کنی.وقتی می گن سگ نجس است حالا از هر نظر علمی یا اسلامی یعنی سگ نجسه حالا تو باهاش نمازم بخونی وقتی نداری به حرف امام صادق گوش می دی یعنی نمازتم نزد خدا هیچ ارزشی نداره.
این نظر من بود
دیگه بقیه اش با شما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۹ دی ۱۴۰۲
چرا میگید نجس است؟
از کجا میدونید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۸ دی ۱۴۰۲
میگید سگ مریضی میاره به خاطر همین سگ نجسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۶ دی ۱۴۰۲
خداطیب وطاهرهست هرموجود زنده ای که آفریده هم پاکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۶ دی ۱۴۰۲
ممنون بایت مطالب خوب و آموزنده تون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ دی ۱۴۰۲
خوب چرا میگید سگ نجس هست ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ دی ۱۴۰۲
دلیلش چیه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ دی ۱۴۰۲
سگ نجس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۶ دی ۱۴۰۲
خداوند طیب وطاهرهست هیچ چیز رونجس نیافریده خود ما انسانها باید زاتمان راخوب کنیم چکاربه این حیوانهای زبان بسته داریم همه ی موجودات زنده روخداآفریده چون خود خدا پاکه پس هرچی که آفریده هم پاکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۶ دی ۱۴۰۲
وقتی شخصی سگ خانگی داره تمام کارهاشو انجام میده که کثیف نباشه چرا میگید سگ نجس هست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۶ دی ۱۴۰۲
چرا به حیوانات ازار میرسونیم ؟
France
برو عمو
۰۶:۴۸ ۲۳ دی ۱۴۰۲
منبع ذکر نکردی چون منابعتون معتبر نیست عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
یک فرد عادی
۲۰:۱۱ ۰۹ دی ۱۴۰۲
دوستان من نمی‌فهمم مگه شیاطین و... رو دیدید که میگید عاشق فلان چیزن؟؟؟چرا نمیکنم شیاطین عاشق پیتزا و همبرگرن؟تمام مستندات ارائه شده در این متن بالا همش به یک سری منابعی هستش که قدیمی ان و یا مرده آن یا علمشون قدیمیه.من با نجس بودن یا نبودنش کاری ندارم.ولی با خرافات و حرفه‌ای مثلاً قدیمی که فلانی اینو گفته مخمون رو ایستگاه گرفتن.به نظر من حرفی که خدا توی کتابش میگه از همه بهتره.((( وقتی موضوعی رو شنیدید اول بهش فکر کنید و به مغزتون رجوع کنید.)))اول ببینین مغز و علمتون چی میگه
France
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
ماهم سگ خانگی داریم تو اتاق نیست فقط تو حیاط از زمانی که اوردیمش اونقدر کارشوهرم رونق پیدا کرده، و برکت وارد خونه ما شده واقعا وجودشون برکت میاره، حالا هرکه یه نظر داره،
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۲۳:۵۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
اگر مخلوق خدا نجس بود در قرآن می آمد،احادیث هم مانند هزاران حدیث که ساخته یه عده بوده و به اسم دین به مردم تحمیل کردن نمیشه دلیل بر صحیح بودن باشه
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۰۹:۵۲ ۰۱ دی ۱۴۰۲
بزاق سگ رو ببرید آزمایش متوجه خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۲۳:۱۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
ممنون بابت توضیحات‌تون خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
حکم خداست
چون و چرا نداره
سگ نجس است تمام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
حکم خدارو تو از کجا فهمیدی؟؟؟الان خدا میلیارها انسان و موجود افریده فقط ۱۰ میلیونشون تو ایران دارن ازین چرت و پرتا میگن
Finland
حسین راعی
۱۷:۵۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
دلیلاشون قانع کننده نیست
Finland
حسین راعی
۱۷:۵۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
دلیلاشون قانع کننده نیست
Finland
حسین راعی
۱۷:۵۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
دلیلاشون قانع کننده نیست
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۲۱:۳۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
والله منم قانع نشدم كه سگ نجس باشه
اكثر دوستان گفتند بخاطر انتقال بيمارى. خيلي از حيوانات و پرندگان با انسان بيماري مشترك دارند به نظرم لفظ نجس براي حيوان زبان بسته درست نيست و البته هر حيواني داريد حريم زندگي اش بايد جدا باشد
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۲۱:۳۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
والله منم قانع نشدم كه سگ نجس باشه
اكثر دوستان گفتند بخاطر انتقال بيمارى. خيلي از حيوانات و پرندگان با انسان بيماري مشترك دارند به نظرم لفظ نجس براي حيوان زبان بسته درست نيست و البته هر حيواني داريد حريم زندگي اش بايد جدا باشد
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۰۸:۲۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
داشتم کامنت ها رو میخوندم دیدم یک نفر همش از سگ داره بد میگه فقط طرف حرفم با اون شخصه الان آماده باش که اه سگها دامن تو خانوده تو رو نگیرن
Germany
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
نگه داشتن سگ مشکلی نداره فقط محل زندگیشو از خودت جدا باشه
Iran (Islamic Republic of)
Hnyfzly
۰۷:۱۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
قابل توجه دوستانی که بدلیل وابستگی به سگشون انکار می کنن
سگ نگه داشتن یا نداشتن شما چیزی از ما کم نمی کنه
طبق مستند شنود از راوی به نام صادق در عالم معنا بهش گفته شده بود که شیاطین عاشق سگ هستن و گربه
خونه ای که شیاطین هست ملائکه نازل نمیشن
دوما دلیل اصلی منع نگهداری سگ وابستگیشه
سگ شدیدا باوفاست و شدیدا الفت و وابستگی میاره و یکی از اسامی خدا "غیور" هستش یعنی غیرت داره و از وابستگی بدش میاد
دلی که توش وابستگی باشه خدا توش چایی نداره
اونی که اهل دل باشه می فهمه
Germany
اسماعیل
۰۱:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
این احادیث رو از کجاتون در میارید (((( شیاطین عاشق سگ هستند و گربه در مورد سگ خبر ندارم که عاشقش هستن یا نه اما گربه جز موجودات الهی محسوب میشه تا حدی که خود پیغمبر اسلام گربه داشته به اسم معجزه اگه اشتباه نکنم اسمش این بود و خیلی هم دوسش داشته ))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
کی گفته سگ نجسه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
شماها هنوز تو اون دوران که ملائک نمیان گیر کردی،الان اومدن شیطون با ملائک چه فرقی داره،،ما درگیر اومدن یک روز برف هستیم که میتونیم ببینیمش و درکش کنیم شما از چیزایی که دیده نمیشن و درک نمیشن حرف میزنی ..وابستگی به حیوانات ربطی به خدا نداره ،الان کسی که وابسته به خانوادش خدا تو دلش نمیاد،،،، تقصیر خودتون نیست شماها نمیخواهید تو خلوت خودتتون حتی یکم فکر کنید پیشرفت علم رو نمیبینید و درکی هم نمیکنید ملائک پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
سخندان
۱۲:۴۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
این احادیث رو از کجا تهیه کردین که اینقدر مطمئن صحبت میکنین برای چی باید سگ نجس باشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
سگ جنس نیست چون من 10 ساله که سگ نگه میدارمو تاحالا بیمار نشدم برکت زندگیم هم کم نشده اون برادری که میگه ادم بی ایمان دارا هست و ثروتمند چه فکری با خودتون کردید اینکه یا خودتون حدیث میبافین که سگ نجسه 100 درصد در اشتباهید
Germany
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
من خودم تو باغ سگ دارم باز و بسته میکنم بعد دست هامو می‌شویم بغل نمیکنم از صورتش نمی بوسم مثل بعضی‌ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
خیلی چیزای دیگه هم در قرآن نجس و مکروه و گناه هست مثل اختلاس و..... چرا روی این مسائل بحث نمی‌کنید ی دورانی قند هم حرام اعلام شد چراااا
Iran (Islamic Republic of)
تبلت
۱۴:۵۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
برای کسانی که حیوان دوست هستند
Germany
farhad mohamadifard
۱۳:۵۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
اگر انسانیت در درون کسی زنده باشه در موجود خلق خداوند قضاوتی این چنین نخواهد کرد ،تمام موجودات خداوند قابل احترام هستن و این ما انسانها هستیم که به اندازه فهم خودمون اجازه میدیم راجع به هر کسی و هر چیزی حرف بزنیم . دلیل علمی نجس بودن سگ با یک قرص انگل ساده به راحتی حل میشه و این مرض در حیوان کامل ریشه کن میشه ،نتیجه اینکه از نظر علمی مشکلی نیست و از نظر شرع هم تا ابد این فرشته ها محکوم به نجس بودن هستن … قدری تفکر و مهربانی میتواند دنیایی زیباتر بسازد برای تمام مخلوقات به امید روزهای خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
ممنون
برای من همین یک دلیل کافی است
وقتی امامان معصوم و پیامبر فرمودند که سگ هم از نجاست است پس سگ نجس است
Iran (Islamic Republic of)
خانم کریمی
۲۳:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام به همگی کسانی که این متن را می خوانند . در ابتدای خبر معنای نجس را بیان می کند که دو بخش مادی و معنوی دارد . بخش مادی یعنی کثیفی و بیماری است که ممکن است با علم و دانش بر طرف شود. بخش معنوی و ذاتی آن پلیدیست که با علم و دانش بر طرف نمی شود و از شیطان نشئت میگیرد . سوال این است که چرا سگ با وجود خصلت های خوبی مانند مهربانی و وفاداری نجس و پلید است؟ سگ نجس است چون ذات اصلی خود را که خدا به او داده بود کنار گذاشت و برده انسان شد . چون سگ از اول سگ نبود او گرگی بود با خلق و خوی وحشی که ذات خدادادی اوست . او از طریق دخالت انسان و به واسطه شیطان سگ شد . همین تغییر ذات سگ است ، که در سوره اعراف به ماجرای بلعم باعورا اشاره شده است که ماجرای دانشمند عالمی است که از راه حق انحراف پیدا می کند و به علت هوا پرستی به سگ تشبیه شده است . برای مثال انسان کافر هم نجس است حتی اگر تمیز و پاکیزه باشد و خصلت های خوبی هم داشته باشد ، دلیلش آن است که او با انکار خدا خود را برده شیطان کرده است. در حالی که ذات انسان خود آگاهی به ذات هستی و خداوند است . پس پلیدی او آن را نجس کرده است . یا مثال دیگر شراب نیز نجس است در حالی که شراب از انگور که یکی از نعمت های خداوند و با خواص خوب فراوان است . دلیلش طرز تهیه آن است که ذات آن را که مفید بودن است به نجس و پلیدی تغییر میدهد و پلیدی آن ذات انسان را تغییر میدهد و انسان را برده شیطان می کند . انسان در طول تاریخ همیشه در صدد آن بود تا ذات حیوانات وحشی مانند شیر ، ببر و ... را تغییر دهد و آنها را رام کند اما به جز گرگ موفق نشده. پس از نظر خدا حیواناتی مثل شیر و ببر و همه سگسانان از نظر پلیدی نجس نیستند ،حتی گرگ که از نظر ژنتیکی شباهت زیادی به سگ دارد. سگ با وجود خصلت های خوب پلید است و این پلیدی یعنی انرژی منفی در او که همان بردگیه شیطانست از طریق ارتباط نزدیک با او به ما انسان ها منتقل میشود.انسان برای رسیدن به انسانیت و خود آگاهی خود با هستی که ذات واقعیه اوست باید از پلیدی ها که انرژی منفی دارند دوری کند . امیدوارم روزی برسد که تمام انسان ها تمام مسائل را با عمق وجود و خود آگاهی درک کنند و با ظواهر خود را قانع نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۸:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
معنای لغوی " نجس"، کثیف بودن، ناپاک بودن و پلیدی می باشد. هر چیزی را که اسلام نجس معرفی کرده باشد باید تمامی مسلمانان از آن دوری کنند..
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۸:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
در سوره اعراف به ماجرای بلعم باعورا اشاره شده است که ماجرای دانشمند عالمی است که از راه حق انحراف پیدا می کند و به علت هوا پرستی به سگ تشبیه شده است.
Germany
کامران
۰۷:۵۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
در ابتدای سوره مائده به حکم صید سگ شکارچی اشاره شده است. حیوانی که توسط سگ شکارچی صید می شود، گوشت حلالی دارد.
Germany
کامران
۰۷:۵۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
ولی سگ خیلی با وفا است
Iran (Islamic Republic of)
امین الیاسیان
۱۴:۴۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
نه داداشم نه برادرم سگ نجس نیست بی خودی به این در و اون در نزنید چرا نجس نیست چون خدا نگفته نجسه و شما هم خدا نیستید قرآن را هم تحریف نکنید تنها کسانی از سگ بیزارند که دزد و خلافکارند و چیزی از مکر و توطئه را در درون کثیف و نجس خود پنهان میکنند وسگ درونیات من و شما را میبیند موجودی از سگ درستکارتر متعهدتر و با وفاتر نیست که حتی جان خود را فدای صاحبش میکند سگ داشتن یک امتیاز و قدرت است و برخی این را برای مردم بر نمی تابید کسی که سگ دارد را نمیتوان براحتی تو سری زد و بازداشت کرد و بُرد سگش متخاصمان را پاره خواهد کرد و هزینه خواهد داشت چطور وقتی پی مواد مخدر میگردند سگ نجس نیست یا زمانیکه زیر آوار می مانند سگ خوبه یا برای نگهبانی و شکار و گله نجس نیست و یک هو میکروبهایش میمیرند چرند گویی خصلت دین فروشان است هزاران حدیث جعلی را از کبسه ی خود درمی آورند تا اهداف و مقاصد نادرست خود را محقق کنند.خود ائمه علیهم السلام فرمودند هر حدیثی را که با نام ما به شما عرضه کردندبا قرآن مطابقت دهید اگر خلاف قرآن بود بکوبید به دیواریعنی بریزید دور هرکدامتان که عالم دینی هستید و درخود علم میبینید
بسم الله من برای مناظره با شما آماده ام
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
وقتی خداگفته سگ وخوک نجس است من دیگه دنبال دلیل نمیگردم زیرا خدا ازهمه عالمزتر واگاهتر از هرکس هست اطیعوالله داطیعوالرسول والی الامر منکم ۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۲:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
من خیییییلی سگارو دوسدارم .خیلیم دلم میخاد داشته باشم.ولی چون خدا میگه نه منم میگم نه....بالاخره اون خداس و حتما یچی هست ک میگه نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
وقتی لشگر اسلام پس از شکست ایرانیان به شهر نهاوند وارد شدند که قریه ایی بود سگ های گله به تبع گله داری و نگهبانی از خانه صاحبانشان به اعراب حمله میکردند این واقعه در تمام فتوحات اعراب در شهرهای ایرانی تکرار و تکرار میشد و این سگ های باوفا شدند دشمن اعراب فاتح و با یه اعلان نجس بودن انها اعراب قتل عام سگهای ایرانی را اغاز کردند این واقعیت تاریخی است
Iran (Islamic Republic of)
ا.شایسته دستجردی
۲۳:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
با سلام و احترام.دلیل نجس بودن سگ.به گفته یکی از دوستان دام پزشک: از نظر علمی در دنیا بیست بیماری شایع بین انسان و سگ هست که از سگ به انسان سرایت میکند.تا باحال علم بشر سه نوع واکسن برای پیشگیری این بیماریها کشف شده و هنوز دانش بشر واکسن هفده نوع بیماری دیگر که از سگ سرایت میکند را کشف نکرده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام. خیلی ممنون بابت این مطلب مفید
Iran (Islamic Republic of)
Pari
۱۸:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
خوب چرا نجسه چرا شما فقط میگین اماما گفتن نجسه خوب چرا چه دلیلی برا نجس بودنش هست؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۵۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
اگه موضوع هزینه ی نگهداری و اتلاف وقت و دور شدن از همنوع و همسر و فرزند و تنهایی و انزوا و غیره است که این موضوع در مورد نگهداری ماهی و مرغ و کبوتر و عروس هلندی و طوطی و گربه هم وجود داره. اگه موضوع بیماری هست که بهر حال باید تا الان آزمایشگاهها بصورت علمی تایید میکردن. اگه دور دادن سگ تو شهر باعث بیماری و ترس مردمه که الان سگهای ولگرد مریض به شدت خطرناک تر از سگهای خانگی هستن. من که قانع نشدم
Iran (Islamic Republic of)
mim
۱۴:۰۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
تو قران در مورد نجس بودن سگ نیامده، یه جوری روایت مینویسین انگار اونجا بودین، ده ساله سگ دارم یه دختر ده ساله هم دارم نه توجهم از بچم کم شده نه تا حالا مزیض شدیم و خداروشاکرم که همیشه اونقد داشتیم که به بقیه هم کمک کردیم، برکت خونمون هم حلاله هم هزار برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
یک نوع عذاب همینه طرف هرچی گناه بیشتر داره بیشتر صاحب نعمت میشود به حدی که نافرمانی را وجب می‌بیند
اگر به دید شما ثروت نشانه ایمان است سرنوشت کافران ملعون را ببینید نمرود و فرعون و هامان و قارون و سامری و خسرو پرویز و یزید و.....

هرطور هم خودتون رو قانع کنید هیچ فایده ای نداره
سگ نجسه باطنش هم با صحبت شما تمیز نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۵۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
Iran (Islamic Republic of)
یک هم وطن ایرانی
۰۹:۲۶ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
در تاریخ دهم که نگاه کنیم میبینیم که یزید سگ باز و میمون باز بوده اما هیچ یک از امامان ما سگ باز نبودند سگ موجودی است که خدا برای نگهبانی وپیدا کردن جسد از زیر آوار و غیره خلق کرده نه نگه داری در آپارتمان همیشه با خود میگویم خدایا این فرد چه گناهی مرتکب شده که در این دنیا همنشین یک شده و از هم نشینی با قرآن و احادیث اهل بیت کناره گرفته شیطان درون بدن سگ زاد و ولد میکند ای کاش این مسئله را بفهمند
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۳:۲۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
اگر سگ خوب است چرا؟ افراد موقع مثل زدن و حرف های شایسته درباره آدم های پست فطرت و آلوده و گستاخ

مثل سگ دروغ میگه
مثل سگ می‌ترسه
مثل سگ وفادار طرفدار صاحبشه
عین سگ نجسه
عین سگ فرار کرد
عین سگ کتک خورد
مثل سگ پاچه میگیره
مثل سگ پارس میکنه
صدای سگ در میاره
قیافه اش مثل سگ هستش
دشنام های سگ به پدر و مادر هم هست
و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۳ ۲۹ دی ۱۴۰۲
چون می‌خوان پستی سگ اشاره کن
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
سلام دوستان عزیز
بنده حدود ده ساله که سگ دارم ، و متاسفانه هیچ وقت نتونستم ازشون خوشم بیاد ، کارخونه دارم و برای نگهبانی نگهداری میکنم ، چندین بار زادو ولد داشتن و ...
با وجود شستشوی مداوم لونشون ، هر وقت نزدیک لونشون میشم حالم بهم میخوره از بوش ...
یه بار که با شیشه شیر نوزاد به توله برا تفریح و محبت شیر می‌دادیم، نصف شیشه موند و گذاشتیم تو پنجره ، چند دقیقه بعد بچه چهار ساله دیده بود شیره دهن زده بود و خورده بود باوجود جلوگیری از ادامه دادن به خوردن ، از فرداش به مدت یک هفته اسحال داشت و دلپیچه شدید . دکتر گفت بدلیل آلودگی دهن سگ بوده ...
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۹:۵۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سلام و وقت بخیر
آقا چرا سگ نجسه‌ خدا گفته سگ نجس قبول اما درسته که اذیتش‌ کنند بکشند و....
درسته که غذا نزارن‌ بچه هاشو بکشن‌ و خیلی کارای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
کسی میدونه که به چه حیوونی سگ میگن؟ مشخصه سگ بودن یک حیوون چیه؟
مثلا به سگهای وحشی آفریقا که پارس نمی‌کنند ولی بهشون سگ وحشی میگن آیا اونها هم نجس محسوب میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سوالت مثل این هستش که بیای بپرسی به چه حیوانی باید گفت پرنده!!!
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۳:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ببینید بچه ها جای خیلی دوری هم نریم توی یکی از انیمیشنای خارجی (بچه رئیس)که دیگه خیلی هاتون دیدید یه قسمت که دارن آدما رو به سگا وابسته میکنن به بچه ها هیچ توجهی نمیشه در حالی که خودشون بچه دارن و باید به اونا توجه میکنن
الانم داریم می‌بینیم که توجه آدما به هم و بچه هاشو داره به سمت سگا کشیده میشه باشه قبول سگ حیوون با وفاییه
ولی خدایی انسان که اشرف مخلوقات باید با سگ همنشین شه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
یکسری از بیماری ها و انگل ها هم فقط از سگ به انسان منتقل می‌شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کسانیکه که مدعی هستند سگ نجس نیست، می توانند در ظرف غذای سگشون آب و غذا بنوشند، خیلی بحثی نداریم دیگه تمام.
Iran (Islamic Republic of)
Manoo
۱۴:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
بنده خدا یه خورده منطقی فکر کن نه احساسی
یعنی تو اگه کبوتر داشته باشی چون نجس نیست با ظرفش آب میخوری (یا مثلا گربه)
همینطوری حرف میزنی و بعد میگی بحثی نداریم
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
منطقی حرف زد دیگه
خب ظرفی که پرنده باهاش آب خورده با شست و شو تمیزه
ولی آیا حاضره با ظرف نجس سگ آب بخوری؟ حتی اگر 5 دقیقه زیر آب بوده باشه
چون نجسه باید با خاک هم تمیز شود
بازهم با آن نمی‌توان آب خورد
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۲:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلیل نجس بودن سگ:سگ بخاطر اینکه وفای زیادی دارد نجس شده است چرا؟چون اگر به زندگی روزمره در شهر های بزرگ مثلا تهران در تهران چه کار هایی که با سگ نمیکنند آیا این درست است که باسگ با وفا رابطه جنسی برقرار بشه؟
خداوند به سگ گفت: من بخاطر وفای تو تورا نجس میکنم که اگر نجس نکنم‌ چه کارهایی با تو میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۵:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام بازم دلیل منطقی راجع به نجس بودن سگ مطرح نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
وقتی حضرت داوود علیه السلام گفت از رود که گذشتید از آب چشمه نخورید سپاهش گفتند دلیل بهتر می‌خواهیم پس از آن چشمه آب میخوریم
وقتی حضرت نوح کشتی را در یک بیابان ساخت و 950 سال برای قومش صحبت کرد آخر هم قومش با نادانی و نفهمی تمام گفتند دلیلی در صحبت هایت برای ایمان آوردن نمی‌بینیم.
وقتی حضرت موسی علیه السلام گفت با همین یک غذا صبور باشید قومش گفتند نه صبر نمی‌کنیم به غذای واحد گفت پس بجنگید با آن قوم ظالم قوم دوباره گفتند اصلا!
وقتی.....
تمام این قوم ها مورد عذاب الهی قرار گرفتند
زمانی که فرمان پیامبران الهی و امامان معصوم که همان دستور خداست اینچنین است
دیگه نمیدونم و چرا نداره
Iran (Islamic Republic of)
حسن مصاحبه
۱۱:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن قدردانی فراوان از شما عزیزان ، هرچند روایات ارزشمندی از ایمه اطهار (ع) ، در این مقاله آورده شده است اما متاسفانه این موارد تکافوی پاسخگویی کامل ومجاب کننده را نمی کند ، لذا از همه خوانندگان محترم ،محققین و معلمان عزیز در خواست دارم مجدانه ، نسبت به تفکر در خصوص این موضوع وکسب آگاهی اقدام فرمایند . گسترش این پدیده زشت (سگ بازی وسگ گردانی ) تبعات سنگین روان شناختی و اجتماعی خواهد داشت . تا دیر نشده باید اذهان عمومی را روشن کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
الی
۲۰:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان ممکنه دلیل نجس بودن یا نبودن خون رو از دیدگاه خودتون بفرمایید
خون که نیاز حیاتی انسان است نجس است یا نجس نیست؟چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۰۳:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اصلا نگفته چرا سگ نجسه یا به چه دلیلی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
ساعت 3 صبح حالا از کجا کامنت فرستادی؟ امریکا؟
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۸:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
هرکسی که فکر می‌کنه سگ نجس هست، از سگ دوری کنه.
که البته تجربه کشورهای خارجی نشون میده که ست اصلا هم‌ نجس نیست.

اما به هر حال هر کس فکر میکنه نجسه
حق نداره بقیه رو اجبار کنه که سگ نداشته باشن یا سگ رو داخل ماشین حمل نکنن و ... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
عجب یعنی بقیه خودشون رو بندازن تو آتیش یا داخل چاه
تو هم خودت رو میندازی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
اگر خودتون و سگتون را در داخل خانه خود محصور كنيد حرفي نداريم ولي اگر كه وارد اجتماع شديد نمي تونيد بگيد ربطي به بقيه نداره چرا كه آلودگي شما به بقيه هم منتقل ميشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اگر فرض بگیریم که نجس هست چرا حیوان شکار شده توسط سگ شکارچی حلال هست در صورتیکه تماس مستقیم با بزاق دهان سگ داشته از سوی دیگر روایاتی هم که شده از کلام معصوم به دور هست مثلا امام صادق (ع) به جای بیان علت در پاسخ به اون فرد قسم جلاله بیاورد . خیلی دور از ذهن هست .
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۲۳:۵۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
اگر سگ نجسه و باعث بیماری میشه پس چرا این خارجی ها که سگ‌ها لیسشون میزنن بیمار نمیشن ؟ اونها معتقدن اگر نوزادشون با سگ بزرگ بشه در برابر میکروب‌ها و بیماری‌ها مقاوم میشه و اتفاقا به چشم هم داریم میبینیم که اون کشورها همشون از ما سالم ترن افرادشون
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۰۹:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
اصلا همچین چیزی نیست اتفاقا اصلا نمیزارن بچه هاشون با سگ تماس داشته باشه 100 جور واکسن میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
یه دلیل منطقی توش نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
من دلیلی از این بهتر نمی‌بینم
امامان معصوم گفتند و همین دلیل کافی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
کاش یکی ی دلیل قانع کننده برا نجس بودن سگ میگفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
تا روز قیامت
حروم همیشه حرومه
نجس هم همیشه نجسه

این هم دلیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
هنوز عقل ما به جايي نرسيده كه به قول شما دليل قانع كننده را تشخيص دهيم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
من که نمیفهمم
Iran (Islamic Republic of)
دوست دار حیوانات
۱۳:۴۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
یکم فکر کنید چرا باید حیوانی به این خوبی قشنگی و با وفایی نجس باشه آخه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
سگ پرست نباش
سوال شما مثل این هستش که بیای بپرسی چرا چاقو به این زیبایی این قدر خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سگ نجس است و فرمایش خداوند هست و اونایی که میگن سند نداره چون اصلا مطالعات دینی ندارن و صرف و نحو و علم کلام عرب بلد نیستن کسی نگفت سگ حیوان با وفای خدا رو اسیب برسونید گفت داخل منزل نگه ندارید چون نجس هست جای حیوانات بیرون است و اونا محل زندگی مخصوص خودشون رو دارن ،هر موجودی باید با خودش زیست کنه انسان با انسان سگ با سگ کبوتر با کبوتر باز با باز دین اسلام میگه انسان سگ رو نیاره خونش کنار خودش زندگی کنه سگ خودش محیط زیست برای زندگی داره
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۲:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آرزوی شفا دارم براتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
همچنین
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۱:۰۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام
من یه مستند خارجی دیدم در مورد انگلی بود که در مدفوع سگ وجود داره (و وجودش هم لازمه برای سگ)وقتی وارد بدن بشه از طریق بینی یا دهان ، وارد خون میشه و میره توی چشم جایگزین میشه و رشد میکنه و از چشم و بعد از مغز تغذیه میکنه و کم کم فرد میمیره. هیچ راه درمانی هم براش پیدا نکردن . البته خیلی کم این اتفاق افتاده . ولی عقل سلیم میگه وقتی احساس خطر میکنی باید از خطر دوری کنی . حالا بعضیا عقل سلیم ندارن . خدا بهشون عقل سلیم بده . والااااا
اگه الان دوتا لیوان بذارن جلوتون بگن یکیش به احتمال نیم درصد سَمّ بسیار کشنده ای هستش ، حاضرید ریسک کنید و یکی از اون دو تا لیوان آب را بخورید؟
Iran (Islamic Republic of)
هیچکس
۰۸:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
درقران صراحتن ب خنزیر یعنی خوک ونجس بودنش اشاره شده پس میشد سگ هم قیدبشه. هیچ روایت درستی ازنجاست سگ گفته نشده اکثرروایات مثه بقیه انحرافی و تحریف شده هستن. مورد سگ ک باوفاترازانسانهاست گفته شده ومثه بقبه حیوانتات در اطراف انسانها زندکی میکنند. چون وجودموجودات 5یرارگانیک با سگ تنقاض دارد گفته شده سگ نجس است تادمردم را طلسم کرده و باوجود تبن موجودات هرکاری بخاهند بکنند. هرخانه ای سگ باشد جن ها نمیتوانند وارد شوند چون هم حس قوی دارند و هم وفادار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایول دمتگرم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۲۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
دوست عزیز
اتفاقا توی روایات متقن و متعدد داریم که در خانه ای که سگ هست ملائک حضور نمی یابند و در این منازل به دلیل همون ماهیت نجس بودن سگ، جن ها حضور پیدا میکنند.
در اینجا کامل توضیح داده نشده میتونید بیشتر تحقیق کنید
یکی از شعبات امر به نجاست، علاوه بر بحث ظاهری (آلودگی و کثیفی) بحث در مورد انور باطنی و ملکوتی هست.
بنا به مسائلی که فقط ذات حضرت حق واقفند، ما از امور غیبی بی اطلاعیم،
ذات و ماهیت این موجود پلیده
اما این دلیل نمیشه که حیوان آزاری کنیم و از فایده وفاداری سگ در بعضی امور بهره نبریم
اما اما اما
نه با حضور این حیوون در منزل و تا رختخواب!!!!
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۱:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
کاش یه نفر یه دلیل فقط یه دلیل قانع کننده میاورد که چرا سگ نجسه. خداوند هیچ حیوانی رو به دلیل نمی آفریند. چرا با وفاترین و با معرفت ترین موجودی که خلق شده باید نجس باشه؟ کاش یه کم تفکر میکردیم و چشم و گوش بسته هر حرفی رو قبول نمیکردیم. سگ تنها موجود زنده ای هستش که صاحبش رو از خودش بیشتر دوست داره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
یک استادی می گفت: حکمت نجاست سگ همین وفاداری این حیوان است. چون همین مسأله باعث علاقه مندی صاحب سگ به او می شود. وقتی علاقه و محبت انسان به سگ بیشتر بشود، نسبت به هم نوع خود بی تفاوت می شود! این بی تفاوتی (و شاید نفرت از هم نوع) تا جایی پیش می رود که انسان دیگر تمایلی برای تکثیر نسل خود پیدا نمی کند! و این خلاف حکمت الهی است. چون خداوند تکثیر نسل و حفظ آن و در نتیجه رابطه و محبت پدر و مادر با فرزند خود را می پسندد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
نجس بودن سگ ربطی به وفاداری و مفید بودن نداره، اگه اینطور باشه که شما میگید، پس چرا خون به این مفیدی باید نجس باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
به تو چه فضول
۱۵:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
وقتی امامان بزرگ ما فرمودن سگ نجس است و از ان نگهداری نکنید ما باید گوش دهیم بدون هیچ چون و چرایی
Iran (Islamic Republic of)
هیچکی
۰۸:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چرا بی چون و چرا باید همه حرفها رو بپذیریم. ازکجا اسلام ک گفته میشه واقعیت هست. اسلام دین رتفت هست برای همه موجودات. یکم فکرکنیم چرا ازسگ میترسندو میگویند نگه ندارید و نجس است. هیچ جا گفته نشده شمایی ک بدون چون وچرا قبول میکنی توقران نوشته نشده و تفسیری هم نیست. مثه خوک میشد گفته بشه. لطفا فکرکنیم ومثه بقیه راه نریم ک به مقصد نمیرسیم مانند ماقبلیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اسلام کامل ترین دینه و دین منتخب خداست
هرچی گفته به نفع خودمونه

شما میخوای بی دین و کمونیست یا از شیطان پرستان نجس و آلوده باشی حرفی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
پاچه ی دزدان را گرفتند نجس شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
به یزدان که ما گر خرد داشتیم ....کجا این سرانجام بد داشتیم
خرد و آگاهی و مطالعه وقتی جاش رو بده به تعصبات کور کورانه نتیجش میشه این
یک ساعت مطالعه واگاهی وخرد از هفتاد سال عبادت بهتره....التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
آسمان و ریسمان بافتی و یک دلیل عقلی و علمی و محکم نداشتی .احادیثی که استناد کردی هیچکدام محکم نبود .
Germany
یه کسی
۱۴:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
از کجا فهمیدی محکم بود یا نبودایت الله العظمی (:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
در قرآن کریم هم تاکید شده
سگ اصحاب کهف دور از آن ها و جلو در غار خوابید
قشنگ واضح گفته شده که سگ نباید نزدیک حریم انسان باشه
Iran (Islamic Republic of)
......
۲۳:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
من همیشه دوست داشتم سگ بخرم ولی مامانم میگفت نجسه و نمیدونستم چرا اما الان میدونم و هیچوقت هم دیگه دوست ندارم که سگ داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام،من که قانع شدم،توی پیام های آسمانی هفتم هم اومده که یکی از امامان میگه که سگ حیوانی نجس است، و از آوردن آن در خانه جلوگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
۱۵:۵۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
منم هفتمم ولی دلیلت منطقی نیست
کسی میتونه یک دلیل منطقی بیاره؟؟؟
چرا بقیه دارن و ضرری هم نکردن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
200 تا دلیل در نظرات و متن گفته شده دیگه چرا اسرار دارید که این حیوان نجس رو کنار خودتون داشته باشید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام!سگ یکی از بهترین حیوانات هست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
خدا که بی حکمت کاری نمیکنه سگ رو که الکی نه افریده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بله 100 درصد درسته
خدا کاری بی حکمت انجام نمیده. ما انسان ها هستیم که حکمت خدا را تفسیر میکنیم.
ولی خدایی اون کسی که سگ داره. واقعا اون فرد هست که داره حال میکنه از سگش یا اون سگ هست که خر کیف میشه. طرف پول و وقت شو میذاره برای سگ. زیر سگ باید تمیز کنی. باید ببریش دستشویی... و ... خدایی این همه مورد داره. ولا بچه بزرگ کردن تمیز تره. کلا واقعا چه نیاز هست که ادم سگ داشت داشته باشه؟ والا ما انسان ها خودمون سگ تولید مثل میدیم که بفروشیم. بعد برای اینکه بتونیم بفروشیم به اونایی که مخالف سگ هست. انگ حیوان آزاری و ... میدیم.
کلا سگ و سگ بازی یه صنعت پول زا هست. این همه بحث های رسانه ای هست که میخوان سگ جا بندازن. که تا حدود هم در ایران جا افتاده .
شما فکر کنید چقدر از پول مملکت هدر رفته بابت حیوانات خانگی.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۹ ۲۰ دی ۱۴۰۰
یک بررسی کنید اون انسان هایی که از 10 هزار سال پیش سگ را اهلی کردند هدف شون برای سرگرمی بوده یا شکار و محافظت از گله ها شون؟
یک بررسی کنید از چه زمانی و در چه جوامعی نگهداری از سگ در منازل زیاد شد؟
مساله ی اول این هست که سگ چه نیازی را از ما حل میکند؟
ببینید ما انسان ها هر کاری میکنیم برای پاسخ دادن به یک نیاز هست. وقتی آب میخوریم پاسخ تشنگی هست. نگهداری از سگ پاسخ چه نیازی هست؟ اینکه سگ نجس است یا خیر را کنار بذاریم فعلا.
این طوری که من میبینم معمولا در جوامعی سگ بازی رواج پیدا کرده که روابط انسان ها سرد شده. یعنی یک انسان نمیتواند نیاز عاطفی خود را در اجتماع انسانی و خانواده و دوستان تامین کند.
وقتی یک سگ جایگزین روابط انسان با انسان شود و رابطه تغییر کند و بشود انسان با سگ. این نشان میدهد اون فرد یا اون اجتماع دچار مشکل ارتباطات است. که افراط در این کار در برخی جوامعی اروپایی نظیر ازدواج با سگ هم دیده میشود. چرا اینطور شده؟

واقعا چرا یکی باید کلی پول بابت خرید اولیه سگ بده. و هر ماه هم کلی هزینه نگهداری سگ کنه؟ و وقت خودش را صرف سگ کنه؟ چرا اون فرد احساس لذتی که با سگ داره را با همسر و فرزندشان نداره. یا با دوستانش ؟ معمولا ضربه خوردن عاطفی یا یک ضعف باعث پناه بردن به سگ میشه. در واقع سگ بازی این نیست که شما یک سگ خریدید و ان را نگهداری میکنید. شما در واقع برای جبران خلا های خودتون به سگ پناه بردید.

یا این که اون افرادی که با سگ بازی مخالف هستند. آیا نمیتوانند سگ داشته باشند؟ چرا آنها هم میتوانند. ولی چرا آنها سگ را نمیخواهند؟ دلیل اصلی این است که آنها نیازی ندارند که با داشتن سگ پاسخ داده شود. اتفاقا سگ را از جهت هزینه های مالی و اتلاف وقتی که باید برای این حیوان گذاشت بررسی میکنند.
خلاصه بگم: علاقه داشتن و نداشتن به سگ. اعتقاد داشتن و نداشتن به نجس بودن سگ همه مربوط میشه به مساله دوم. مساله ی اول این هست که سگ چه نیازی را از ما حل میکند؟ و اون کسانی که احساس میکنن با سگ یک نیاز عاطفی شان حل میشود. چرا به این مرحله رسیدن که یا یک حیوان دم خور میشوند. چرا نمیتوانند با نژاد خودشون انسان ها حس و حال عاطفی و رضایت کامل داشته باشند؟
معمولا در کشور هایی که سگ بازی رواج دارد و برای سگ هزینه میکنند و سگ یک همدمشان شده است. روابط اجتماعی و خانوادگی سرد است. این که در ایران هم سگ بازی کم کم رواج یافته. دلیل علاقه به سگ و ... نیست. مشکل مساله تامین نیاز عاطفی است که در همدم شدن با سگ یک نشانه آن است.

کلمه نجس با کثیف کاملا فرق دارد. یک چیز کثیف فقط مساله سلامتی و تمیزی را بررسی میکند.ولی یک چیز نجس تمام ابعاد انسانی شامل روابط انسانی و اجتماعی و مساله جسمی و روحی انسان را در نظر میگیرید. این که سگ نجس است یک مساله بزرگ تر را بررسی میکند. نه این که بدن سگ فقط حاوی مریضی است. اگر سگ واقعا یک نیاز واقعی ما انسان ها را پاسخ میداد. اولین چیزی که پیامبر به حضرت علی و فاطمه (س) میداد یک سگ خونگی بود. یا اینکه همه امامان و پیامبر خودشون با سگ میخوابیدن و زندگی میکردند.

خلاصه بگم به طرفداران سگ: اگر نمیتوانید از جهت دینی بپذیرید. کلا سگ داشتن یک مساله خیلی پیش پا افتاده هست. چون هیچ نیاز واقعی از انسان را برطرف نمیکنه. اتلاف هزینه و وقت است. اما اگر سگ شما یک نفر را بترساند. شما مدیون ان هستید. چرا خود را در چنین وضعیتی قرار بدید که مدیون کسی بشید.

اون افردادی که در مورد صدای بلند ضبط ماشین و اختلاس و ... صحبت کردند. خب هر کسی با باید پاسخگو اعمال خودش باشه. شما شماره پلاک اون ماشین گزارش کنید پیگیری کنید. طبق قانون جریمه داره. نباید بگید چون فلانی خلاف میکنه منم هر کاری میکنم.

مگر همین چند ماه پیش چند مورد حمله سگ به کودکان در تهران نبود. مگر ترس شدید و لکنت زبان کودک در تهران اتفاق نیفتاد. کلا میخوام بگم اون چیزی که داریم در مورد صحبت میکنیم اصلا چیز مهم و حیاتی نیست. که بخاطرش دنبال دلیل باشید. ولی اگر سگ داشتید و باعث مزاحمت دیگران و ترساندن و بیماری شد. حالا اصلا احتمالش یک هزارم درصد. شما مدیونی . تازه کلی پول و وقت خودت را هم باید برای اون سگ بزاری. بهتر نیست بجای سگ روی چیز دیگه ای سرمایه گذاری کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت احسنت وبسیارعالی ومنطقی .واقعا کامل توضیح دادین
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۰۹:۳۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
عالی عالی عالی بهترین پاسخ بود که دادید قابل توجه کسایی که اینجا هی میگفتن دلیل قانع کننده دلیل قانع کننده !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۷ دی ۱۴۰۰
خیلی خوب حالا که میگید کجا نوشته سگ نجس هست ؟ یعنی میگید پس اشکالی نداره سگ تو خونه و.....باشه،،،پس خوب حالا بگید لطفا کجا نوشته سگ حلاله ،،،نجس نیست،،، لطف کنید ادرس دقیق با سند بدید همانطوریکه از ما سند میخواهید که کجا نوشته سگ نجسه
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۰۸:۴۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
کجا نوشته بستنی حلاله؟
کجا نوشته آلوئه ورا حلاله؟
کجا نوشته استفاده از کامپیوتر و و رود به سایت اینترنتی حلاله؟
و....
یعنی چون جایی (تو قرآن) ننوسته اینا حلاله، پس حرامه؟!
چون تو قرآن آیه ای دال بر نجاست سگ نیست، پس نجس نیست.
ضمنا اول برو یه کم مطالعه کن فرق حلال/حرام، نجس/پاک و... رو یاد بگیر بعدا بیا سند بخواه!
Iran (Islamic Republic of)
یک بنده خدا
۱۱:۵۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
بله قرآن کریم همه سوالات رو پاسخ داده
بستنی از شیر درست شده
و در قرآن کریم هم گفته شده شیر حلاله (سوره نحل آیه 66)
آلوئه ورا هم یک گیاه هستش در قرآن هم اومده استفاده درست از نعمت نباتات (گیاهان) حلاله

کامپیوتر هم بستگی داره چه طور استفاده کنی هم میتونی برای خرید و خوندن مقاله و سایت های خوب و مذهبی و درس و تحقیق و بازی های مجاز استفاده بشه

هم میتونه با کامپیوتر هزار خلاف و گناه صورت بگیره...... استغفرالله ربی اتوب الیه
Philippines
ننننننننن
۱۷:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
اصلا حرف شما ربطی نداره
تو قرآن هیچ وقت نگفته که مثلا مواد مخدر حرامه یا چیز هایی دیگه پس میگی چون نگفته پس مواد سالمه و حرام نیست یعنی فقط هرچی داخل قرآن هس رو قبول داری حدیث و حرف های امام و پیام بر ها رو قبول نداری؟!!
Iran (Islamic Republic of)
همون بنده خدا
۱۹:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سوره بقره آیه 195

وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ با دست خویش خود را به هلاکت نیفکنید.
در نتیجه مواد مخدر هم گناه کبیره است
زیرا آسیب زدن به خود نهی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام و درود نگهداری حیوان درست نیست حیوان زبون بسته بی گناه نباید زندانی باشه ولی اگر خواستی حیوون خونگی داشته باشی صد تا حیوون رو میتونی نگه داری و ار نظر شرع هیچ اشکالی نداره خیلی هم بهتره مثل:
خرگوش
لاک پشت
پرنده ها
طوطی
(گربه رو مطمئن نیستم)
و....
Iran (Islamic Republic of)
کورد
۱۱:۴۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
اصلا که قانع نشدیم دلیل پزشکی بیاورید از علم پزشکی اروپایی ها بالاتر نداریم تمومی پزشکها و متخصص ها تو اروپا سگ نگهداری می کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم علم اروپایی ها همونی که حاصلش شد مستعمره کشور های ضعیف و ایجاد فاصله طبقاتی و بمب اتم و مواد مخدر و مصرف الکل و فحشا و بی حجابی و ترویج فرهنگ آلوده دشنام فحاشی آهن پرستی و......؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
اولا اینکه . خداوند در سوره مائد میگه بجز سگ شکاری . این یعنی چه . یعنی اینکه سگ نجس است الا سگ شکاری . خیلی هم واضح گفته دلیلی از این متقن تر . قرار نیست همه چیز در قرآن بیاید . مگر نماز ظهر گفته ۴ رکعت خیر . باید مفسر قرآن تشخیص بدهد
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۲:۰۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
چرا دروغ به قرآن نسبت میدی؟
کجاش گفته سگ نجسه یا سگ شکاری نجس نیست؟
گفته آنچه که سگ شکاری (سگی که برای شکار آموزش دیده)، برایتان شکار میکنند. یعنی اگه هر سگی رو برای شکار ، آموزش بدیم، پاک میشه؟؟؟؟!!!
مگر غیر از اینه که قرآن کامله؟
جزئی ترین احکام مثل همین خوراک حلال (در آیه استنادی شما)، احکام ارث ، ازدواج (افراد مجاز و غیر مجاز برای ازدواج) و ... آمده، اونوقت شما میگی قرار نیست همه چی در قرآن بیاد؟!
شما تعیین میکنی چی در قرآن باید بیاد چی نیاد؟
ما مکلف به تبعیت از آنچه در قرآن آمده هستیم، در مورد آنچه نیامده، با عقل پیش بریم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
یجوری مطلب رو شروع کردی گفتم میخاد چی بگه .آخرش هم بسنده کرد به حدیث .دلیل محکمه پسند باید آورد ‌.ضمن اینکه من علاقه به نگهداری سگ هم ندارم .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۱۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
اونوقت معلممون بهمون گفت سگ نجس نیست من خودم تو خونه سگ دارم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۴:۵۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
بزاق دهان سگ ناقل انواع میکروب ها و بیماری هاست
اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام میدانسته که سگ چقدر برای سلامت انسان مضر است خود دلیلی بر حقانیت این دین است
به دین اسلام عمل کنیم که به خدا قسم چیزی جز به صلاح ما نگفته است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
جالب اینجاست دلیل محکمی برای نجس بودن سگ
پیدا نکردن... کل مطلبی که خوندم فقط داشت
از مشرق به مغرب میرفت و لقمه رو دور سر خودش
تاب میداد...آخرش هم نفهمیدیم چرا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۱۸:۲۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
دلیل این است که چون سگ نجس است
صدها روایت هم درباره نجس بودن این حیوان گفته شده
لطفا سگ پرستی رو کنار بذارید
این حیوان نجس نفهم دلیلی نداره که بخواد کنار انسان باشه
تمام امامان گفتند که سگ نجسه
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۷:۳۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
چه حیواناتی را میتوان در خانه نگهداری کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
پوریو
۲۱:۰۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
دادا هر چی بجز سگ
Syrian Arab Republic
شهرام
۰۴:۰۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
در قران کریم در مورد حرام بودن گوشت برخی حیوانات مطلب اومده. پس اینجور نیست که توجیه کردید در قران کلیات امده! اگر سگ نجس بود در قران می امد. اون روایات هم سندیت متقن ندارن و برخی اونهارو رد کردن و گفتن جعل حدیثه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
در قرآن تعداد رکعت های نماز و جزئیات نماز اومده؟
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۱۸:۲۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
1400 ساله که نماز توسط مسلمانان زمان پیامبر تا حالا در مساجد اقامه شده به همین شکل
فرمان پیامبران و امامان هستش که نماز اصل و کامل همینه و حتی اگر یک کلمه اش عمدا یا سهوا اشتباه باشه نماز باطله
Iran (Islamic Republic of)
سلام فرهاد هستم
۰۰:۱۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
من پنجاه چهار سال دارم . از دوازده سالگی با سگ بزرگ شدم وهمین الا هم سگ بغلم خواب .تا الا هم هیچ چیز بدی یا بیماری که سگ انتقال داده باشه ندیدم .حال سوال داشتم .ایا سگ به اندازه انسان به انسان بیماری وهرد کرده .ایا خدا نمیدانست نباید نجس بیا فریند .ایا تمام حیوانات بیماریهای ندارند برای انسان . من احترام میگذارم به عقاید همه ولی انقدر که انسانها به یک دیگر بیماری انتقال میدهند حیوانات ندادند
۱۲۳۴